Azzal nem lehet vitatkozni, hogy a mopedautók utasvédelme gyakorlatilag nem létező dolog, de azért legalább furcsa, hogy nem létező követelményeket kérnek számon az EuroNCAP program tagjai ezeken. Ugye még a személyautók utasvédelme sincs törvénybe foglalva az Európai Unióban, az csak az EuroNCAP belső szabályzatában van rögzítve, hogy mi számít biztonságosnak; az autógyártók legalább kaptak némi felkészülési időt ezek teljesítésére. A mopedautók gyártói nem kaptak ilyen esélyt.
Persze ettől még illene egy alapvető szintet teljesíteni, például hiába van biztonsági öv a járműben, ha az egyszerűen elszakad ütközéskor. Az EuroNCAP egyébként a személyautó-töréstesztjét vette alapul a vizsgálatkor, annyi eltéréssel, hogy 64 km/h helyett 50 km/h volt a becsapódó jármű sebessége a frontális ütközésnél, illetve ekkora tempóval csapódott az oszlop a jármű oldalába.
A Club Car Villager 2+2 LSV, a Renault Twizy 80, a Tazzari ZERO és a Ligier IXO J Line 4 Places volt a szenvedő alanya a törésteszteknek, ezekről érdemes tudni, hogy mind alkalmasak a közúti közlekedésben való részvételre, és azt az EuroNCAP is elismeri, hogy azok minden törvényi követelményt teljesítenek. Egyedüliként a Twizy rendelkezett légzsákkal, ennek ellenére olyan merev az utascellája, hogy abban is veszélyesen nagy terhelés éri a vezetőt – a kiértékelést egyedül a próbabábuk érzékelőinek információi alapján végezték a szakemberek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!