A kifutó Ceed a vetélytársakhoz viszonyított vonzó vételárával és hétéves garanciájával sokakat csábított a Kia szalonokba, az új modell viszont már nem csak ezzel hódít: minden szempontból felnőtt az európai vetélytársakhoz, legyen szó a formatervről, a belső tér kidolgozásáról vagy a rendelhető extrákról (parkolóasszisztens, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer stb.).

Szemrevaló belső bonyolult menürendszerrel Szemrevaló belső bonyolult menürendszerrel

Ez a minőségbeli ugrás azonban meg is látszik az árcédulán. A klímaberendezés nélküli, 1,4-es benzines alapverzió 3 499 000 forintot kóstál, amivel már nem tartozik a szegmens legolcsóbbjai közé.

A bázismodellben dolgozó 1396 köbcentis, 100 lóerős motor jó választás a Ceedhez: kifejezetten csendben dolgozik, és az étvágya sem vészes, 7,0 literes vegyes fogyasztással könnyedén el lehet vele járkálni. Bár kétségtelen, hogy a változó szelepvezérlésű aggregátot érdemes pörgetni a tempós haladáshoz, alapmotor létére nem vérszegény, feltéve, ha nem négyen vagy öten utazunk az autóban.

Nem lehet panaszunk a helykínálatra és a kényelemre Nem lehet panaszunk a helykínálatra és a kényelemre

A magasan ébredő nyomatékcsúcs miatt nagyon megérzi a Ceed a terhet, ahogyan a bekapcsolt klíma is érezhetően viszszafogja. Az előd szintén 1,4-es alapváltozatához képest viszont itt nem öt-, hanem hatfokozatú a váltó, ami azt jelenti, hogy sztrádán a zajszint és a fogyasztás lényegesen alacsonyabb. Az előrelépés ennyiben nem merül ki, ugyanis változtathatjuk a kormány szervorásgegítését (100 ezer forintos csomagban választható a tempomattal és a ködfényszóróval együtt).

Bővítést követően 1,3 m3-esre nő a raktér befogadóképessége Bővítést követően 1,3 m3-esre nő a raktér befogadóképessége

A vezetőnek egyébként nincs rossz dolga: ha eltekintünk a bonyolult menürendszertől és a temérdek kormánykapcsolótól, nehéz belekötni az autóba, mert a berendezés szép a szemnek, és a számos tárolórekesz miatt a praktikumot illetően is jól muzsikál. Szintén fontos, hogy az új modell minden szempontból tágasabb, hiszen 380 literes a csomagtartó (+40 liter), illetve hátul a kategóriatársakhoz viszonyítva fejedelmi lábtér várja az utasokat. A második sorban van könyöktámasz és szellőzőrostély, így a Ceed hosszabb utakon is komfortosnak mondható.

Nehézkes a körkilátás, a parkolóradar ajánlott extra Nehézkes a körkilátás, a parkolóradar ajánlott extra

TETSZETT
– tágas kabin
– minőségi benyomás
– hétéves garancia

NEM TETSZETT
– csomagban rendelhető extrák
– rengeteg gomb a kormányon

ÖSSZEGZÉS
Az 1,4-es benzinessel jó helyzetben van a Cee”d, mert a többi erőforráshoz nem is „párosítható” az alapfelszereltség. Átlagos futásteljesítménnyel számolva a halk és elfogadható erejű motor ideális választás.

Kia Ceed 1.4 CVVT
Összlökettérfogat: 1396 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 73 kW (100 LE) 5500/min
Max. nyomaték: 137 Nm 4200/min

Hossz./szél./mag.: 4310/1780/1470 mm
Tengelytáv: 2650 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1258/562 kg
Csomagtér: 380-1318 l
Üzemanyagtank: 53 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,8 s
Maximális sebesség: 182 km/h
Város/országút/vegyes: 6,9/5,4/6,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 139 g/km
A modell alapára: 3 499 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!