A modellfrissítés hozadékaként az ötajtós kivitel is megkapta a karakteresebb hűtőmaszkot, az átrajzolt fényszórókat, a LED-es nappali menetfényt, az R-Link rendszert, valamint az 1,2-es TCe 115 helyett immár 132 lóerős kivitelben is elérhető. A modern, négyhengeres turbós blokk remek darab, és annak dacára, hogy csak a legmagasabb, Dynamique szinttel konfigurálható (4 940 000 Ft), a gazdag ellátmány miatt még így is jó az ár-érték aránya.

Komfortos első ülések, tágas második sor – helyhiányra nem lehet panasz. Fotó: Hilbert Péter Komfortos első ülések, tágas második sor – helyhiányra nem lehet panasz. Fotó: Hilbert Péter

132 lóerő, 205 Nm, 9,7-es gyorsulás

A 16 szelepes, 1,2-es blokk elérhető 115 vagy 132 lóerővel. Utóbbi 190 Nm helyett 205-öt kínál, végsebessége 10 km/órával magasabb, százas gyorsulása pedig 1,2 másodperccel, 9,7-re csökkent. A fogyasztás ugyan 0,1 literrel nagyobb, azonban ezt a differenciát vélhetően a 195/65 R15-ös kerekek helyett az egy számmal nagyobb, széria 205/55 R16-os változatok okozzák.

A motor csendesen jár, a turbós blokk alacsony fordulaton is jól terhelhető, 2000-től pedig az erőlködés legkisebb jele nélkül magasabb fokozatba válthatunk. A rugalmasság rendjén való, a hatfokozatú váltó révén autópályán sem hangos vagy torkos a TCe – 130 km/óránál 3000 fordulat/perc. A stop-start automatika átlagos sebességgel, de nehezen kiismerhető ütemben dolgozik, aki nem híve az ilyen rendszereknek, az ki is kapcsolhatja. A futómű kellően komfortos, a kormányzás és a kanyarképességek is hozzák a jó átlagot.

Osztott támladöntés, a raktér 372 és 1162 liter között alakítható Osztott támladöntés, a raktér 372 és 1162 liter között alakítható

A kabin elöl-hátul szellős, a klíma hatékonyan és finoman szabályozható, a raktér méretére (372 l) sem lehet panaszunk. A Dynamique szinthez széria többek között a 16 colos felnigarnitúra, a bőrhatású kormány/váltógomb bevonat, a kétzónás automata légkondicionáló, az elektromosan mozgatható ablakok, az eső- és fényérzékelő. Az alap navigációs rendszer 155, az új R-Link fejegység 210, míg a kibővített garancia (5 év/200 000 km) 107 ezer forinttal növeli meg a számlát.

Bár 1.2 TCe 130 a típusneve, valójában 132 lóerős a motor. Hazánkban az EDC változatot nem forgalmazzák Bár 1.2 TCe 130 a típusneve, valójában 132 lóerős a motor. Hazánkban az EDC változatot nem forgalmazzák

TETSZETT
– divatos frontrész
– csendes, erős motor
– tágas kabin
– R-Link rendszer

NEM TETSZETT
– egyféle felszereltség
– automata váltó hiánya

ÖSSZEGZÉS
Kifejezetten szimpatikus darab a Mégane az erősebb 1.2 TCe blokkal. Csendesen jár, jól húz, kímélő használat mellett szerény a fogyasztása, a hatgangos váltó áttételezése is ideális. Elismerésre méltó az 5 év/100 000 km-es garancia, valamint a jó ár-érték arány.

Renault Mégane 1.2 TCe 130 S&S
Összlökettérfogat: 1198 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 97 kW (132 LE) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 205 Nm 2000/perc

Hossz./szél./mag.: 4302/1808/1471 mm
Tengelytáv: 2641 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1546/1547 mm
Fordulókör: 10,95 m
Saját tömeg/teherbírás: 1205/582 kg
Csomagtér: 372/1162 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,7 s
Maximális sebesség: 200 km/h
Város/országút/vegyes: 6,7/4,6/5,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 124 g/km
A modell alapára: 3 690 000 Ft (1.6 16V Authentique)
A tesztelt verzió ára: 4 940 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!