Hogyan lehet felülmúlni mindazt, amit az első Q7-es képviselt? Ezen törték a fejüket az Audi mérnökei, akik nem kapkodták el a választ, a folytatásra 10 évet kellett várni.
Sajnos a formát csak elrontani lehetett. Bár a márkánál mostanában menő, szögletes vonalvezetés illik hozzá, mégis jellegtelenebb az összhatás, új arányai miatt kissé farnehéz is lett. Önmagában nem is tűnik olyan drabálisnak, de bármilyen tereptárgy közelében ijesztővé válnak impozáns méretei. Nem csak a parkolóhelyekről lóg ki, igazi kihívás karcolások nélkül megúszni a mélygarázsos manőverezést. Ebben körkörös radar és könnyen koszolódó tolatókamera is segít, de a fizikai kiterjedését mindenképpen szokni kell.
Odabent bőségesen szórt centik és centek határozzák meg a közérzetünket. Mindenkit azonnal megcsap a hűvös, technokrata szemlélet, jó érzékkel, kiváló minőségben rendezték be a feltűnően tágas teret. Elrendezése, üléspozíciója közelebb áll a luxuslimuzinokhoz, mint a szabadidő-autókhoz. Nem csak hiteles, minden igényt kielégítő a minimalista, mégis high-tech világ. Üdítő, hogy még hisznek a gombokban, érintőképernyőre nincs is szükség. A rendszer egyetlen bosszantó tulajdonsága, hogy a menüpontok nem érnek körbe. Ha az opciók végére érünk, cammoghatunk vissza a fordított logika szerint tekerendő tárcsával, amit kezünket a virtuális váltókaron pihentetve használhatunk. Gombjai és kapcsolói audis kattanással mutatják, miért fizettünk. Este LED-ek lopják el a show-t, mindenhova jutott egy vékony fénycsík, még az érintésre bekapcsolódó olvasólámpa köré is.
Tesztautónk alapárát közel tízmillió forintnyi extrával növelte az importőr, mégis kimaradtak az új generáció legnagyobb újdonságai, mint a mátrix-LED fényszóró, az éjjellátó berendezés, az 1920 W összteljesítményű Bang&Olufsen hifi, vagy a vetített műszeregység. Kemények, de jól tartanak a sportülések, széles és magas a váltókonzol, a nagy távolság miatt randizásra nem való az első sor. Az ajtóbehúzó panel is távol esik, nem kényelmes rajta könyökölni. Cserében javult a kilátás, alacsony és rövid a műszerfal, meredekek az oszlopok, magasak az oldalablakok, ami jót tesz a vezetési élménynek.
Ilyen annak ellenére van a Q7-esben, hogy a vezetőnek a több száz kilós súlycsökkentés után is majdnem kéttonnás cetet kell terelgetnie. A 3,0 literes, V6-os dízel teljesítménye, nyomatéka tengernyi. Hangból éppen annyi szűrődik be, hogy halljuk, milyen csendes. Általában részterhelésen dolgozik, 9,8 literes tesztfogyasztása is több mint korrekt. Be kell látnunk, sosem lenne ilyen megkapó a gyorsulásélmény a 272 lóerő és a feltűnésmentesen kapcsoló, nyolcfokozatú ZF automatikus váltó nélkül, ahogy légrugózás hiányában elbúcsúzhatnánk a normál acélrugókkal elérhetetlen gördülési komforttól is. Bordák és gödrök néha kifognak rajta, de a bukkanókon csak úgy átlibben, mintha dróton mozgatnák. Sima aszfalton talán akkor sem lenne légiesebb a mozgása, ha lebegne. Ez a könnyedség és a négykerékkormányzás teszi olyan felszabadulttá a vezetését, kormányának érzéketlensége is illik hozzá. Nem a torpedórombolós karakter, hanem a tökéletest közelítő összecsiszoltság benne a pláne. Ebben fejlődött a legnagyobbat a Q7-es. Bár valójában nincs szükség hasonló autóra, nem vitás, hogy igény van rá, és nem is okoz csalódást.
Tetszett
• minőségérzet
• kidolgozott részletek
• kezes viselkedés
Nem tetszett
• eltúlzott méretek
• oldalszél-érzékenység
Összegzés
Kiforrott és összeszedett, bár kissé öncélú konstrukció az új Q7-es. Nem csak annyiba kerül, akkora is, mint egy családi ház. Méreteiből és tömegéből adódó nehézkességét luxusautós technikával leplezi, és megdolgozik a pénzéért.
Audi Q7 3.0 TDI Quattro
Összlökettérfogat: 2967 cm3
Hengerek/szelepek: V6/24 turbódízel
Max. teljesítmény: 200 kW (272 LE) 3250-4250/perc
Max. forgatónyomaték: 600 Nm 1500-3000/perc
Hossz./szél./mag.: 5052/1968/1741 mm
Tengelytáv: 2994 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1679/1691 mm
Fordulókör: 12,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 2070/695 kg
Csomagtér: 890/2075 l
Üzemanyagtank: 75 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,3 s
Max. sebesség: 234 km/h
Város/országút/vegyes: 6,2/5,4/5,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,8 l/100 km
CO2-kibocsátás: 159 g/km
A modell alapára: 16 599 740 Ft (3.0 TDI 218 LE)
A tesztelt verzió ára: 17 900 220 Ft
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!