A Peugeot, mint a dízeltechnika egyik élharcosa, egyre több kuncsaftot állít át a „sötét oldalra” erős és kifinomult motorjaival. Például az európai vásárlók 79 százaléka annak ellenére dízelmotorral választja 407-esét, hogy eddig csak kétféle gázolajos (1.6 HDi: 110 LE és 2.0 HDi: 136 LE) szerepelt a kínáltban. Hamarosan tovább emelkedhet ez az arány, mivel a limuzin és a kombi megkapta a 2.7 V6 csúcsdízelt, valamint a 2,2 literes HDi jelentősen továbbfejlesztett, 170 lóerős változatát is csatasorba állították. Utóbbival válaszol a Peugeot a Volkswagen-konszern (170 LE), a Renault (175 LE) és a Toyota (177 LE) nagy teljesítményű négyhengeres dízelmotorjaira.
Tehermentesítő
Amíg azonban a vetélytársak egy, addig a Peugeot két szekvenciális, párhuzamos turbófeltöltővel szerelte fel motorját. Mindez annyit tesz, hogy kezdetben csupán az egyik turbó szállít levegőt. A második lapátkereket működésbe hozó turbinára – a terhelés és a külső légnyomás függvényében – a vezérlőelektronika csak 2600 és 3200-as fordulatszám között engedi rá a kipufogógázt. Kompakt méreténél és kis tehetetlenségénél fogva mindkét feltöltő késedelem nélkül lát munkához. A megoldás előnye, hogy már alacsony fordulaton is rendkívül jó a motor reakcióképessége, a „tehermentesítő” turbónak köszönhetően pedig széles tartományban használható. A nyomatékgörbe telt és lapos. 1000-es főtengelyfordulatnál 200 Nm, míg 1250-nél 280 Nm nyomatékot ad le a motor, 370 Nm-es maximumát már 1500-as fordulat mellett biztosítja, de még 3000-nél is több mint 350 Nm áll rendelkezésre. A mérnökök ezen túlmenően új formájú égésteret képeztek ki a jobb hatásfok érdekében, továbbá alkalmazták a legfejlettebb, harmadik generációs, 1800 bar nyomással üzemelő közös nyomócsöves befecskendező rendszert és a piezo-elektromos fúvókákat is. Természetesen a motorhoz alapáron biztosítják a részecskeszűrőt, melynek csereperiódusát 180 ezer kilométerre növelték.
Bizonyítási vágy