Nem véletlen, hogy az ML-hez hasonló drabális SUV-k sok jóérzésű autósnál kiverik a biztosítékot: a külföldi rendszámok, a volán mögött feszítő kétes külsejű „vállalkozók” és a mozgássérülteknek fenntartott helyen való parkolások nem tettek jót a szegmens megítélésének – erről pedig nyilvánvalóan nem a gyártók tehetnek. Sőt, a Mercedes az új ML-lel sokat tett azért, hogy ökológiai lábnyomával ne keltsen rossz érzést egy ilyen autó, ugyanis a kategóriában elsőként négyhengeres dízelmotor is rendelhető hozzá. De vajon egy ekkora és ilyen kaliberű autóba nem kényszermegoldás a 250 BlueTEC motor?
A dupla feltöltő a megoldás a turbólyukra
A gyári brosúrában 6,0 literes fogyasztási érték szerepel, amivel egy csapásra a szegmens éhezőművésze lett az ML 250-es. A négyhengeres dízelmotor mellett a 0,32-es alaktényező, a start-stop rendszer, az okos, hétfokozatú automata váltó és a súrlódáscsökkentett csapágyazások felelnek az étvágy kordában tartásáért, de nagy csodák így sincsenek: az összkerékhajtás és az üresen is 2,1 tonnás tömeg miatt a fogyasztás 9-10 liter között alakul, annak megfelelően, hogy városban vagy lakott területen kívül használjuk az autót, de a hatótáv így is jó, hiszen 30 000 forintért 70 literes helyett 93 literes is lehet az üzemanyagtartály.
A 204 lóerős, dupla turbós egység dinamikájával egyébként semmi probléma nincs, bár padlógázra közel sem húz olyan acélosan, mint a V6-os verziók. Ha nagyon sietünk, 9,0 másodperc alatt sprintel 100 km/órára, végsebessége pedig 210 km/óra. Az egészben az a jó, hogy a két turbófeltöltő miatt nem gyengélkedik az alapjárat közelében a motor, s finom gázkezeléssel elképesztően alacsony fordulaton is feljebb léptethetjük a váltót. Utóbbi nem a leggyorsabb szerkezet, de a váltások finomságát illetően nehezen akad ellenfele. Csak hát a négyhengeres hangja nem illik igazán a dögös SUV karakteréhez, pontosabban meg kell szokni, mert mást várunk. Olyan, mint amikor egy kigyúrt izompacsirta megszólal és kiderül, hogy vékonyka hangja van. Mindeközben a vezető egy nem igazán közvetlen, csekély visszatérítési erővel rendelkező kormányt tekerhet. Ehhez képest igencsak meglepő, hogy az alapáron járó acélrugós futómű (a légrugós opció) kicsit feszes, de csak annyira, hogy az ne menjen a komfort rovására. Őszintén szólva nem is dülöngél a karosszéria, méretéhez és tömegéhez képest semlegesen és nagy magabiztossággal fordul a nagy Mercedes.
Megvannak az adottságok a terepjáráshoz
Az automatikus nyomatékvezérlésű összkerékhajtással felvértezett ML nem ijed meg a rossz terepviszonyoktól sem, bár az egyértelmű, hogy a tulajdonosok töredéke él majd az autó adta lehetőségekkel. Stuttgartban azonban azokra is gondoltak, akik komolyan veszik a terepezést, ezért egy szép összegért, 760 730 forintért kérhetjük az On & Offroad csomagot. Itt már külön kapcsolható a felező és a differenciálzár, illetve hat menetprogram közül választhatunk a középkonzolon elhelyezett forgógombbal. Mivel ennél a verziónál légrugós a futómű, az ML gázlómélysége akár 600 mm is lehet!
Az ML harmadik nemzedéke formai szempontból nem változott radikális mértékben, legalábbis kívülről nem. A jellegzetes C-oszlop és a mackós karakterű orr-rész miatt jellegében nem, csupán részleteiben vannak különbségek, egyedül a vízszintes hátsó lámpára lehet azt mondani, hogy ez totálisan különbözik az eddigitől. A változatlan tengelytávolság és a két centivel nagyobb hosszúság miatt nem érződik tágasabbnak az autó, de erre eddig se volt panasz. Mindegy, hogy előre vagy hátra ülünk, hatalmas láb- és fejtér fogad, sőt az ML azon kevés modellek egyike, amelyben hátul kényelmesen elfér három fő. Az ülések oldaltartása lehetne jobb, de komfort tekintetében így is egyértelmű, hogy csúcsra járatták az autót, ráadásul a csomagtere is óriási (690 liter).
A beltér azonban sokkal inkább újszerűnek hat, mint a belső, gyakorlatilag semmit sem tartottak meg az elődből: modern rajzolatú óráknak és fiatalosabb berendezésnek örülhetünk, de az is jó hír, hogy végre „rendes” bajuszkapcsolónk van, így nem nyúlunk bele a tempomat karjába minden irányjelzésnél, illetve egy-két apró részlettől eltekintve a felhasznált anyagok is igényesebbnek tűnnek.
15 633 700 forintos alapárával az ML természetesen nem tartozik a jutányos vételek közé, de az ebben a kategóriában szereplő modelleknek minden márkánál megkérik az árát. A határ persze a csillagos ég, hiszen az új ML-be akár éjjellátót, táblafelismerőt, aktív sávtartót és még számos, nem éppen filléres extrát rendelhetünk.
Tetszett
kényelem
helykínálat
minőségérzet
sebességváltó
Nem tetszett
dízelmotor hangja
drága extrák
Összegzés
Ha valaki a kényelemre „utazik”, az feltétlenül vegyes számításba az ML-t, mert e tekintetben egyértelműen a kategória egyik legjobbja. A négyhengeres dízellel biztosan barátkoznia kell annak, aki hathengeres verzióból ül át, ennek ellenére nem rossz választás.
Mercedes ML 250 BlueTEC 4MATIC
Összlökettérfogat: 2143 cm3
Hengerek/szelepek száma: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 150 kW (204 LE) 4200/min
Max. nyomaték: 500 Nm 1600-1800/min
Hossz./szél./mag.: 4804/1926/1796 mm
Tengelytáv: 2915 mm
Fordulókör: 11,8 m
Saját tömeg/terhelhetőség: 2150/800 kg
Csomagtér: 690-2010 l
Üzemanyagtank: 93 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,0 s
Maximális sebesség: 210 km/h
Város/országút/vegyes: 7,0/5,4/6,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 158 g/km
A modell alapára: 15 633 700 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!