Prémium-egyterűnek szánták, ezért szokatlanul karakteres arcot és mutatós utasteret kapott a Zafira Tourerként bevezetett harmadik generáció. A látványos, bumeráng alakú lámpákat most egy szimplább, de nem jellegtelen fényszórópárra cserélték, hogy passzoljon a K Astrához, és megkaphassa az AFL LED-es technológiát, amely a környezethez és a használat módjához is képes alkalmazkodni. Utasterét is hasonlóan alakították át, kevésbé harsány, letisztultabb lett a műszerfal: eltűntek a hatalmas krómgyűrűs órák és a kiemelkedő központi kijelző, helyettük jól olvasható, modernebb LCD-panel került a sofőr elé, és a legfrissebb IntelliLink rendszert kezelő érintőképernyő pedig középre.
A legtöbb újdonságot amúgy is az infotainment terén találjuk, a kétféle okostelefon-szoftver szinkronizálása ma már alapkövetelmény, a magyarul is elérhető, élő diszpécserszolgálat azonban – Európában – igazi újdonság. A tesztautóban már működött az OnStar kapcsolat, melyen keresztül a bajban segítséget, jobb esetben úticélokat kérhetünk, ezeket a kezelő el is küldheti nekünk a navigációra. Útvonalterveket mi is letölthetünk akár az otthoni gépről is, hiszen a MyOpel szolgáltatással az autónk már okostelefonos kapcsolatban áll velünk.
Egy applikáció segítségével távolról ellenőrizhetjük, mennyi gázolaj van a tankban, mennyit tudunk még menni a következő tankolásig, hogyan áll a motorolaj szintje, vagy éppen a guminyomás. Mindemellett a kezelési könyvet is gyorsabban elérhetjük, sőt, bármikor megtudhatjuk, hol van az autó, ami lopás vagy feledékenység esetén is jól jön. Az ajtókat nyithatjuk/zárhatjuk, aktiválhatjuk a villogót, vagy a kürtöt. Mindez a jövőben megszokott lesz, most még szellemes apróság, a hamarosan elérhetővé váló 4G/LTE-WLAN hotspot viszont sokaknak már most is létkérdés. Még szerencse, hogy 7 készüléket lehet rá csatlakoztatni, pont amennyi ülés van a Zafirában.
Nem hiába, mert hely is van hozzá, bár a piacon létezik ennél tágasabb harmadik sor, szükség esetén felnőttek is használhatják. Persze gyerekekre méretezték, nekik szánták a második sort is, amely sík kiképzésével a gyerekülések bekötését könnyíti meg, természetesen mindegyikhez tartozik Isofix-csatlakozó is. A nagy ajtókon át kényelmesen mozgathatók ki-be a kicsik, akik (az ülésből) ki is látnak. Sok fényt enged be a hátsó sor saját üvegteteje, hasznos a roló, a messze hátranyúló panoráma-szélvédőn át pedig a táj és a közlekedési lámpa is jobban látszik. Néha be kell húzni az árnyékolót, mert a laposan sütő nap vakítása ellen csak így lehet védekezni, praktikus, hogy a hagyományos napellenzőket is megtartották. A praktikumról a sok különböző variációs lehetőséget biztosító Flex7 ülésrendszeren kívül a nagy, többszintes, sínen csúszthatható tárolórendszer is gondoskodik a két első ülés között, nem nagy kár a frissítéskor elhagyott második kesztyűtartóért.
Bár érezhetően figyeltek a belső hangulatra, a kategóriában nem számít kiemelkedőnek az anyagminőség, az ülések és a vezetési pozíció viszont továbbra is a Zafira mellett szólnak. Tour állásban is feszes rugózása, precíz kormánya partner a dinamikus vezethetőségben, méretei dacára személyautósan mozog. A 170 lóerős, 2,0 literes dízellel főleg a nyomatékcsúcs elérése után lesz igazán dinamikus, alacsony fordulaton kissé erőtlennek tűnik. A start-stop elektronika közbenjárására hajlamos a lefulladásra, miközben 2500 környékén már élénk. Bőséges erőtartaléka szinte repíti a több mint 1,7 tonnát, mindez nem jár többel egy alig hallható morgásnál, illetve a jónak számító, 7,3 literes tesztfogyasztásnál. A hétüléses kompakt egyterűek között már nem hat frissnek, mégis attraktív a Zafira, ügyesen felzárkóztatták a friss Opelekhez. Többet nem is vártunk tőle, az előrelépés a következő generáció feladata lesz.
Tetszett
• vezethetőség
• variálhatóság
• formaterv
Nem tetszett
• akadós váltó
• nagy tömeg
Összegzés
A lassan megújuló szegmensben ideális helyen áll a Zafira, új megjelenésével és infotainment rendszerével a változatlanul hagyott műszaki tartalom ellenére is karakteres választás maradt.
Opel Zafira 2.0 CDTI
Összlökettérfogat: 1956 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 125 kW (170 LE) 3750/perc
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 1750-2500/perc
Hossz./szél./mag.: 4666/1884/1660 mm
Tengelytáv: 2760 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1584/1588 mm
Fordulókör: 11,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1748/707 kg
Csomagtér: 152-1860 l
Üzemanyagtank: 58 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,8 s
Max. sebesség: 208 km/h
Város/országút/vegyes: 6,1/4,2/4,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 129 g/km
A modell alapára: 7 080 000 Ft (1.4 Turbo, 120 LE)
A tesztelt verzió ára: 8 540 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!