A hasonlósággal nincs semmi gond, sőt, a kissé sótlan Tiguan fizimiskáját végre karakán vonalak határozzák meg. A „kópia” olyan hatásos, hogy a visszapillantó tükörben a Tiguan simán eladja magát Touaregnek is. Az új hűtőmaszk, a lökhárítók és a szigorúbb fényszórók révén a formatervezők ügyesen retusálták a modell hároméves ráncait.

Továbbra sem izgalmas a műszerfal kialakítása, de a felhasznált anyagok minősége látványosan javult Továbbra sem izgalmas a műszerfal kialakítása, de a felhasznált anyagok minősége látványosan javult

Apropó lökhárító, a kis SUV egyből kétfélével is rendelhető, létezik onroad és offroad változat. Nálunk az előbbi járt, ennek sportos, mélyre húzott fazonja ugyan látványosabb, viszont az amúgy 28 fokos első terepszög 18-ra csökken. Az offroad típust ráadásul alsó motorvédő lemez is óvja, a terepes menetprogram révén pedig választhatunk lágyabb gázreakciót, érzékenyebb blokkolásgátlót, ráadásul iránytű segíti a célba érkezést.

Bővült a motorpaletta, a korábbi 1.4 TSI 150-ről 160 lóerősre combosodott, s megjelent a 122 lóerős kivitel is, míg a csúcsot a szintén új 2.0 TSI (210 LE) jelenti. Dízelfronton a 2.0 TDI nemcsak 140, hanem 110 vagy 170 lóerővel is elérhető, a DSG automata pedig immár hét fokozattal gazdálkodik.

Otthonos, ízléses belső, egyterűs trükkökkel

Az érzelemmentes műszerfal maradt, de a felhasznált műanyagok jobb minőségűek, mint a korábbiban. A volánküllőkbe és az indexkar végére integrált gombokkal számos funkció – például a rádió, a fedélzeti számítógép vagy éppen a tempomat – a kormánykerék elengedése nélkül kezelhető. Pohártartók, mély rekeszek, tágas ajtózsebek és az első ülések alatti fiókok szolgálnak az apróbb holmi tárolására. A tág határok között állítható sportülések (széria Sport & Style szinten) kényelmesek, hely pedig a második sorban is akad bőven. Az utasoknak itt is jár szellőzőrostély, van 12 voltos csatlakozó, kihajtható asztalka, az ülőlap sínen csúsztatható, a támla pedig több pozícióban rögzíthető.

Nemcsak hely, hanem asztalka, könyöklő és pohártartó is akad bőven Nemcsak hely, hanem asztalka, könyöklő és pohártartó is akad bőven

A csomagtér pereme magas, a súlyosabb poggyász beemelése izommunka. A raktér alaphelyzetben 470 literes, de ha előretoljuk az üléseket, máris nyerünk egy kis helyet, s még mindig ötszemélyes a kabin. Hátul középről pohártartós könyöklő hajtható le, mely sílécalagútként is funkcionál, kár, hogy annak műanyag hátlapjára nem jutott kárpit, mert így nem kényelmes rajta könyökölni. A támlákat ledöntve 1510 literesre növelhető a hátsó, a hosszabb és testesebb tárgyak szállításához pedig a jobb első ülés lapjára hajtható – már-már egyterűs a Tiguan belső variálhatósága!

Csendes, takarékos TDI, fürgén kapcsoló DSG

A közös nyomócsöves dízel relatíve halkan dolgozik, ereje (140 LE) és nyomatéka (320 Nm) pont elég az 1600 kilós kasztni normális mozgatásához. Az előzési rugalmasság és a gyorsulás átlagos, a Tiguan ezzel a blokkal nem robbanékony, de nem is erről szól a küldetése. A hétfokozatú automata finoman kapcsol, általában eltalálja a kellő pillanatot és jól kihasználja az alacsony fordulaton ébredő (1750/perctől) nyomatékot, a kelleténél nem hajszolja tovább az erőforrást. Nemcsak kényelmes, hanem takarékos is a dízel-automata páros (tesztfogyasztás 6,7 l/100 km), a rekordom négy fővel 5,2 literes átlag volt egy Budapest–Nagymaros–Budapest túrán.

Ügyes húzás: szükség esetén a jobb első ülés támlája is ledönthető Ügyes húzás: szükség esetén a jobb első ülés támlája is ledönthető

A Tiguan vezetése igazából semmivel sem igényel több rutint, mint egy hasonló méretű kompakté, kanyarban nem kell tartani riasztó oldaldőléstől vagy szűk helyen parkolási nehézségtől. A Family csomagban (243 750 Ft) ráadásul Park Assist rendszer is található, mely az autó hosszánál 80 cm-rel nagyobb helyre önállóan képes bekormányozni a kocsit. A váltó előtti gombbal aktiválható a rendszer, majd kiválasztjuk a kívánt programot – útra merőlegesen vagy azzal párhuzamosan szeretnénk beállni –, és ha a radarok jelei alapján megfelelőnek ítéli a helyet, akkor kezdődhet a parkolás. A központi monitoron megjelenik a kívánt fokozat (D vagy R), a váltáson kívül csak a féket és a gázt kell kezelni, a kormányzást elintézi a Park Assist. A rendszer működik, viszont gyorsaság tekintetében egy kezdő sofőr is bármikor lepipálja az elektronikát.

Szabad hasmagasság: 200 mm Szabad hasmagasság: 200 mm

Csalódást okozott a Tiguan feszes, rossz úton haladva kifejezetten ridegen tompító futóműve – földúton közlekedni ezért nemcsak az onroad orrkötény, hanem a botlábú csillapítás miatt sem esik jól. A 4Motion összkerékhajtási rendszer így jószerével csak hóban vagy vontatásnál jut szerephez, fékezett utánfutóból 2200, fékezetlenből 750 kilós vontatmánnyal birkózik meg a Tiguan.

TETSZETT
friss fazon
tágas fülke
takarékos motor
DSG-váltó

NEM TETSZETT
sprőd rugózás
magas raktérperem
automata felára

ÖSSZEGZÉS
Átgondolt, tágas, praktikusan alakítható és takarékos kombináció. A DSG automata dicséretes összhangban dolgozik együtt a motorral, de a közel félmilliós felár nem elhanyagolható.

VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion
Összlökettérfogat: 1968 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 103 kW (140 LE) 4200/min
Max. forgatónyomaték: 320 Nm 1750-2500/min
Hossz./szél./mag.: 4426/1809/1703 mm
Tengelytáv: 2604 mm
Fordulókör: 12,0 m
Saját tömeg/teherbírás: 1600/660 kg
Csomagtér: 470/1510 l
Üzemanyagtank: 64 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,2 s
Maximális sebesség: 188 km/h
Város/országút/vegyes: 7,9/5,5/6,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 167 g/km
A modell alapára: 6 857 250 Ft (1.4 TSI, 122 LE)
A tesztelt típus ára: 8 905 500 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!