Négy kompakt kabrió utasvédelmét vizsgálta az ADAC borulás közben, és nagy különbségeket tapasztaltak. Legrosszabb a Golf kabrió lett, ami épp csak megfelelő minősítéssel zárta a szabványban előírt módszerrel végzett vizsgálatot: a járművet 23 fokos szögben megdöntve állítják egy guruló állványra, amelyet 48 km/órás tempóra gyorsítanak fel, majd hirtelen megállítanak.
A Németországban legnépszerűbb kabriókat vizsgálták ez alkalommal az ADAC szakemberei, az Opel Cascada, Peugeot 308 CC, Renault Mégane CC és Volkswagen Golf Cabriolet borulási tesztjeinél az ADAC szakemberei mellett a Drezdai Egyetem kutatói is részt vettek a vizsgálatok előkészítésében és az eredmények kiértékelésében.
Az Opel Cascada érte el a legjobb utasvédelmet, alig deformálódott az A oszlopa, a második sorban is jó védelmet biztosít. A Renault Mégane CC is hasonló eredménnyel végzett, de itt borulás közben az elöl ülők feje érinti az aszfaltot, ami nagyobb sérülésveszélyt eredményez. Hasonló a probléma a Peugeot 308 CC-vel, ahol az övfeszítő nem lép elég gyorsan működésbe, és erősen odaütődött a próbabábuk feje az aszfalthoz, ezért csak kielégítő lett a végeredmény.
A Volkswagen Golf Cabriolet esetén összerogyott az A oszlop, jelentősen leszűkítve a túlélőteret, a lassú övfeszítő miatt az elöl helyet foglaló bábuk és az egyik hátsó bábu feje is hozzáért az aszfalthoz, ezért csak megfelelő lett az eredménye.
A tapasztalatok alapján az ADAC azt tanácsolja a kabrióban utazóknak, hogy a lehető legalacsonyabb pozícióba állítsák be üléseiket.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!