Amikor a Nissan Micra kupé-kabriót először megpillantottam – zárt tetővel -, rögvest megértettem, hogy a bohókás apróságból miért nem készült lépcsőshátú változat. Bár a forma erősen szubjektív dolog, szerintem a kisautón olyan esetlenül mutat a méretes puttony, mint szőke plázacica kezében az aktatáska. Persze, az összehajtogatható keménytetőnek el kell férnie valahol. A tervezők mégis dülleszthetik a mellüket, mert csukott tető mellett egyedül a Renault Mégane CC csomagtartója tágasabb e kategóriában. Nem kevesebb, mint 457 liternyi poggyász fér a Micrába, így aztán akár egy hosszabb családi kirándulásnak is bátran nekivághatunk. Legalábbis addig, amíg a gyerekek kicsik, mert a +2 hátsó szükségülésen már a kamaszok sem férnek el kényelmesen, a lábtér erősen korlátozott.
Az üvegtetőn túl
Mivel a tetőpanel a kis kupé-kabriók között egyedülálló módon üvegből készült (elhúzható árnyékoló jár hozzá), téli estéken is lehet romantikázni a csillagos égbolt alatt, a nappal beáradó fény pedig világossá teszi az utasteret, s ezzel javítja a térérzetet. A megoldást egyébként éppen a Nissan partnere, a Renault alkalmazta elsőként a Mégane CC esetében – mindkét modell számára a karosszériaspecialista Karmann tervezte és gyártja a tetőt. Kétféle belső hangulattal, szürke és bézs színben választható a belső, amit a fehér számlapokon és a „kályhaezüst” színű díszítéseken kívül a jobban felszerelt változatoknál alumínium pedálsor és váltógomb tesz sportosabbá. A praktikumot sem hanyagolták el a Nissannál, pohártartót, pakolórekeszt és kihajtható szatyorakasztót álmodtak a kocsiba, míg az anyósülés ülőlapja alatt zárható tárolódobozt rejtettek el. A kitárulkozáshoz nem kell holmi rögzítőkarokkal bajlódni (a csöppségek között ebben is első a Micra),
csupán annyi a dolgunk, hogy 22 másodpercig nyomva tartjuk a középalagútra helyezett gombot. A mechanika ugyanis ennyi idő alatt tünteti el a fejfedőt, s ezt 5 km/órás sebességig, mondjuk forgalmi dugóban araszolva is elvégezhetjük. Így már sokkal harmonikusabban mutat a Micra, s két személy hétvégi utazóbőröndje még így is gond nélkül elfér a megmaradt 255 literes csomagtartóban. Országúti tempóig viszonylag huzatmentesen autózhatunk, lehúzott ablakkal pedig a menetszél finom simogatását élvezhetjük. Menet közben az audiorendszer nemcsak a sebességhez igazítja a hangerőt, hanem figyelembe veszi a kupé vagy kabrió üzemmódot is. Aki autópályán is nyitott kocsiban kíván pózolni, annak mindenképpen ajánlatos befektetnie a feláras szélterelőbe, mert 100 km/óra felett már zavaróak az áramlatok.
Hobbisportoló
Egyelőre kétféle motorral készül a Micra C+C. A 88 lóerős 1,4-es az ötajtós alapmodellből már ismerős, a menetpróbán csatarendbe állított 1,6 literes viszont friss fejlesztésű, a Micra 160SR sportmodellben is ez teljesít szolgálatot. Alumíniumblokkjának betudhatóan az alacsony súrlódású négyhengeres 25 kilóval könnyebb a Primera megegyező lökettérfogatú motorjánál. Az első számú célközönségének számító hölgyek kifejezetten virgoncnak találják majd a 110 lóerős csöppséget. Már alacsony fordulaton sem tétlen a motor, s a 110 kilogrammnyi többletsúly ellenére lendületesen viszi az autót. Ám akkor érzi magát igazán elemében, ha jó alaposan kihúzatják: 10,6 másodperces
gyorsuláshoz és 191 km/órás csúcssebességhez segíti a Micra C+C-t. Sajnos az akadósan kapcsolható, ötfokozatú sebességváltó csorbát ejt a vezetési élményen, pedig a 14 milliméterrel alacsonyabb üléspozíció, az aránylag közvetlen kormányozás, a jól adagolható fékek és a felfüggesztések egyarántg a kezünkre játszanak. A kényelmes futóműhangolás ellenére kanyarban meglepően kezes és jóindulatú a Micra, csak a karosszéria dőlése erősebb a kelleténél. Cserében viszont magabiztosan rugózza ki az úthibákat.
Árharmonizáció