Azt persze majd a piac és a vásárlók döntik el, hogy a benzines alapmodell közel hatmilliós ára és a méretek hova, mely modellekhez igazítják a B-osztályt. Gyorsvizitünk szerint például a Ford Focus C-Max (3,99 milliótól), a Seat Altea/Toledo (3,89 és 4,09 milliótól), a Toyota Corolla Verso (4,91 milliótól), a napokban debütált VW Golf Plus (3,81 milliótól) és a rövidesen érkező új Opel Zafira lehet a Mercedes újdonságának legfőbb kihívója. Bár az árak mindegyike jócskán alulmúlja a B-osztályét, természetesen ajánlatos lesz majd utánaszámolni a hasznos méretkülönbségnek és a felszereltségi tartozékoknak, a csillagosok mindenesetre magasra helyezték a mércét. Meglátásuk szerint a B érkezése trend indít el, mégpedig a kompakt kategória egy új, fiatalos szegmensében.

Jellemvonal

A B-osztály kétségkívül újdonságának meggyőző erejével hat, függetlenül attól, hogy a tavaly bemutatott kistestvér, az A-osztály alapjaira és motorválasztékára épül, a centik mellett további pozitív különbség, hogy a 200-as benzines turbómotor e modellben lesz úttörő. A külső design lendületes, karakteres, a motorházfedélnek például kifejezetten jól áll a fényszórók felett kezdődő hosszirányú váll, míg a karosszéria oldalán a meredeken felcsapó övvonallal párhuzamos homorú él vezeti a tekintetet.

A beltérben a műszerfal felső része és a négyküllős volán tér el az A-osztályban megismert stílusvilágtól, meg persze a méretek, hiszen a B szélesebb és magasabb is, továbbá az egyik fő dimenzió, a hátsó ülések előtti lábtér is érezhetően nagyobb. A vezetési pozíció kompakt egyterűs mércével mérve kifejezetten sportos, az ülés remekül tart, a volánkarima szinte teljesen függőleges síkban áll, az alsó lábszár helyzete pedig nyújtott – így nem széken, hanem tényleg ülésen foglalhatunk helyet.

Variabútor

A B-osztály, mint kompakt utazóautó, jó ajánlólevéllel érkezik, de esetében nem is volt más választás, a Mercedesnek már a kezdetekkor a tökéletességre kellett törekednie. A minőségérzet ennek megfelelően a márka nívóján áll, a hátsó elemek mozgatása, átrendezhetősége egyszerű feladat, a bővítési lépcsőkkel nyerhető tér pedig szükség esetén maximálisan ki is használható. Az ötödik ajtó alatti poggyásztér már alaphelyzetben is kellőképpen nagy (544 liter), jó érzéssel tölt el a tudat, hogy bár autónk mégiscsak egy sportos utazómasina, ha a helyzet úgy hozza, 2,2 köbméter fölé is növelhetjük a rakteret, s 2,95 méter a kialakítható felület hossza.

Tornazsák

A sportosságot igazán erős motor nélkül nagy bátorság lett volna rásütni a B-osztályra, itt van azonban a 193 lóerős benzines turbómotor, amellyel valóban dinamikus dimenziókba vihetjük családunkat és a csomagokat. A B-Merci ezzel az erőforrással vehemensen gyorsít, a szendvicsszerkezetű padló alatt dögösen szól az ütközésbiztonság miatt döntve beépített feltöltős négyhengeres, ami a másik két benzinessel együtt a kétszelepes technikát képviseli. Ha valóban rohanni kell, a menetpróba tapasztalatai alapján én is ezt ajánlom, bár a 140 lóerős turbódízel sebességparaméterei sem sokkal gyengébbek, a hatótávja pedig amúgy is annak nagyobb. Az autó agilis viselkedését az A-osztálynál már megismert, torziós rudazatú, parabolatengelyes hátsó futómű és a közvetlen irányíthatóságot biztosító, elektromechanikus szervokormány is támogatja. A fék határozott, a későbbi teszten azonban – csakúgy, mint a komplett B-osztály – terhelten és változatos körülmények között is vizsgázhat.