Télen az ADAC sárga angyalainak leggyakrabban azért kell segítenie az autósokon, mert a hidegben nem indul az autójuk, megadta magát az akkumulátor. Épp ezért az autósklub tesztelői 25 új autónál vizsgálták meg, nem-e az okozza a gondot, hogy egyre több az elektronika a kocsikban? A válasz egyértelműen nem!
Átlagosan 25 perc után minimális szintre csökken a nyugalmi állapotban mérhető áramfogyasztás, ami ideális körülmények között – értsd nem téli hidegben – akár több hét vagy akár hónap után is lehetővé teszi a motor beindítását. A szakemberek három, a gyakorlatban is előforduló helyzetet vizsgáltak, a mérés előtt 50 km-t mentek az autókkal, hogy optimális akkumulátor-töltöttséget érjenek el, majd egy garázsba parkoltak, ahol aztán az elektromos rendszer megbontása nélkül mérték az áramfogyasztást. A grafikonokon amperben ábrázolják a legkisebb, legnagyobb és átlagos áramfelvételt.
Csukott ajtók, aktivált központi zár
Általában ez jellemző a leállított autókra. Nagyjából 25 perc után minimálisra csökken az áramfelvétel, alig pár, autótól függően 5-40 milliamper mérhető. 2-12 hónap eltelhet úgy, hogy még sikerül beindítani az autót.
Csukott ajtók, nincs bezárva az autó
Garázsokban szokás így leállítani a kocsikat. Ez esetben is viszonylag hamar minimálisra csökken az áramfelvétel, igaz, pár perccel később, mint az első helyzetben. Lényegében megegyezik az elérhető állásidő az első helyezettel.
Csomagtérfedél nyitva, nincs bezárva az autó
Előfordul, hogy miután az ember kipakol a kocsijából a garázsban, elfelejti lecsukni a csomagtérfedelet, vagy az nem csukódik vissza rendesen. Meglepő módon sok esetben itt is mintegy 20 perc elteltével minimálisra csökken az áramfogyasztás, de van néhány autó, amely egyszerűen nem nyugszik le. A vizsgált 25 autóból 6 esetben még két órával a leállítást követően is akár 0,45 Amper folyik. Utóbbi esetben alig 5 nap állásidőre számíthat a tulajdonos.
A parkolófény hatása
Sokszor használják a parkolófényt az utcán, ennek hatását három esetben mérték az ADAC szakemberei. Nagyjából 2,5-3 Amperes áramfogyasztást mértek, ami jelentős terhelés, 12-24 óra alatt képes lemerülni az akkumulátor. LED-es világításnál kétszer-négyszer hosszabb állásidő érhető el.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!