Erénycsősz Óvatos duhajnak bizonyult a Ford, amikor megalkotta egyik legsikeresebb modellje, a Focus második generációját: az eddig is igényes műszaki tartalmat sok tekintetben még jobbá tette, ám az autó formájához alig-alig mertek hozzányúlni. A Focus tehát úgy őrizte meg legfontosabb erényeit, hogy közben még több vásárlónak próbál meg tetszeni.
Category
Teszt
Teszt
Chevrolet Lacetti SW 1.6 16V
Pár éve, amikor először hallhattunk a Daewoo „világuralmi” terveiről, még mindenki hitetlenül ingatta a fejét. A vezető autógyártók közé bekerülni korántsem egyszerű feladat, még akkor sem, ha napjaink legnagyobb felvevőpiacai - Kína és India - fekszenek a szomszédban. A koreaiak azonban nagyon eltökéltek, rendületlenül ontják a sikerre ítélt tömegmodelleket. Legújabb adujuk a Lacetti Station Wagon lehet - természetesen már Chevrolet név alatt...
Teszt
Mazda Tribute 2.3i 16V 4×4 és 3.0i V6 4×4
Annyira hasonlítanak egymásra, hogy az édesanyjuk is alig tudja megkülönböztetni őket. A természetük azonban igencsak eltérő: egyikük gyengébb, a másik jobb képességű. Amúgy rózsadombi gyerekek, meglehetősen költséges allűrökkel. A Mazda Tribute szabadidő-terepjáró kisebb és nagyobb motoros változatáról van szó.
Teszt
Citroen C5 2.0 16V SX
Ránézésre vadonatúj, valójában ráncfelvarrott, ám a márka avantgárd múltjához műszakilag és esztétikailag egyaránt idomuló zászlóshajót dobott piacra a Citroen a 2005-ös modellévre. A beható ismerkedést elsőként a középső benzines kivitellel kezdtük.
Teszt
Peugeot 407 SW 3.0 V6 Sportline
Egy nagy kombi rendkívül sokoldalúan használható, kellemes jármű. Erős, nagy motorral, automatikus váltóval és sok kényelmi felszereléssel még inkább az. A legjobb persze mégis, ha ráadásul üvegből van a teteje - győződtem meg a Peugeot 407 SW tesztelése során. A beáradó fény hihetetlenül feldobja az autót, egészen más érzés ebben utazni!
Teszt
Mazda MPV 2.0 CDH TE
Kellemesen kárpitozott ülések, lágy rugózás, gázadásra puhán belépő dízelmotor – a Mazda "nagyterű" autója pihével kibélelt fészekbe várja a családot. A három üléssor rangja elölről hátrafelé egyenletesen csökken ugyan, de még hátul sincs ok panaszra, a variálhatóság és a férőhely pedig minden igényt kielégít.
Teszt
Toyota Corolla 1.4 D-4D M-MT Sol
Óriási különbség, hogy fogságba hurcolt emberrel végeztetik, vagy egy okos automata végzi az ember helyett azt a „kis munkát”! A Toyota nagyszerű 1.4 D-4D dízelmotorjához társított M-MT több üzemmódú robotváltó teljes megelégedésünkre szolgált a sorozatnagyság világrekorderének számító Corollában. Ha nem lesz nálunk is bestseller, akkor csak az ára miatt…
Teszt
Mercedes-Benz Atego
Mi tegyen egy fuvarozó vállalkozó, aki nagyon is keresi a maga javát, azaz idegen szóval egocentrikus beállítottságú? Nehezen kielégíthető énjének talán egy Mercedes-Benz Atego beszerzésével kedvezhet leginkább, lévén az alaposan átdolgozott középkategóriás modell kényelmes, halk, könnyen vezethető és módfelett gazdaságos.
Teszt
Renault Clio RS és Renault Mégane Sport
A Renault néhány éve még a fiatalos, sportos imázs hiányától küszködött, azonban az újraindított Formula-1-es projekt megtette hatását: mára a modellpaletta sportos autói menetdinamikailag és technológiailag is kategóriájuk éllovasai közé tartoznak, elég csak az idén megjelent turbós-benzines Mégane-ra, vagy a hazánkban tavaly indult Clio Kupa autóinak utcai alapjául szolgáló Clio RS-re gondolni. Szóval, ha Renault, akkor Sport – de melyik az igazi?
Teszt
Chevrolet Lacetti 1.8 Platinum
A Lacetti tesztje előtt akár bizsereghetne is az ember tenyere. A Chevrolet (ejtsd: sevrolé) új márka nálunk, jól cseng a neve, mifelénk akár az amerikai álom csipetnyi darabjaként is eladható, az 1.8 Platinum jelzésű gép pedig ráadásul a Lacetti-sorozat csúcsmodellje. A mérleg serpenyőjébe azonban bekerül az is, hogy a mi Chevrolet-nk valójában Daewoo, várhatóan nem luxusával és lelkesítő dinamizmusával, hanem nagyon jó ár-érték arányával készül hódítani, azaz hamisítatlan tömegmodell. De vajon melyik az igazi arca?