A német Gesellschaft für Technische Überwachung nevű szervezet legutóbbi abroncstesztjében azt vizsgálta, hogy mennyivel rosszabb fékteljesítményre számíthatnak azok az autósok, akik a cserekor abroncsonként 25-30 eurót megspórolva olcsó gumira váltanak.
A német szakemberek 225/45 R17-es méretű nyári abroncsoknál mérték meg a féktávolságot száraz és nedves körülmények között, illetve a vezethetőséget is vizsgálták. Referenciaabroncsként a Volkswagen Golf GTI-re (ez volt a tesztautó) szerelt gyári abroncsot (Dunlop) vették alapul, ehhez képest nézték meg, mit tudnak az olcsó gumik.
Fékezés 100 km/h-s tempóról, nedves aszfalton, 225/45 R17 méretű abroncsok
márka – fékút – sebesség Dunlop – 49,9 m – 0,0 km/h Westlake SV 308 – 56,2 m – 33,5 km/h Kormoran Gamma B2 – 57,2 m – 35,8 km/h Goodride SA05 – 57,3 m – 36,0 km/h Kenda KR20 – 60,4 m – 41,6 km/h Federal SS 595 – 60,5 m – 41,8 km/h Riken Maystorm – 61,9 m – 44,0 km/h
Legjobban a 100 km/h-s tempóról nedves körülmények között mért fékútnál jöttek elő az eltérések, ezt az eredménysort közölték is. A 49,9 méteres fékutat teljesítő referenciaabroncshoz képest jó hat méterrel hosszabb fékutat tud a legjobb olcsó abroncs, a legrosszabb 11,9 méterrel megy túl – utóbbi azt jelenti, hogy ahol a gyári gumikkal szerelt GTI már áll, a leggyengébb abronccsal szerelt kocsi még 44 km/h-s tempóval halad.
A vízen felúszás vizsgálata során amíg a normál abroncs még 80 km/h-s tempónál is képes volt megőrizni a tapadását, az olcsó abroncsok kivétel nélkül elvesztették a kapcsolatot a talajjal – a leggyengébb már 46 km/órás tempónál felúszott a vízre. A kezelhetőség vizsgálatához egy kijelölt nedves pályán hajtottak végig a Golf GTI-kkel, itt már az elindulás is nehézséget okozott az olcsó gumikkal, olyan rossz a tapadásuk, a kanyarokban megnehezíti a sofőr dolgát az erős terhelésváltási reakció.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!