A feje tetejére állt a világ, amire a legjobb példa az itt látható Škoda: a 12,7 millió Ft-os listaárra azt kell mondani, hogy kedvező, szóval ésszerű választásnak számít. Már ha ilyen kijelentést meg lehet kockáztatni egy közel 300 lóerős összkerékhajtású kombival kapcsolatban. Ráadásul ez az ár a Laurin&Klement csúcsfelszereltségnél igaz, aki kevesebb extrával is megelégszik, az már 11 millió Ft-ért magáénak mondhatja ezt a kiemelkedő tudású autót, míg a konkurenciánál hasonló autót 1,5-7,0 millió Ft-tal drágábban adnak – szűkebb utas- és csomagtérrel.
Várhatóan mellékszereplő marad a piacnak ebben a dízelmotorok által uralt szegmensében a 2,0 literes, turbós benzinmotor, pedig egy árban adják a 190 lóerős dízellel, miközben annál 50%-kal (!) erősebb. Gyorsan tisztázzuk a fogyasztás kérdését, mi az egyhetes együttlét során 9,9 l/100 km-es átlagot mértünk, ami nem rossz. Ne feledjük, közel 5 méter hosszú, elképesztően tágas autóban ülünk, ami ha kell, lágyan ringatózó cirkáló, ha kell, üvöltő motorral mindenkit körbeautózni képes cirkáló – bekeményít ugyan a felfüggesztés Sport programban, de attól még a fizikai dimenziók nem változnak, márpedig az üresen is több mint 1,6 tonnás autónak jelentős a lendülete.
Az összkerékhajtásnak hála semmiféle hajtási befolyás nincs a kormányon, még vizes úton is bátran taposhatja az ember a gázpedált, csak annyi gondolkodási idő van, amíg a DSG-váltó visszapakol a megfelelő fokozatba, nem fékez minket elektronikus póráz. A fék hatásos és jól adagolható, a kormányzás kellően pontos, úgyhogy egyedül a magas tömeg korlátozza a tempós haladást, no meg a „popóméter”, mert egyszerűen nem akarja elhinni az ember, hogy ez az autó ilyen dinamikával képes haladni. Ráadásul a nagy motorhoz tartozik a legnagyobb terhelhetőség, 715 kg, szóval nyugodtan lehet befelé pakolni a csomagtérbe. Vajbőr kárpit teszi fényűzővé a belsőt, meg állandó takarítási kényszert is okoz, mert minden szennyeződés meglátszik rajta. A raktér már strapabíró, szürke filcborítást kapott, meg praktikus részleteket, úgymint a rögzítőhálók, a kivehető lámpa vagy a kampók a szatyrok felakasztásához.
Tudta-e?
A Škoda hadiipari konszern a Rolls-Royce ellenfélnek számító Hispano Suizákat gyártott, míg a Mladá Boleslav-i bicikligyárból kinőtt Laurin&Klement elérhető árú kocsikat készített. Ma a Škoda a népautó, amelynek csúcsfelszereltsége őrzi Václav Laurin és Václav Klément emlékét, akik 111 évvel ezelőtt kezdtek autókat gyártani.
Szóval ilyen az, ha a magát egyszerűen okos szlogennel hirdető márkánál elgurul a gyógyszer, és ezt megpróbálják álcázni a mérnökök. Üzleti célra, reprezentálni is tökéletes az új Superb Combi, amellyel a kanyarvadászat is élményt okoz.
Tetszett
• teljesítmény, vezethetőség
• tágas belső
• kényelmes és sportos is lehet
• jó ár/érték arány
• gazdag felszereltség
Nem tetszett
• kényes, vajszínű bőrkárpit
Összegzés
Egyszerű Škodának tűnik, pedig ha kell, kényelmes utazóautó kényeztető Laurin&Klement felszereltséggel, ha kell, igazi kanyarvadász sportgép 280 lóerővel és festői motorhanggal. Túlzás lenne ésszerű választásnak nevezni, de a maga kategóriájában zsebre teszi az ellenfeleit.
Škoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 4×4
Összlökettérfogat: 1984 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 206 kW (280 LE) 5600-6500/perc
Max. forgatónyomaték: 350 Nm 1700-5600/perc
Hossz./szél./mag.: 4856/1864/1477 mm
Tengelytáv: 2841 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1584/1572 mm
Fordulókör: 11,7 m
Saját tömeg/teherbírás: 1635/715 kg
Csomagtér: 660-1950 l
Üzemanyagtank: 66 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,8 s
Max. sebesség: 250 km/h
Város/országút/vegyes: 9,0/6,2/7,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 164 g/km
A modell alapára: 7 747 230 Ft (1.4 TSI 125 LE, Active)
A tesztelt verzió ára: 10 977 460 Ft
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!