Erőnek éppenséggel nincs híján a már jól ismert 2,0 literes CDTI, melyet a modellfrissítés során dupla feltöltéssel, módosított dugattyúkkal, hengerfejjel és vezérműtengellyel láttak el. A végeredmény 195 lóerő és 400 Nm, de van néhány porszem a gépezetben…
Alul-felül jól húz, de nem kiemelkedően fürge
A kis turbó révén 1250-es percenkénti fordulatszámtól már 320 Nm-rel gazdálkodhatunk, közepes tartományban a nagyobb feltöltő is rásegít, majd 3000-től utóbbié a főszerep. Briliáns, hogy szinte az alapjárattól jól reagál a gázadásra, nagyobb tempónál sem fogy ki a szuflából, azonban dinamikája mégsem kiemelkedő. Ennek fő oka a tetemes önsúly – a tesztautó esetében 1741 kg. A százas sprintet 8,7 másodperc alatt futja az Opel, ennél azonban a 170-180 lóerő körüli Passatok és Lagunák is fürgébbek.
A széria start-stop automatika igény szerint kikapcsolható, amit két ok miatt is javasolni tudok. Egyrészt már a legelső megálláskor leállítja a hideg motort, másrészt kissé lomha az újraindítási folyamat. A hatfokozatú manuális váltó pontos, csupán az áttételezés nem nyerte el a tetszésemet. Egy ilyen kaliberű autó alapvetően hosszú távú utazásokhoz való, a végáttétel pedig kissé rövid. A példa kedvéért a nemrégiben tesztelt 95 lovas Chevrolet Aveo 1.3 D 130 km/óránál éppúgy 2400-as fordulaton dolgozik, mint a 100 lóerővel fickósabb Insignia. A hosszabb áttétel csendesebb üzemet és szerényebb fogyasztást szavatolna, a 7,8 literes tesztátlag ugyanis nem valami lenyűgöző. A modellfrissítésnek a BiTurbo megjelenése a legsarkalatosabb pontja, a kasztnihoz nem nyúltak, de az extralistára felkerült néhány új tétel.
A 195 lovas Opel négyajtós kivitelben 9,13 milliótól vásárolható meg, kézi váltó helyett pedig automatával (9 510 000 Ft) vagy akár összkerékhajtással (9 890 00 Ft) is konfigurálható. A jóval praktikusabb ötajtós felára 130, a Sports Tourer kombié pedig 300 000 forinttal növeli a végösszeget.
TETSZETT
forma
biturbo erőleadása
NEM TETSZETT
szűkös hátsó sor
magas fogyasztás
rövid áttételezésű váltó
ÖSSZEGZÉS
A nyers erő helyett a kiegyensúlyozott viselkedés dominál a biturbó Insignia esetében, a 400 Nm jelentős részét felemészti a nagy önsúly. Utóbbi rányomja bélyegét a fogyasztásra is, a 4,9 literes gyári átlag csak álom. Az Opelnek lenne mit javítania a garanciális feltételein is, a kétéves vállalás 2012-ben már nem igazán kecsegtető.
Opel Insignia 2.0 BiTurbo CDTI
Összlökettérfogat: 1956 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 biturbó dízel
Max. teljesítmény: 143 kW (195 LE) 4000/min
Max. nyomaték: 400 Nm 1750-2500/min
Hossz./szél./mag.: 4830/1856/1498 mm
Tengelytáv: 2737 mm
Fordulókör: 11,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1741/464 kg
Csomagtér: 530/1465 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,7 s
Maximális sebesség: 230 km/h
Város/országút/vegyes: 6,1/4,2/4,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,8 l/100 km
CO2-kibocsátás: 129 g/km
A modell alapára: 6 270 000 Ft (1.6 Ecotec, 115 LE, 4 a.)
A tesztelt verzió ára: 9 260 000 Ft
Kicsinyítő képző
Immáron az Insigniához is elérhető az Opel 1,4 literes, benzines turbómotorja: a 140 lóerős egység váltotta fel az azonos teljesítmény, 1,8-as szívómotort. 200 Nm-es nyomatékával jól viszi a nagy Opelt, de csak akkor, ha a főtengely 1800-as fordulat felett dolgozik, ez alatt meglehetősen erőtlen és hosszan kell csúsztatni a kuplungot az induláshoz. A 10,9 másodperces gyorsulási érték és a 205 km/órás végsebesség nem rossz, de az igazi adu a fogyasztás, hiszen a start-stop rendszer és a hosszú áttételezésű váltó jóvoltából az étvágy 8,0 liter környékén tartható, ami a méretek és a tömeg ismeretében kifejezetten jó. A 6 740 000 forintos modell esélyei azért sem rosszak, mert a 130 lóerős, 2.0 CDTI 470 ezerrel többet kóstál.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!