Térjünk is rögtön a lényegre: a C-osztály elegáns és sportos orrkiképzésével egyaránt harmonizáló, formás hátsó rész a középkategóriás prémiumkombik mezőnyének legtágasabb csomagtartóját rejti. A befogadóképesség alaphelyzetben 485 liter, ami a 60/40 arányban osztott hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1500 literig növelhető – az összehasonlítás kedvéért a kifutó Audi A4 Avant megegyező értéke 442/1354 liter, míg a BMW 3-as Touring 460/1385 liternyi poggyászt képes elnyelni.

Részletfizetés

Igényesen kárpitozott és jó alakú a C-osztály csomagtere. A bővítést követően ugyan enyhén emelkedik a raktérpadló, de akár 1465x599x943 milliméteres téglatest (827 liter térfogatú) is befér a csillagos kombiba. Így aztán a mosógép vagy hűtőszekrény, esetleg egy kisebb kanapé hazaszállítása sem okozhat gondot, a nehéz tárgyak beemelését pedig széles rakodónyílás és alacsonyan húzódó küszöb (592 mm) teszi komfortossá.
Egyébiránt a stuttgarti tervezők elsősorban nem is az ötletes variálhatóságra, hanem a praktikus részletmegoldásokra helyezték a hangsúlyt. Ilyen a padlósínen bárhol rögzíthető, teleszkópos rúdból, valamint rugalmas szalagból álló térelválasztó készlet, illetve a csomagtartó teljes szélességében kihajtogatható, rekeszekre osztott bevásárlótáska. Persze, ezek mind feláras extrák, s a csomagtérajtó elektromos mozgatását is opcióként kínálja a Mercedes-Benz. Szériafelszerelés viszont a 12 voltos csatlakozó, az akasztókampó, vagy a padlólap alatti üregbe passzoló műanyag kosár.

Génállomány

A szedán kényelmét és ötcsillagos Euro-NCAP-biztonságát természetesen megörökölte a kombi is. A hasznos teherbírás 530 kilogramm, a futómű hangolása remekül eltalált, a kanyarokban stabilan fordul és az úthibákat magabiztosan rugózza ki a Mercedes. A direktebb kormányzás pontosabb irányítást tesz lehetővé, a fékerő finoman adagolható, összességében kellemesen vezethető az autó.

A limuzinéval megegyező, héttagú motorpalettáról ezúttal a C280 és C320 CDI verziókat próbálhattuk ki. Mindkét V6-os kifinomultan jár, minden helyzetben lendületesen mozgatják a kombit. Amíg azonban a benzinest ehhez pörgetni kell, a dízel már alacsony fordulatról is meggyőzően húz. Szintén mellette szól a szerényebb fogyasztás és a nagyobb hatótávolság. Bőséges erőtartalékaikat nemcsak előzéskor kamatoztathatják ezek a motorok, hanem akkor is, amikor a megengedett 1,8 tonnás utánfutót vagy lakókocsit kötjük az autó után.    

Hazánkban a jövő év elejétől vásárolható meg az új Mercedes-Benz C-osztály kombi változata. Az importőr tájékoztatása szerint a limuzinhoz képest nagyjából 358-450 ezer forint lesz a felára, ami 8948000 forint körüli indulóárat sejtet. 2009-ben érkezik a szupergazdaságos és környezetkímélő C250 Bluetec dízel, majd egy évvel később a C300 Bluetec Hybrid is.