Dízelmotorjai mellett arról vált híressé az oroszlános márka, hogy nem csak követi, diktálja is a divatot. Bár az elmúlt évtizedben lankadt a Peugeot-k iránti lelkesedés, most úgy tűnik, megint eltalálták a közízlést, hiszen a 3008-as a 2017-es Év Autója lett, testvére, az 5008-as pedig jó időzítéssel váltott kategóriát.
Az egyterűek népszerűsége rohamosan csökken a szabadidő-autók javára, ezért az elsők között változtatták crossoverré. Rajtuk kívül csak az egyterű műfajban úttörő Renault volt ilyen előrelátó, nem véletlen, hogy az 5008-as ellenfele csupa városi terepjáró. Első ránézésre a 3008/5008-as páros is SUV-nak tűnik, de továbbra is kiszolgálják azokat, akik a családi autót keresik bennük. Bár sok külső elemük közös, az 5008-ast nyúlánkabbá teszi a nagyobb tengelytáv. Erre rásegít az alsó műanyag betét és a fekete tető, melyek együtt alacsonyabbnak láttatják a karosszériát. Egyedi formai megoldás a hátrafelé kibővített hátsó ablak, amely a harmadik sor helykínálatában játszik szerepet, a króm díszléc viszont eléri, hogy pusztán egy légterelőnek tűnjön. Ezektől a fogásoktól lesz karakteres és különleges, ilyen, amikor a cég elemében van.
Ha a külső megfogott, a belső biztosan megtart, ugyanis az elmúlt évtized egyik legigényesebb francia belterét kapta meg. Szellemes, modern megoldások és igényes anyagok fogadnak, futurisztikus az összeállítás. Puha műanyag, matt fém és matt fa felületeket tapintunk, még a legolcsóbb műanyag sem kiábrándító. Letisztult, nem öncélú a dizájn. Jó fogású a le-mans-i prototípusba beleillő, apró kormány, jól áttekinthető a személyre szabható elrendezésű vetített kijelző, megkönnyítik az érintőképernyő használatát a fontosabb funkciókhoz tartozó billenőkapcsolók, kis helyigényű a joystick stílusú váltókar. Általános minősége a konszerntárs DS márkát beárnyékolva igazi prémiumautóvá avatja az 5008-ast. 360 000 Ft-os felárért elektromosan állítható, memóriás, masszázsfunkciós, fűthető első üléseket kapunk, kár, hogy a szellőztetési lehetőséget kihagyták a különben komplett csomagból. Az ülések mérete és formája impozáns, kényelmük azonban nem tökéletes, ami a háttámlába épített masszázs elemekre fogható. Nem felhőtlen az élet a három, sínen csúsztatható ülésből álló második sorban sem, az itt ülők lábfeje csak akkor fér el az első ülések alatt, ha azokat megemeljük. A 300 000 Ft-ért kínált hatodik és hetedik ülés mérete és a rendelkezésre álló tér legfeljebb csak átlagos, mégis érdemes erre költeni, mert ha kell, hátul két felnőtt is elfér.
A passzentos helykínálat a kompromisszum, amit az új divat miatt kötnünk kell, akárcsak a négyajtós kupék esetében. Ettől függetlenül célszerű a családi Peugeot, tágasabb egy 508-as kombinál, csomagtartója a padlóba süllyesztett pótülésekkel is méretes, a könyöklőben hűtött rekeszt, a közelében további tárolóhelyeket alakítottak ki. A 300 000 forintos, nyitható, árnyékolható, hangulatvilágítással kiegészített üvegtetőn sok fény jut a kellemes atmoszférájú belsőbe, ahol utasként és sofőrként is öröm tartózkodni. Pláne a GT csúcsváltozatnak fenntartott, 180 lóerős 2.0 BlueHDi-vel és a hozzá kapcsolt hatfokozatú automatikus váltóval élmény vezetni. Bőséges ereje és nyomatéka leveszi a terhet a karosszériáról, a gázpedál érintésére is lendületbe jön a testes Peugeot. A hagyományos, Aisin gyártmányú váltó ideálisan osztja be a motorerőt, egyenletesen, észrevétlenül teszi a dolgát. Dugóban araszolva és országúton, autópályán haladva is villanyautós intenzitással gyorsul, hangja éppen csak jelzésértékűen jut el az utastérig. Olyan alacsony fordulaton is képes erőkifejtésre, hogy 5,5-5,7 literes átlagfogyasztással bátran kalkulálhatunk hosszabb utakon. Ilyenkor jól jönne a finoman működő távolságtartó tempomat, radarja azonban még közelre állítva is túl nagy távolságot tart, amit autós társaink egyszerűen nem tolerálnak.
Akit csábít a GT nagy teljesítménye, harapós fékeket és tempósan bevett kanyarokban is stabil sportfutóművet kap hozzá, de számítson rá, hogy a rugózása sportautós mércével is feszes, a szokatlanul kemény hangolás azonban nem árt az összképnek, mert illik a stílusához. A gyáriak is aszfaltozott útban gondolkodtak, összkerékhajtás nem is kérhető hozzá, helyette az ESP hangolását szabályozó kapcsoló és lejtmenetvezérlő szerepel az extralistán. Lehet, hogy a márka legjobb tudása szerint felszerelt GT nem éri meg az alapár közel dupláját, de az 5008-as egy gyengébb dízellel és alacsonyabb felszereltséggel is az egyik legvonzóbb hétüléses a piacon.
Tetszett
• külső-belső dizájn
• általános minőség
• erős és takarékos hajtáslánc
Nem tetszett
• navigáció ódivatú grafikája
• hiányos 360 fokos kamera
Összegzés
Létezik praktikusabb egyterű és robusztusabb SUV is a piacon, karakteres külseje, igényes utastere, jó vezethetősége és utazáshoz ideális dízelmotorja miatt mégis szerethető autó a legújabb Peugeot.
Peugeot 5008 GT
Összlökettérfogat: 1997 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 133 kW (180 LE) 3750/perc
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 2000/perc
Hossz./szél./mag.: 4641/1844/1646 mm
Tengelytáv: 2840 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1601/1610 mm
Fordulókör: 11,2 m
Saját tömeg/teherbírás: 1530/750 kg
Csomagtér: 780-1940 l
Üzemanyagtank: 56 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,1 s
Max. sebesség: 208 km/h
Város/országút/vegyes: 5,5/4,4/4,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 124 g/km
A modell alapára: 7 199 000 Ft (1.2, 130 LE)
A tesztelt verzió ára: 12 329 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!