Februárban a farsangi kavalkád végigsöpör Itálián, kezdetét veszi a mulatság, amelyből számunkra talán a velencei rendezvény a legismertebb. Rómát is hatalmába keríti a karneváli hangulat, ám a maskarások egész napos felvonulása sem kelthetett akkora feltűnést az olasz fővárosban, mint a nemzetközi menetpróba keretében itt debütáló Smart ForFour.
Category
Teszt
Teszt
Mitsubishi Lancer EVO VIII
Tommi Makinen ugyan idén már nem versenyez, ám a Mitsubishivel szerzett négy rali-világbajnoki címét a japán gyártó nem hagyja feledésbe merülni. A Lancer Evolution sorozata ugyanis már a 8. generációjához érkezett, s az Európában most piacra kerülő modell továbbra is méltó az egykori ralisikerekhez.
Teszt
Suzuki Ignis 1.5 VVT GS 4×4
A legújabb "mi autónk" igazán megnyerő járgány, nemrégiben például formatervezési díjat nyert Olaszországban. Négykerék-hajtásának köszönhetően ráadásul a Suzuki Ignis csúcsmodellje messzebb jut, mint a legtöbb személyautó.
Teszt
Kia Opirus 3.5 V6
Elsőre talán furcsán hangzik, de a Kia Opirus az egyik legérdekesebb újdonság a magyar autópiacon. Ha a Mercedes, a Volkswagen vagy a Toyota új modellel rukkol ki, arról nagyjából már akkor is tudjuk, hogy milyen, mielőtt vezettük volna. Az Opirus azonban még a Kiák között is különleges: prémium luxuslimuzin, amiben minden benne van, amire ma a Kia képes.
Teszt
Fiat Ulysse 2.0 JTD 16V
Három testvérével együtt nemrégiben a Fiat Ulysse is átesett a már igencsak esedékessé vált ráncfelvarráson. A modern, divatos formájú családbarát buszlimuzin turbódízel motorral vendégeskedett szerkesztőségünknél.
Teszt
Mitsubishi Lancer Kombi 2.0 Sport
Az új Lándzsás (ezt jelenti a Lancer) hadrendbe állításával a kompakt kategóriában akar csatát nyerni a Mitsubishi. Az egyszerű polgári igényeket a Sedan változat elégíti ki, az életmód-orientált vevők viszont a Kombit választhatják, amely Sport kivitelben is rendelkezésre áll. Nálunk most ez a verzió járt.
Teszt
Peugeot 206 1.4 16V Premium
A legkisebb oroszlán, a 206-os Peugeot az új 1,4-es, 16 szelepes, változó szívószelep-vezérlésű motorral meggyőzően gyorsul, magas az utazósebessége, s úgy megy, mint a veszedelem. Kár azonban, hogy jó menetteljesítményeihez túl gazdag felszereltség jár, s így jelentősen megnő az ára.
Teszt
Mercedes-Benz A140 Classic
A címet két részre bonthatjuk. Egyrészt azért, mert ez a stuttgartiak legkisebb és legolcsóbb személyautója, a paletta indító modellje, másrészt pedig azért, mert a hazai vezérképviselet ezúttal kifejezetten ügyelt a részletekre.
Teszt
Alfa Romeo 166 2.4 20V JTD Distinctive
Emlékeznek még? Amikor Rákosrendezőn áthaladt „Szergej”, a szovjet dízelmozdony, a mély hangnyomástól Budán is megremegtek az ablakok. Ez jutott eszembe az Alfa Romeo tesztkocsiról, amelynek dübörgő hangfekvése szerintem nem illik sem az árkategóriához, sem a márkához, még kevésbé annak csúcsmodelljéhez. Kár pedig, mert az öthengeres dízel kvalitásaival egyébként elégedettek lehetünk. Ami az autó egészét illeti, a modellfrissítés sem feledteti, hogy múlik felette az idő...
Teszt
Volkswagen Golf V 1.9 PD TDI Comfortline
Messzemenő következtetéseket semmiképpen ne vonjanak le az ötödik generációs Volkswagen Golf formájából! A szolid külső változások alapján sokan úgy gondolhatják, hogy maga az autó is csekély mértékben változott, pedig a második nemzedék után a Golf éppen most tette a legnagyobb lépést.