Az 1.7 CDTI a régi vágású dízelekre jellemző markáns kerregéssel kel életre, s 2000-es fordulatszám alatt erőtlen. Ha azonban átlépjük a turbólyuk okozta holtsávot, elismerésre méltó lendülettel indul meg az autó. A százas sprint 9,5 másodpercet vesz igénybe, ami nem egy bajnoki érték, de ahogy a dízeleknél lenni szokott, a hangsúly a bőséges forgatónyomatékon (300 Nm) és az előzési rugalmasságon van, utóbbi pedig még 150 km/óra felett sem lankad.
A hatfokozatú váltó pontosan kapcsolható, sztrádán nem igazán van szükség visszaváltásra, a legtöbb előzési szituációt erőből oldja meg az Opel. Az 1,7-es blokkal a sportos vezetési stílust preferálók is megtalálhatják számításaikat, de azoknak sem kell lemondaniuk erről a Corsáról, akik a decilitereket számolgatják. Az 5,9 literes átlag a menetdinamikai produktum tükrében teljesen helyénvaló.
A Casablanca-fehér Linea csomaghoz (Cosmo szint esetén 149 000 Ft) hófehér, 17 colos könnyűfém kerekek dukálnak, melyek nagyon mutatósak, ahogy a fehér karosszériamatricák és a külső tükörházak is.
Némi porszem még van a gépezetben
Az alig észrevehető modellfrissítés hozadéka a rendelhető érintőképernyős navigátor (92 000 Ft), mely suta módon a középkonzol aljára került, míg a jókora központi infópult a műszerfal tetején trónol. A navigátor kezelése átlátható, azonban a mély beépítés miatt a címbevitelhez és a grafikus utasítások nyomon követéséhez állandóan le kell venni az útról a tekintetünket. A fedélzeti rendszer kezelése meglehetősen bonyolult, automatikus klímavezérlés esetén (125 000 Ft) a légkondicionáló be- vagy kikapcsolása például csak a menüben bóklászva ejthető meg. Apró szépséghiba még, hogy az 1,7-es dízel Corsa csak Sport és Cosmo csomaggal konfigurálható, így listaáron legalább 4,94 milliót kell leszurkolni érte.
TETSZETT
bájos forma
dinamika
váltó
NEM TETSZETT
motorhang
turbólyuk
vételár
ÖSSZEGZÉS
Nagyon jól áll a Corsának a levelibékazöld fényezés, melyet feldobnak a sportos és ízléses fehér kiegészítők. A menetteljesítmények meggyőzőek, a fogyasztás mérsékelt, de a 4,94 milliós alapárért egy mérettel nagyobb és hasonló képességű gázolajost is kapni már.
Opel Corsa 1.7 CDTI
Összlökettérfogat: 1686 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 96 kW (130 LE) 4000/min
Max. forgatónyomaték: 300 Nm 2000-2500/min
Hossz./szél./mag.: 3999/1713/1488 mm
Tengelytáv: 2511 mm
Fordulókör: 10,55 m
Saját tömeg/teherbírás: 1286/445 kg
Csomagtér: 285/1050 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,5 s
Maximális sebesség: 200 km/h
Város/országút/vegyes: 5,6/3,8/4,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 118 g/km
A modell akciós alapára: 2 799 000 Ft (1.0, 65 LE)
A tesztelt verzió ára: 4 941 000 Ft
Tekerjünk!
A 145 000 forintért kínált FlexFix kerékpárszállító a rendszámtábla mögül húzható elő, s két felnőtt méretű bicikli szállítását teszi lehetővé. A csomagtér peremén lévő retesz oldásával húzható ki a tartó, mely két kar helyrepattintásával rögzíthető. A kerékpár egyik pedálját merőlegesen kell beállítani egy fémhüvelybe, melybe jön még egy szabályozható vastagságú műanyag betét, ami a kellő stabilitásról gondoskodik. A kerekek egy-egy pánt segítségével a kihúzható oldalsínekhez rögzülnek. Kerékpárral a „hátunkon” a járulékos szélzaj és a többletfogyasztás is elhanyagolható, mérésünk szerint csupán 0,1 l/100 km-es emelkedéssel kell számolni. A FlexFix hátránya, hogy tolatóradarral nem konfiguráltható, én azonban erősen ajánlok hozzá egy utólagos, rendszámtáblakeretbe integrált változatot, ugyanis kihúzott tartóval jelentős az autó mögötti holttér.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!