Miközben látványban és minőségben szinte egy csapásra felzárkózott a vetélytársakhoz, a technikai színvonalat sem hanyagolta el a Kia. Európai nagykövetük, az Optima például hibrid változatban is kapható már egy ideje. A 2013-as modellévre némileg átdolgozták és optimalizálták a vegyes párost: a továbbra is 150 lóerőt teljesítő 2,0 literes, változó szelepvezérlésű benzinest az eddigi 40 helyett 47 lóerős villanymotor egészíti ki.
Ennek dacára a rendszer összteljesítménye 190-ről 177 lóerőre csökkent, ugyanis a mérnökök ezúttal a gazdaságosságra és az alacsony fordulatszám-tartományban kiaknázható nyomatékosságra helyezték a hangsúlyt. Mindez nem különösebben érintette a menetteljesítményeket, továbbra is 9,4 másodperc alatt van százon és 190 km/órás (-2 km/óra) csúcssebességre képes az Optima Hybrid, átlagfogyasztása viszont a gyári adatok szerint 5,4-ről 5,1 literre csökkent.
Amennyiben az 5,3 Ah kapacitású lítium-polimer akku maximálisan töltött, elméletileg 1,5 kilométert tud megtenni, vagy 100 km/órás tempóig képes felgyorsítani teljesen elektromosan a Kia. Persze a hétköznapi használat során inkább az a jellemző, hogy a villanymotor álló helyzetből meglódítja, majd a benzines is bekapcsolódik a hajtásba. Részterhelésnél, ha például csak tartani szeretnénk a kívánt sebességet, hosszabb-rövidebb időszakokra „lepihen” a négyhengeres és elektromosan vitorlázik az autó. Az akku egyrészt – a megfordítható üzemmódú generátoron keresztül – a regeneratív fékezés (gurulás, enyhe lassítás) során töltődik, másrészt benzinből nyeri az energiát. A hibrid rendszer működése kifinomult, az egyes hajtásmódok (elektromos, vegyes, benzines) között szinte észrevétlenül vált, a hatfokozatú automata lágyan kapcsolgat és többnyire a benzinmotor is csendes, csupán hosszan kihúzatva erősödik fel a hangja. Sűrű városi forgalomban 6-7 liter körüli fogyasztással kecsegtet a fedélzeti számítógép. Autópályán viszont magára marad a benzines, és megjön az étvágya, 7,8 literes tesztátlagunk is annak tudható be, hogy túlnyomórészt sztrádán használtuk az autót.
Egyébiránt a hibrid vezérlőegység és az akku szellőzőcsatornáinak áthelyezésével 12 literrel bővült a csomagtartó, s a padló alá teljes értékű pótkerék kerülhetett. Igaz, a 381 literes befogadóképesség így is szerény. Ezt és a szűkös fejteret leszámítva tágas és kényelmes autó az Optima. Ráadásul a hibrid változat kizárólag teljes felszereltséggel kapható, többek között xenon fényszóró, dupla napfénytető, elöl-hátul fűthető bőrülések (a vezetőé szellőztethető is) és kormány, navigáció, tolatókamera, valamint 11 hangszórós, 550 watt teljesítményű Infinity audiorendszer jár hozzá – opcióként egyedül metálfényezés rendelhető.
TETSZETT
– modern és látványos formaterv
– kifinomult hibrid hajtás
– ár-érték arány
– tágas lábtér
NEM TETSZETT
– tesztfogyasztás
– teljesen érzéketlen kormányzás
– gördülési komfort rossz úton
ÖSSZEGZÉS
Az Optima Hybrid most akciósan 9 millió forintba kerül. Habár a 2.0 CVVT sima benzines már 6,0, az 1.7 CRDi dízel (136 LE) pedig 6,5 milliótól elérhető, de fullosan felszerelve előbbi nem sokkal olcsóbb, míg utóbbi drágább is.
Kia Optima Hybrid
BENZINMOTOR
Összlökettérfogat: 1999 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 110 kW (150 LE) 6000/perc
Max. nyomaték: 180 Nm 5000/perc
VILLANYMOTOR
Max. teljesítmény: 35 kW (47 LE) 1630-3000/perc
Max. nyomaték: 205 Nm 0-1630/perc
HIBRIDRENDSZER
Max. teljesítmény: 131 kW (177 LE) 5500/perc
Max. nyomaték: 319 Nm 1000-2000/perc
Hossz./szél./mag.: 4845/1830/1455 mm
Tengelytáv: 2795 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1595/1595 mm
Fordulókör: 10,9 m
Saját tömeg/teherbírás: 1662/388 kg
Csomagtér: 381 l
Üzemanyagtank: 65 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,4 s
Maximális sebesség: 190 km/h
Város/országút/vegyes: 5,9/5,0/5,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,8 l/100 km
CO2-kibocsátás: 119 g/km
A modell alapára: 5 999 000 Ft (2.0 CVVT LX)
A tesztelt modell ára: 8 999 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!