Még hagyományos elrendezésű a C-osztály műszerfala, a digitális műszeregység feláras. Fotó: Hilbert Péter

Első pillantásra alig tűnik ki az utakon látható C-osztályok közül a tesztautó, pedig különleges: a kihalóban lévő kétajtós kupék egyik képviselője. Második pillantásra aztán rájön az ember, mi hiányzik: a króm.

Ott a pont, azaz hangos üzemben a kipufogó

A hűtőrácsban ezüstszürke a hatalmas márkajelzés melletti „szárny”, feketék az ablakkeretek, egyedül a 18 colos felni visz egy kis csillogást az összképbe – a téli abroncsok miatt szerelték fel ezeket a kerekeket a gyári 19 colos felnik helyére. Nem fenyegető, de tekintélyt parancsoló a megjelenés, amelyet legkésőbb akkor vesz észre a többi közlekedő, ha hallótávolságba kerül a gép. Ahogy azt a legújabb Mercedes-AMG-ktől megszokhattuk, már alaphelyzetben is remek a kipufogóhang, s akkor itt van még a kardánalagúton lévő kapcsoló, amivel a hangosabb üzemmódot is aktiválhatjuk. Ilyenkor gázelvételre hörög, visszakapcsolásnál durrog, padlógázon pedig üvölt a kipufogó.

Passzol a vörös öv a tűzoltókészülékhez. A második sor szűk, megközelítése kalandos

A 3,0 literes, V6-os biturbó búcsúzóban van, az újabb modellekben már soros hathengeres blokkot használnak, pedig igazán semmi rosszat nem lehet mondani a 390 lóerős V6-osra. Összeszokott párost alkot a kilencfokozatú automatikus váltóval, még forszírozott tempónál sem kell belenyúlni a váltóprogramba – hiába is váltanánk vissza, akkor sem kapunk érdemi motorfékhatást. Az egészben az a legelképesztőbb, hogy az AMG-féle, rögzített nyomatékelosztású (31% előre, 69% hátra) 4Matic összkerékhajtás miatt minden körülmények között képes a teljesítményt a talajra juttatni az autó. Kanyarban gázadásra nem keresztbe megy, hanem egyszerűen gyorsul, egészen addig a tempóig, amíg a kormányba kapaszkodik a sofőr – szerencsére jó vastag és kellően megformált a karima. A 0-100 km/órás sprint 4,7 másodpercig tart, érzésre nemcsak szárazon, hanem vizes aszfalton is tudja – elképesztő az ülésbe préselő gyorsulás élménye, amelyet folyamatosan képes nyújtani a gép.

A V8-as C 63-as hátsókerék-hajtású, ez a jelvény a hathengeres motorra utal

A felfüggesztés partner a tempós autózáshoz, az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítással pedig még némi komfortot is sikerült vinni a produkcióba, nem rázza ki az ember fogtöméseit. Alaphangon 20,6, extrák után 27 millió Ft a tesztautó, és ez jó ajánlatnak számít, hiszen ellenfél híján rámondhatjuk: jó az ár/érték aránya. A vetélytársak csak a C 43 AMG Coupénál sokkal gyengébb vagy erősebb modelleket kínálnak ebben a kategóriában.

Kanyarban gázadásra gyorsítás a válasz az AMG-féle 4Matic összkerékhajtás jóvoltából

TETSZETT
– teljesítményleadás és motorhang
– úttartás
– vezethetőség

NEM TETSZETT
– nincs kilincs a csomagtérfedélen
– szűk második sor

Összegzés
A haladásról szól a „kis motoros” C AMG Coupé, az összkerékhajtás miatt sínautóként viselkedik még a legkanyargósabb hegyi utakon is, a felfüggesztésnek hála pedig a rossz aszfalttól sem ijed meg. A hosszú ajtók miatt a szűk helyen parkolás nem az erőssége, és kupés felépítését nem hazudtolja meg a szűkös második sor.

Mercedes-AMG C 43 4Matic Coupé
Összlökettérfogat: 2996 cm3
Hengerek/szelepek: V6/24 biturbó
Max. teljesítmény: 287 kW (390 LE) 5500/perc
Max. nyomaték: 520 Nm 2500-5000/perc
Hossz./szél./mag.: 4750/1877/1400 mm
Tengelytáv: 2840 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1602/1558 mm
Fordulókör: 12,2 m
Tömeg/teherbírás: 1735/450 kg
Csomagtér: 400 l
Üzemanyagtank: 66 l
0-100 km/h: 4,7 s
Max. sebesség: 250 km/h
Fogyasztás(város/országút/vegyes): 12,7/7,6/9,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 11,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 217 g/km
A tesztautó ára: 20 646 390 Ft