Egy olyan prémiumgyártónak, mint a Mercedes, gyártási helyszíntől függetlenül olyan magas szintű minőségbiztosítási rendszere van, hogy ideális esetben a vevő nem tud különbséget tenni, hogy mely országban készült az autó. Az új B-osztályra ez tökéletesen igaz, hiszen a kecskeméti gyárból kigördülő darabok (március 29-én kezdődött a sorozatgyártás) ugyanazon a minőség-ellenőrző folyamatokon mennek végig, mint a németországi, rastatti üzemben. Így aki a hazai gyártás miatt hibát keres a B-osztályon, az csalódni fog, ez az autó pontosan ugyanolyan, mint a Németországban készülő, ugyanazokkal az előnyökkel és hátrányokkal.
Az illesztések a karosszérián és az utastérben is mintaszerűek, viszont a műszerfal alsó felén használt rideg műanyagokat és a rossz úton a futóműtől érkező zajt nehéz megemészteni egy prémiumtermékben.
Több szempontból is előnyére változott
A Mercedes foggal-körömmel igyekszik fiatalítani modelljei formavilágán, s a B-osztály esetében ez sikerült is, az előd után az új modell kívül-belül jóval üdébbnek hat. A szendvicspadló elhagyásával az üléspozíció sokkal kényelmesebb, ráadásul a karosszéria kompakt méretei ellenére az utastér és a csomagtér is nagyon tágas – a hátsó lábtér felülmúlja az E-osztályét! Szintén előnyére változott a típus az 1,8 literes dízelmotorral, ami nem volt nehéz, hiszen az előd hangos CDI-je sehogy sem passzolt a csillagos autóhoz.
A 109 lóerős egység vibrációmentesen és csendben dolgozik, s mivel a 250 Nm-es nyomaték 1400-as fordulattól rendelkezésre áll, a legtöbb forgalmi szituációban elegendő erővel szolgál. A tesztautóban munkálkodó, 7G-DCT duplakuplungos automata váltó (727 710 Ft) is lényegesen jobb a korábbi fokozatmentes automatánál, gyorsan és finoman kapcsol, egyedül azt kell megszokni, hogy álló helyzetből indulva lassan kapja el a fonalat az autó, a gázadásra késve reagál.
Ami az árakat illeti, a bázismodell (6,99 millió Ft) és a tesztelt dízel-automata verzió (8,41 millió Ft) sem olcsó, ráadásul a Mercedes nagyon fukarul bánik az extrákkal, hiszen még a bőrkormányért és a pohártartóért is külön kell fizetni.
TETSZETT
tágas utastér
kényelmes ülések
nyomatékos motor
NEM TETSZETT
lassú gázreakció
szegényes alapfelszereltség
futóműzajok
ÖSSZEGZÉS
Egészen biztosan állíthatom, hogy jó munkát végeztek Kecskeméten. Az összeszerelési minőség mellett a helykínálattal is elégedettek lehetünk, viszont az alapfelszereltségben kicsinyes a Mercedes.
Mercedes B 180 CDI 7G-DCT
Összlökettérfogat: 1796 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 80 kW (109 LE) 3200-4600/min
Max. nyomaték: 250 Nm 1400-2800/min
Hossz./szél./mag.: 4359/1786/1557 mm
Tengelytáv: 2699 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1475/555 kg
Csomagtér: 486-1545 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,7 s
Maximális sebesség: 190 km/h
Város/országút/vegyes: 5,4/3,8/4,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 114 g/km
Alapár (B 180, 122 LE): 6 993 800 Ft
A tesztelt modell ára: 8 419 210 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért