Az 1.7 CDTI a régi vágású dízelekre jellemző markáns kerregéssel kel életre, s 2000-es fordulatszám alatt erőtlen. Ha azonban átlépjük a turbólyuk okozta holtsávot, elismerésre méltó lendülettel indul meg az autó. A százas sprint 9,5 másodpercet vesz igénybe, ami nem egy bajnoki érték, de ahogy a dízeleknél lenni szokott, a hangsúly a bőséges forgatónyomatékon (300 Nm) és az előzési rugalmasságon van, utóbbi pedig még 150 km/óra felett sem lankad.

A hatfokozatú váltó pontosan kapcsolható, sztrádán nem igazán van szükség visszaváltásra, a legtöbb előzési szituációt erőből oldja meg az Opel. Az 1,7-es blokkal a sportos vezetési stílust preferálók is megtalálhatják számításaikat, de azoknak sem kell lemondaniuk erről a Corsáról, akik a decilitereket számolgatják. Az 5,9 literes átlag a menetdinamikai produktum tükrében teljesen helyénvaló.

Szerencsésebb lett volna, ha egy multi funkciós fejegységbe integrálják a navigátor és a fedélzeti menü kezelését Szerencsésebb lett volna, ha egy multi funkciós fejegységbe integrálják a navigátor és a fedélzeti menü kezelését

A Casablanca-fehér Linea csomaghoz (Cosmo szint esetén 149 000 Ft) hófehér, 17 colos könnyűfém kerekek dukálnak, melyek nagyon mutatósak, ahogy a fehér karosszériamatricák és a külső tükörházak is.

Némi porszem még van a gépezetben

Az alig észrevehető modellfrissítés hozadéka a rendelhető érintőképernyős navigátor (92 000 Ft), mely suta módon a középkonzol aljára került, míg a jókora központi infópult a műszerfal tetején trónol. A navigátor kezelése átlátható, azonban a mély beépítés miatt a címbevitelhez és a grafikus utasítások nyomon követéséhez állandóan le kell venni az útról a tekintetünket. A fedélzeti rendszer kezelése meglehetősen bonyolult, automatikus klímavezérlés esetén (125 000 Ft) a légkondicionáló be- vagy kikapcsolása például csak a menüben bóklászva ejthető meg. Apró szépséghiba még, hogy az 1,7-es dízel Corsa csak Sport és Cosmo csomaggal konfigurálható, így listaáron legalább 4,94 milliót kell leszurkolni érte.

Ha bemásztunk hátra, ott már egészen jól elférni, oldalt pohártartókat találni Ha bemásztunk hátra, ott már egészen jól elférni, oldalt pohártartókat találni

TETSZETT
bájos forma
dinamika
váltó

NEM TETSZETT
motorhang
turbólyuk
vételár

ÖSSZEGZÉS
Nagyon jól áll a Corsának a levelibékazöld fényezés, melyet feldobnak a sportos és ízléses fehér kiegészítők. A menetteljesítmények meggyőzőek, a fogyasztás mérsékelt, de a 4,94 milliós alapárért egy mérettel nagyobb és hasonló képességű gázolajost is kapni már.

Opel Corsa 1.7 CDTI
Összlökettérfogat: 1686 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 96 kW (130 LE) 4000/min
Max. forgatónyomaték: 300 Nm 2000-2500/min
Hossz./szél./mag.: 3999/1713/1488 mm
Tengelytáv: 2511 mm
Fordulókör: 10,55 m
Saját tömeg/teherbírás: 1286/445 kg
Csomagtér: 285/1050 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,5 s
Maximális sebesség: 200 km/h
Város/országút/vegyes: 5,6/3,8/4,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 118 g/km
A modell akciós alapára: 2 799 000 Ft (1.0, 65 LE)
A tesztelt verzió ára: 4 941 000 Ft


Tekerjünk!

A 145 000 forintért kínált FlexFix kerékpárszállító a rendszámtábla mögül húzható elő, s két felnőtt méretű bicikli szállítását teszi lehetővé. A csomagtér peremén lévő retesz oldásával húzható ki a tartó, mely két kar helyrepattintásával rögzíthető. A kerékpár egyik pedálját merőlegesen kell beállítani egy fémhüvelybe, melybe jön még egy szabályozható vastagságú műanyag betét, ami a kellő stabilitásról gondoskodik. A kerekek egy-egy pánt segítségével a kihúzható oldalsínekhez rögzülnek. Kerékpárral a „hátunkon” a járulékos szélzaj és a többletfogyasztás is elhanyagolható, mérésünk szerint csupán 0,1 l/100 km-es emelkedéssel kell számolni. A FlexFix hátránya, hogy tolatóradarral nem konfiguráltható, én azonban erősen ajánlok hozzá egy utólagos, rendszámtáblakeretbe integrált változatot, ugyanis kihúzott tartóval jelentős az autó mögötti holttér.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!