A crossoverek és szabadidő-autók népszerűségének egyik oka a nők szimpátiája. Nem csak nagyobb biztonságban érzik magukat és gyerekeiket a masszív felépítésű típusokban, de az utakon is nagyobb a tekintélyük, mintha egy klasszikus kisautót vezetnének. A nagyobb autó extra praktikuma már csak hab a tortán, a Polo műszaki alapjaira épülő T-Cross ezzel próbál rajongókat szerezni magának.
Ami a formatervet illeti, a Tiguanra és a Touaregre ütött, annyi különbséggel, hogy a fekete, díszbetéttel összekötött hátsó lámpa teljesen egyedi megoldás a márkánál. A Polónál komolyabb autónak látszó T-Cross testvéréhez hasonlóan tárgyilagos külsőt kapott. A tesztautót ezúttal nem divatos, hanem egyértelműen racionális választásnak mutatja az egyébként feláras (64 770 Ft) fehér fényezés, egy vidám színárnyalat, például az Energetic-narancs (154 940 Ft) vagy a Makena-zöld (201 930 Ft) bájosabb külsőt kölcsönöz a crossovernek. Ugyanez mondható el a belsőről is. Az aktuális Volkswagen stílusban rajzolt műszerfalról semmi sem hiányzik, mégis kissé ingerszegény, a színes könnyűfém felniket és sportüléseket is tartalmazó Design csomaggal (246 380 Ft) viszont fel lehet dobni a látványt.
A formák mellett az anyaghasználat sem felel meg a márkától megszokott minőségnek, igaz, a Polo utasterét is hasonlóan rendezték be. Csupa kemény műanyag vesz körül, és az ajtók is hiába csukódnak trezorszerűen, ha a művelet sokszor csak második nekifutásra sikerül. A belső elrendezés különben a szokásos ergonómiát követi, minden ott van, ahol keressük, és úgy működik, ahogy elvárjuk. A szépen kivitelezett kormány és a szellőzés gombjai jól ismert darabok, az érintőképernyő érzékeny, a menürendszer átlátható. Az első és a hátsó üléseket úgy alakították ki, hogy kényelmesek legyenek és tartsák a testet. Bár a sofőr magasan ül, a szintén magas orr és műszerfal miatt itt nem egyértelmű a felépítés előnye, de a helykínálat pazar. A dobozszerű karosszéria minden irányban tágas, ez azt jelenti, hogy nagy tárgyak is beférnek. Hasznos az alapáron kínált, sínen csúsztatható hátsó üléspad, mellyel 385-ről 455 literre növelhető a csomagtartó. Van egy rekesz a könyöklő alatt, egy a váltó előtt, és a hátsó utasoknak is jut egy. Nagy az ajtózseb, a műszerfal tetején gumírozott üreget képeztek ki, és az utasülés alá is került fiók.
Az MQB A0 platform mellett az 1,0 literes, háromhengeres, 95 lóerős, turbós benzines alapmotoron is osztozik a Polóval a 100 kg-mal nehezebb T-Cross. Az alapáron ötfokozatú váltóval kínált hajtáslánc teljesítménye ugyan megfelel autópályás használathoz, amikor dinamikus gyorsításra, vagy erőkifejtésre lenne szükség, érezhető az erő hiánya. A turbófeltöltő segítségével már 1500-as fordulattól terhelhető, és a pillanatnyi fogyasztásmérő visszajelzése alapján bátran hallgathatunk a váltásjelzőre, mert a látszólagos elgyengülés ellenére az adott fordulatszámon valóban takarékosabb. Balatoni túránkat négy személlyel 6,0 liter/100 km-es átlaggal teljesítette, a városi etapokkal együtt a tesztprogram végén 6,5 liter/100 km-t mértünk, ami nem számít soknak, de nem is igazolja a háromhengeres konstrukció létjogosultságát. A motorhang mindig jelen van az utastérben, a futómű felől érkező zaj azonban jobban észrevehető. Hangolása kifejezetten kényelmes, bár magasépítésű, puha rugózása mellett kanyarban is stabil és fordulékony. Kiszámíthatóan és semlegesen viselkedik, pontos a kormány, kis erővel mozgatható a váltókar, jól adagolható a fékerő, a célcsoport igényeit figyelembe véve könnyen vezethető.
Jelenleg csak Life és Style felszereltségi szinten kapható, az erősebb, 115 lóerős kivitelért 232 410, a hétfokozatú DSG-váltóért további 497 840 Ft-ot kérnek. A gazdag extralistán nem csak kényelmi és biztonsági felszerelések, hanem az autó használatát megkönnyítő praktikus kiegészítők közül is lehet csemegézni.
TETSZETT
• praktikum
• kényelem
• magas alapfelszereltség
NEM TETSZETT
• belső anyagminőség
ÖSSZEGZÉS
A Polóénál tágasabb utastere, nagyobb csomagtartója és kényelme miatt indokolt a T-Cross 855 980 Ft-os felára, a crossover ezekben a versenyszámokban jól teljesít. A márka rutinból tervezett újdonsága ergonomikus és jól kezelhető, a belső anyagok minősége azonban hagy kívánnivalót maga után.
Volkswagen T-Cross 1.0 TSI
Összlökettérfogat: 999 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12 turbó
Max. teljesítmény: 70 kW (95 LE) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 175 Nm 2000-3500/perc
Hossz./szél./mag.: 4108/1760/1584 mm
Tengelytáv: 2551 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1526/1504 mm
Fordulókör: 10,6 m
Saját tömeg/teherbírás: 1245/475 kg
Csomagtér: 385-1281 l
Üzemanyagtank: 40 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,5 s
Max. sebesség: 180 km/h
Város/országút/vegyes: 6,1/4,5/5,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 116 g/km
A modell alapára: 5 889 540 Ft