Mivel a Kia középcsatára még az európai bevezetése után három évvel is remek formában van, a modellfrissítéskor csak óvatosan nyúltak hozzá a tervezők. Például a LED-es nappali menetfényt ezúttal a fényszórók szemöldökének rajzolták meg, míg a helyükre a (pro) Ceed GT vagány jégkockái kerültek: a ködlámpákban EX Premium csúcskivitel esetén fénydiódák világítanak, akárcsak az áttervezett hátsó lámpák helyzetjelzőjében, továbbá sportosabb lökhárítót és hűtőmaszkot kap az autó. Ezenkívül szériában jár hozzá a nyolc hangszórós és mélynyomóval ellátott Infinity audiorendszer, a navigáció és tolatókamera 7 colos érintőképernyővel, a Komfort és a Techno csomag pedig kizárólag a legmagasabb felszereltséghez rendelhető. Előbbi jutányos 120 000 forintért fűthető és szellőztethető első, illetve fűthető hátsó üléseket, míg utóbbi 280 ezer forintért automata parkolóasszisztenst, keresztirányú forgalom-, holttér- és sávelhagyásra figyelmeztetést, továbbá aktív sávtartó rendszert tartalmaz – ezt sajnos minden indításkor külön aktiválni kell.

Hátul fűthető, elöl fűthető-szellőztethető ülések kényeztetnek Hátul fűthető, elöl fűthető-szellőztethető ülések kényeztetnek

A megjelenés sportos, a vezetés már kevésbé

A gazdag felszereltség, a zongoralakk betétek és a bőrkárpitozás ellenére a minőségérzet mégsem elég meggyőző, itt érezni leginkább az Optima korát. A helykínálat elöl nagyvonalú, és hátul is csupán a kupészerűen ívelő tetővonal szűkíti be a fejteret. Az 505 literes csomagtér a 60:40 osztású támlák ledöntésével bővíthető, de ezután szűk átrakónyílás keletkezik.

Hátul fűthető, elöl fűthető-szellőztethető ülések kényeztetnek Hátul fűthető, elöl fűthető-szellőztethető ülések kényeztetnek

136 lóerős és 320 Nm-es teljesítményével átlagos dinamikát nyújt az 1.7 CRDI: kis sebességnél még tisztességesen elboldogul a koreai limuzin 1,6 tonnás tömegével, országúton és autópályán viszont már érezni a korlátait. Igaz, ebben a feláras hatfokozatú automata (330 000 Ft) is ludas: szépen elsimítja ugyan a turbólyukat, és viszonylag finoman kapcsolgat, ám elég komótosan teszi a dolgát. Így aztán a kézi váltós Optimához képest 1,3 másodperccel lassabb a százas sprinten, csúcssebessége 5 km/órával szerényebb, miközben gyári adatok szerint közel 1 literrel többet eszik 100 kilométerenként. Mivel az automatához nem lehet start-stop rendszert társítani, mindent összevetve a 7,2 literes tesztfogyasztás jónak mondható.

Jóvágású és modern, de nem igazán agilis autó az Optima Jóvágású és modern, de nem igazán agilis autó az Optima

Váltani egyébként a kormány mögötti fülekkel is lehet, de az elektronika rendszerint felülbírálja az utasításokat, és 2000-es fordulat alatt így se, úgy se hajlandó felkapcsolni. Éppen ennyire hasznos a Drive üzemmódválasztó gomb, ugyanis a kapcsolási pontokon kívül az Eco, Normal és Sport programok között nem érezni jelentős különbséget. Pedig a kormányzásnak kimondottan jót tenne, ha kapnánk némi visszajelzést, mert így teljesen steril. Egyébként a Kia jóindulatú alulkormányzottsággal, stabilan fordul, a csúcsfelszereltséghez járó 18 colos alufelnik és 225/45-ös abroncsok viszont nincsenek előnyös hatással a gördülési komfortra – már a keresztbordáktól származó ütéseket sem tompítják eléggé. A csábító vételár azonban sok mindenre gyógyírt jelent, így hajlandók vagyunk szemet hunyni az Optima hiányosságai felett.

Kicsit átrajzolják ugyan, de hű marad a jelenlegihez az új generáció formája Kicsit átrajzolják ugyan, de hű marad a jelenlegihez az új generáció formája

TETSZETT
– tetszetős forma
– jó ár-érték arány
– jutányos árú csomagok

NEM TETSZETT
– steril kormányzás
– átlagos menetdinamika
– gördülési komfort

ÖSSZEGZÉS
A 2,0 literes benzinmotorral és LX alapfelszereltséggel már hatmillió forinttól hazavihető az Optima, a dízelmotor felára pedig 565 ezer forint. Az automata nem drága, de inkább a komótos sofőröknek ajánlható.

Kia Optima 1.7 CRDI aut.
Összlökettérfogat: 1685 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 100 kW (136 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 320 Nm 2000-2500/perc

Hossz./szél./mag.: 4845/1830/1455 mm
Tengelytáv: 2795 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1591/1591 mm
Fordulókör: 10,9 m
Saját tömeg/teherbírás: 1595/455 kg
Csomagtér: 505 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,6 s
Maximális sebesség: 197 km/h
Város/országút/vegyes: 7,9/4,9/6,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 158 g/km
A modell alapára: 5 999 000 Ft (2.0 LX)
A tesztelt modell ára: 6 564 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!