Az eddigi legizmosabb Corsa nem kispályás, ha a teljesítményről van szó. 210 lóerőt sajtoltak ki az Opel Performance Center mérnökei az 1,6 literes turbómotorból, amely a „hagyományos” OPC-ben 192 lóerőt teljesít. A 18 lóerős teljesítményfokozás azonban csak akkor igaz, ha nem sajnáljuk a pénzt a tankolásra, ugyanis a csúcsteljesítményt a méregdrága 100-as oktánszámú benzin tankolásával érhetjük el. Így a benzinkúthoz érve könnyen a vezető arcára fagyhat a mosoly, még akkor is, ha a 10,0 liter alatt tartható fogyasztás a teljesítmény tükrében nem eget rengető.
De feltételezzük, hogy aki tud és ki is akar fizetni 6 960 000 forintot (1 060 000 forinttal több, mint a 192 lovas) egy kisautóért, azt nem vágja földhöz a tankolás, elvégre egy ilyen méregzsákot senki sem azért vásárol, hogy tojással a gázpedál alatt közlekedjen vele a városban. Oda egyszerűen túl feszes és ideges az autó, sőt a hazai utak többségén a betonkemény rugók és a 18 colos felnik alkotta „páros” sem éppen ideális összeállítás. Ha viszont jó minőségű utat találunk, elképesztő mutatványokra képes a kis Corsa.
A Nürburgring Edition ugyanis önzáró differenciálművel, Brembo fékekkel és bombabiztos futóművel lett megáldva (mindegyik az új Astra OPC-ből származik), s meg kell hagyni, ezek nagyon komoly összetevők.
Kanyarból kijövet már nagyon korán ráállhatunk a gázra anélkül, hogy vészes alulkormányzottságba kezdene az autó, de ami a legmegdöbbentőbb, az a gyorsaság, amivel a kormány elfordítására válaszol a Corsa. Pikk-pakk abszolválja a fordulókat, miközben a futómű minimális karosszériadőlést engedélyez. Mivel áthangolták a menetstabilizátort, észnél kell lenni, ugyanis nagyon későn avatkozik be, ami egyben jó móka is lehet, de nem vitás, hogy átlagon felüli vezetői képességek kellenek hozzá, hogy valaki kiautózza a benne rejlő potenciált. Már csak azért is, mert a 210 lóerő komoly fegyvertény az 1,3 tonnás tömeg és az említett tulajdonságok ismeretében.
A teljesítményt nem szépen, lassan felépülve kapja a vezető, hanem a nyakába zúdul a 280 Nm-es nyomatékkal együtt. 2500-as fordulattól lórúgásszerűen indul meg az autó, és sok turbós motorral ellentétben nem fullad ki a leszabályozás közelében sem. A produkció nyilvánvalóan azért is meggyőző, mert az első két fokozat egy szempillantás alatt elfogy. De ha már a Corsa legsportosabb képviselőjéről beszélünk, az 1,6-os gépezetnek karakteresebb hangon kellene szólnia! A turbósziszegés stimmel, ám a motornak egyik fordulatszám-régióban sem igazán tüzes a hangja.
Pozitívumok és negatívumok a mérlegen
Míg a külsőről üvölt, hogy az idomok alatt telivér motor rejtőzik, a belsőre ez csak részben igaz. A Recaro ülések látványra sem rosszak és fantasztikusan tartanak, de az OPC-jelvényes váltógomb és kormány kicsit kevés, szerintem például elvárható lenne, hogy legyen vízhőmérséklet-kijelző vagy turbónyomásmérő. Azt pedig végképp nem értem, hogy a klímát miért csak a menüből tudjuk bekapcsolni! Ennél nagyobb hibát azonban soha ne kelljen felróni egyetlen sport(os)kocsinak sem!
Tetszett
nyomulós külső
irányíthatóság
teljesítmény
helykínálat
Nem tetszett
úthiba-érzékenység
„vékony” motorhang
magas vételár
Összegzés
Nem csak a „mezei” OPC-nél keményebb a Nürburgring Edition, hanem a kiskategóriában is a legdurvább modellek közé tartozik. Veszettül gyors, mesteri pontossággal irányítható, de a kemény futómű miatt hétköznapokra talán már túl sok.
Opel Corsa OPC Nürburgring Edition
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 154 kW (210 LE) 5850/min
Max. nyomaték: 280 Nm 2250-5850/min
Hossz./szél./mag.: 3999/1737/1488 mm
Tengelytáv: 2511 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1307/445 kg
Csomagtér: 285-1050 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,8 s
Maximális sebesség: 230 km/h
Város/országút/vegyes: 9,9/6,2/8,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 178 g/km
Alapár (Corsa 1.0 3 a., 65 LE): 2 970 000 Ft
A tesztelt modell ára: 6 960 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!