Kívülről nehéz észrevenni azokat a módosításokat, amelyek a Renault által generációváltásnak nevezett frissítést indokolják, hiszen épp csak a műanyag lökhárítók és a lámpabetétek változtak, azonban a karosszériavázon kívül alig maradt olyan alkatrész, amit nem cseréltek ki vagy módosítottak. A legfontosabb, hogy eltűnt a bántóan olcsó műanyagból készített műszerfal (emlékét a továbbra is jellegzetes mintájú tetőkárpit őrzi), amelynek helyére szövetbetétes darab került, a kormánykerék mögött monitor tájékoztat, és felár ellenében már 9,3 colos képátlójú, élére állított középső érintőképernyő is elérhető. Ezzel már van távoli hozzáférés is, amivel például az utastér temperálása is végezhető, ez a funkció kimarad az alapmodellből, és a középső, Zen szinten is feláras (50 000 Ft). Furcsa, hogy a jobb hatásfoka miatt (közvetlen az embert fűti) a villanyautóknál a konstruktőrök szeretik az ülésfűtést, a Zoéhoz még a csúcsszinten is feláras ez – a Téli csomagban (100 000 Ft) kormányfűtéssel és nappabőr kormánnyal együtt adják.
A vezetési pozíció változatlan, továbbra sem állítható az ülésmagasság, és a padló alá épített akkumulátor miatt magasan ülünk. Az erősebbik, 136 lóerős és 245 Nm nyomatékú villanymotorral már kifejezetten sportos haladásra is képes a Zoe, az élményt a túlszervózott kormány és a gyenge tapadású abroncsok rontják; az alacsony tömegközéppont miatt jól fordul az autó, és a B fokozatba kapcsolva a motorfékhatás – intenzív energia-visszatermelés – is jól használható. Az akkumulátor most már minden Zoe-ban 52 kWh kapacitású, egy feltöltéssel úgy 300 km-es hatótávolsággal lehet számolni – az agglomerációból ingázva a nap elején és végén egy rövid autópálya-szakasszal fűszerezve a tempót. Alapáron csak Type 2-es csatlakozós töltőkábelt adnak, az otthon használható villásdugós kábelért (többféle is van a gyári tartozékok között) legalább 179 990 Ft-ot kérnek. A márkakereskedésekben egyébként segítséget nyújtanak 1/3 fázisú otthoni töltő beszereléséhez, a készülékeket 336 990-499 990 Ft között adják, ehhez jön még a telepítés költsége, amit az ügyfél fizet.
Utóbbit, mármint az otthoni gyorstöltési lehetőség kiépítését azért érdemes megfontolni, mert egyfelől azt más tölthető autóhoz is lehet használni, másrészt a Zoe fedélzeti töltője bizony válogatós. Miután befizettünk a Mol Plugee töltőre, az autó nem kommunikált az oszloppal, úgyhogy a számla sztornózása után kereshettünk másik töltőoszlopot – amíg ez Budapesten még megoldható, vidéken már gondot jelenthet. Az importőr tájékoztatása szerint nem tudják, mi lehet a probléma, de értesültek arról, hogy némely gyártmányú töltőoszlopokkal ez a helyzet.
A tesztelt kivitel 11,7 milliós alapárával (használtautó-beszámítással 11,2 millió Ft) legfeljebb a villanyautók között számít jó ajánlatnak, hiszen ezért a pénzért akár két darab, automata váltós Cliót is vehetünk ugyanabban a kereskedésben.
TETSZETT
• minőségérzet
• erős motor, jó motorfékhatás
NEM TETSZETT
• érzéketlen kormányzás
• válogatós fedélzeti töltő
• drága
ÖSSZEGZÉS
Még ha nem is látszik, de hatalmas előrelépés történt a gyár által második generációsnak nevezett Zoe esetén, már egészen autószerű a belső kialakítás. Erős a hajtómotor, a reális hatótáv 300 km körüli, de a nagyobb túrák kivitelezését a válogatós fedélzeti töltő megnehezítheti.
Renault ZOE R135
Háromfázisú szinkronmotor
Max. teljesítmény: 100 kW/136 LE
Max. forgatónyomaték: 245 Nm
Hossz./szél./mag.: 4087/1562/1787 mm
Tengelytáv: 2588 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1511/1587 mm
Fordulókör: 10,5 m
Saját tömeg/teherbírás: 1502/425 kg
Csomagtér: 338/1225 l
Akkumulátor kapacitás: 52 kWh
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,5 s
Max. sebesség: 140 km/h
Szabványos átlagfogyasztás: 16,9 kWh/100 km
A modell alapára: 10 899 000 Ft (R110)
A tesztelt verzió ára: 11 699 000 Ft