Jó fogású kormány és sportos rajzolatú műszerek fogadják a vezetőt. Fotó: Stefler Balázs

A takarékosságért és a CO2 flottakibocsátás csökkentéséért vívott harcban más stratégiát választott a Suzuki, mint a többiek. A feltöltött motorok helyett inkább a szívó négyhengeresben hisznek, amely a lágyhibrid rendszerrel kiegészítve a takarékosság terén igazi mércévé vált. Ennek ellenére a Suzuki lecserélte az 1242 cm3-es, K12C jelű blokkot az 1197 cm3-es, K12D-re, amely egy kifejezetten rövid löketű motor, a korábbihoz képest magasabb kompresszióviszonnyal. Az indítógenerátor továbbra is 3 lóerővel és 50 Nm-rel kapcsolódik be a hajtásba, ugyanakkor a 12 voltos lítium-ion akkumulátor kapacitása 3-ról 10 Ah-ra nőtt, vagyis többször segítheti a benzinmotor munkáját.

Az első ülések hosszú úton is kényelmesek, a második sor helykínálata átlagos

A 83 lóerős teljesítmény ugyan 10%-os csökkenést jelent, a nyomatékmaximum meglehetősen alacsony fordulaton, már 2800-on rendelkezésre áll. Városban nem is tűnik gyengének a Swift, könnyedén tarthatjuk vele a forgalom ritmusát, autópályán vagy országúti előzéseknél viszont érezni, hogy egy kis szívómotor hajtja, egyszerűen nincs meg benne a turbómotorokra jellemző rugalmasság. Ugyanakkor a háromhengeresekkel ellentétben nincs is zavaró vibráció, a startstop rendszer működése is szinte észrevehetetlen. Ha pedig ehhez hozzávesszük, hogy 5,0 literes fogyasztással zárta a Swift a tesztprogramot, aligha marad kétségünk a hajtáslánc hatékonyságával kapcsolatban.

Nem kell ide turbó! A négyhengeres szívómotor fogyasztása vegyes üzemben 5,0 liter környékén mozog

A takarékosságban természetesen nem csak az új erőforrás játszik szerepet, a Swift még mindig az egyik legkönnyebb kisautó. Így aztán a mindössze 865 kilós modellben nyilvánvaló, hogy a hangszigetelést nem vették túlságosan komolyan – az ajtók például feltűnően könnyűek. A Swift a kategória kisebbjei közé tartozik. 3,85 méteres hosszával tipikus városi autó, amelyben ugyan négy átlagos méretű felnőtt még kényelmesen utazhat, de például langalétáknak a második sor már szűkös lehet.
Az új hibrid hajtással minimálisan nőtt a Swift ára, a bázismodell 4 260 000 Ft-tól vihető haza, amely igazi belépőváltozat (ködlámpa és automatikus fényszórókapcsolás nélkül). Ugyan egy jól felszerelt kivitel már inkább ötmilliót kóstál, és emiatt nehezen nevezhető diszkontautónak, a konkurenciához viszonyítva még mindig nem vészes a Swift ára, főleg, hogy a takarékosság terén kevés vetélytársa akad.

200 000 Ft-os felárért kéttónusú metál fényezés is elérhető a Swifthez

TETSZETT
• takarékosság
• kis fordulókör
• komfortos futóműhangolás
NEM TETSZETT
• gördülési zaj
• túlbuzgó ütközéselkerülő rendszer

ÖSSZEGZÉS
A Swiftnél vannak divatosabb fazonú és fantáziadúsabb belterű kisautók, viszont igényes és takarékos hajtásláncával az egyik legjobb vétel. Mindent tud, amit egy ekkora méretű autótól elvárunk, még a vezetéstámogató rendszerek terén is jól áll.

Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V
Összlökettérfogat: 1197 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 61 kW (83 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 107 Nm 2800/perc
Hossz./szél./mag.: 3845/1735/1495 mm
Tengelytáv: 2450 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1530/1530 mm
Fordulókör: 9,6 m
Saját tömeg: 865 kg
Csomagtér: 265 l
Üzemanyagtank: 37 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 13,1 s
Max. sebesség: 180 km/h
Átlagfogyasztás: 4,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 117 g/km
A modell alapára: 4 260 000 Ft (kedvezményes ár)