Amikor betéved a vásárlójelölt a Renault-szalonba és a Capturrel „szemez”, aligha fogja zavarba hozni a motorpaletta bősége. A közel másfél éve kapható trendi crossoverhez a 90 lóerős, 1,5-ös dCi mellett a 90 lóerős, 0,9-es, vagy a 120 lóerős, 1,2-es benzines turbómotor konfigurálható – utóbbi kizárólag az EDC keresztnevű, duplakuplungos automata váltóval vihető haza.
A kis lökettérfogatú, hatékony egység és a modern váltó kombinációja első nekifutásra igazi telitalálatnak tűnik, főleg, hogy a spórolás megszállottjai ECO-módba kapcsolhatják az autót, illetve egy program kiértékeli a sofőr vezetési stílusát. A Captur figyeli, hogy mennyit gurultunk motorfékkel, hogy milyen intenzitással gyorsítunk, illetve a számlapok között van egy színes csík, amely zölden, sárgán vagy narancsosan világít, attól függően, hogy mennyire nyomjuk a gázpedált.
A vezetési stílusomat (takarékosságra való törekvést) 84%-osra ítélte a rendszer, ennek dacára vegyes üzemben kereken 8,0 literes fogyasztást regisztráltunk. Ha optimálisabbak lennének a váltási „pontok”, akkor nyilván ez az érték alacsonyabb lenne, hiszen egyes fokozatban indokolatlanul magas fordulaton dolgozik a motor. Ugyanakkor meg kell hagyni, hogy a váltások finoman mennek végbe, és a motorféket is tökéletesen adagolja az autó. Egyébként a 120 lóerős teljesítmény elegendő az 1255 kg-os test mozgatásához, a motor rugalmassága révén kifejezetten energikusnak hat a Captur, a 130-as tempót lazán tartja hegyen-völgyön.
Nem vitás, feltűnő darab a Captur
Bár a kis crossoverek szegmensében egymás után jönnek az új szereplők, a Captur formája eléggé ütős ahhoz, hogy önmagában már ezzel is vásárlókat toborozzon. Dacára annak, hogy egy mindössze 4,1 méter hosszú modellről beszélünk, egészen komoly a kiállása, arányai pedig jól eltaláltak. A tesztre fogott Helly Hansen kivitel ráadásul amellett, hogy 17 colos, fekete-ezüst keréktárcsákkal és kétszínű fényezéssel büszkélkedhet (az oszlopok és a tető fekete), még a beltere is látványosabb a többi Capturhöz képest. A lángvörös kerettel megbolondított légbeömlők és középkonzolkeret mellett fekete és piros kárpitozással érkezik, igaz, utóbbi nem levehető huzattal rendelkezik, mint az Intens verzió. Annyi baj legyen, ugyanis a tágas csomagtartó (377 liter) mellett a magas üléspozíció is ideális egy családi autó esetében, a forgalomra való jó rálátás sok vezető szemében aranyat ér. A hátsó sorba beülve érződik, hogy a Cliónál alig nagyobb autóról van szó, de azért nem szűkös, főleg, hogy a hátsó üléssor mozgatható.
A Captur 1.2 TCe EDC-kivitele 4,83 millió forinttól vihető haza, ami figyelembe véve a gazdag felszereltséget (pl. a tempomat is alapáras), igen versenyképes, ám a minden földi jóval (navigáció, tolatóradar, automata Renault-kártya stb.) ellátott, 5,53 milliós Helly Hansen modell sincs túlárazva.
TETSZETT
– divatos forma
– gazdag felszereltség
– praktikus részletmegoldások
NEM TETSZETT
– EDC hangolása
– nehézkes kilátás hátra
ÖSSZEGZÉS
A Renault kis crossovere az egyik legvagányabb modell a kategóriájában, ráadásul az ára is versenyképes. A 120 lovas turbómotor és az EDC párosításától viszont többet vártam a takarékosság tekintetében.
Renault Captur 1.2 TCe EDC Helly Hansen
Összlökettérfogat: 1197 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 88 kW (120 LE) 4900/perc
Max. nyomaték: 190 Nm 2000/perc
Hossz./szél./mag.: 4122/1778/1566 mm
Tengelytáv: 2606 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1531/1515 mm
Fordulókör: 10,4 m
Tömeg/teherbírás: 1255/471 kg
Csomagtér: 377/1235 l
Üzemanyagtank: 45 l
0-100 km/h: 10,9 s
Max. sebesség: 192 km/h
Fogyasztás: 6,6/4,7/5,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,0 l/100km
CO2-kibocsátás: 125 g/km
A modell alapára: 3 850 000 Ft (Captur 0.9 TCe)
A tesztelt verzió ára: 5 530 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!