Kissé elcsépelt már, hogy elődjéhez képest így felnőtt, meg úgy felcseperedett egy modell – mostanság főként a kiskategóriás autók kapcsán hangzott el többször. Csakhogy a Peugeot 207-es szinte minden téren megtette ezt! Az csak egy dolog, hogy az összes dimenzióban nagyobb (a hossza már négy méter feletti, picit ki is lóg a szegmensből), a designja pedig modernebb és látványosabb. Százszorta jelentősebb például, hogy a mérnököknek mit sikerült kihozni az olcsó, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű-konstrukcióból. A viszonylag lágy rugók és a feszes lengéscsillapítók harmonikusan dolgoznak együtt, nyoma sincs már a korábbi sprőd rugózásnak. Feszes hangolása ellenére nem pattogós, a legtöbb úthibán ügyesen átlép a Peugeot. Csupán a nagyobb gödröknél jut el képességei határára, ekkor enyhén felüt a futómű. Kanyarban persze megdől a karosszéria és forszírozott tempónál az autó orra lecsúszik az ívről, de a 207-es kezesen viselkedik, vezetői hiba vagy provokálás hatására sem okoz váratlan meglepetést – a menetstabilizáló rendszer csak a Prémium szinten széria, egyébként 170 ezer forintba kerül. Az elektromos szervokormány is legfeljebb a dinamikus vezetést, semmint a sportos autózást részesíti előnyben.
Városban olyan könnyű, hogy akár egy ujjal tekerhető, a sebesség emelkedésével viszont kellően bekeményít. Így aztán a visszajelzéseket sem hiányoljuk annyira, egészen pontosan irányítható a kocsi. Örömömre szolgált az is, hogy az ötfokozatú sebességváltó megvezetése lényegesen határozottabbá vált. Igaz, a járása picit még mindig akadós, a kapcsolási utak pedig lehetnének rövidebbek, de sokkal kellemesebb használni, mint a korábbi darabot. Ráadásul annak ritkábban lesz része ebben, aki a tesztelt 90 lóerős turbódízel motorral választja autóját. Az 1,6 literes HDi nem sokáig lazsál: 1500-as fordulatszám alatt még félgőzzel dolgozik, kicsivel feljebb viszont teljes erőbedobással munkához lát. Lendületesen gyorsít a 207-es, de nem olyan fürge, mint várnánk. Ez részben az egyenletes teljesítményleadásnak tudható be, részben az indokolja, hogy a 206-oshoz képest alaposan meghízott (kb. +150 kg) az autó. Szerencsére a fogyasztás még ezzel együtt is kedvező – a tesztünk során mért 6,1 literes átlaggal számolva a hatótávolság 800 kilométer feletti! Igazság szerint a nyugodt autózás közelebb áll a Peugeot-hoz: nyomatékosságának köszönhetően gyorsan felkapcsolhatunk, s a legtöbb forgalmi helyzetet úgy is megoldhatjuk, hogy nem nyúlunk a váltókarhoz. Hosszabb kiruccanásokra is kellemes társ a 207, a motor szelíden duruzsol a háttérben, autópályán pedig a 130-140 km/órás utazósebességről még meggyőzően húz a kocsi.
Belső értékek
A vezetési pozíció sokkal előnyösebb az eddiginél. Mi több, gyorsan kialakítható, hiszen az összes változatban széria a függőlegesen és tengelyirányban állítható kormány, illetve a szabályozható magasságú vezetőülés. A felhasznált anyagok minősége összehasonlíthatatlanul igényesebb, s a kellemes formájú műszerfal könnyedén áttekinthető. Jól
használhatók az ajtózsebek, és különféle rakodóhelyekben sem szűkölködik a Peugeot. A tesztelt Prémium kivitel kényelmi és biztonsági felszereltsége megfelelő, még a beépített illatosító is szériában jár az autóhoz, a hátsó elektromos ablakemelőkért azonban 45 ezer forintos felárat kérnek a franciák. Ezenkívül két apró hibát fedeztem még fel: szerintem a kilincset túlzottan előre helyezték, továbbá a műszerek krómkerete az alsó, kinyúló részen néha zavaróan csillog, mert azt nem takarja az árnyékoló. A méretnövekedéshez képest az utastér nem vált számottevően tágasabbá, továbbra is négy átlagos termetű felnőttnek nyújt kényelmes férőhelyet a kocsi. A csomagtartó alaphelyzetben 270 literes, ám az ülőlapok felhajtása, illetve a 60/40 arányban osztott háttámlák ledöntése után 923 literig bővíthető.
Többet többért
Vetélytársaival ellentétben a Peugeot az összes 207-eshez szériában biztosít függőlegesen és tengelyirányban állítható kormányt, szabályozható magasságú vezetőülést, hat légzsákot és osztottan dönthető hátsó üléstámlát. Az indulóára így 190 ezer forinttal magasabb, mint például a Fiat Grande Puntóé vagy a Renault Clióé. A 2 860 000 forintért szeptembertől leigazolható 1.4 (75 LE) benzines kezdőjátékoshoz képest a 70 lóerős 1.4 HDi 430 ezer forintos felára még elfogadható. Csakhogy a kipróbált 1,6-os dízel kizárólag a magasabb Premium és Sporty kivitelben érhető el, így pedig a 207-es ára már hetvenezer forinttal négymillió felett jár! Ugyanezzel a motorral egy ötajtós 307-eshez 50 ezer forinttal olcsóbban hozzájuthatunk – igaz, lényegesen szerényebb felszereltséggel.