Az új Superb Combival orvosolták az előző nemzedék hiányosságát, abból ugyanis nem volt kombiverzió. A piaci rés betömése ugyanakkor nagyon is indokolt a Skoda részéről, ebben a méretkategóriában ugyanis különösen jól fogynak a nagy kombik, noha a magyarországi piacon még mindig a limuzinoké a főszerep. A gyáriak elmondása szerint a konszernen belül éles viták voltak arról, hogy mennyire is vezet majd házon belüli „kannibalizmushoz” az új modell piacra dobása, mindenesetre a vevők szempontjából csak jó lehet, ha bővül a választék.
633 literes csomagtér és fejedelmi helykínálat
Amikor felnyitjuk a csomagtérajtót, valósággal meglepi az embert a raktér 633 literes mérete. Alaphelyzetben is hatalmas a poggyásztér, de ha lehajtjuk az üléseket, akkor már pontosan 1865 liternyi helyre pakolhatunk. A Superb Combinak nincsenek olyan trükkjei, mint a kisebb egyterűknek, a sínen tologatható ülések kínálta kiváló variálhatóságot ez esetben a gigászi tér pótolja.
A sínek, a rögzítőfülek és a hálók segítségével a kisebb pakkok sem gurulnak szanaszét, kívánságra pedig elektromosan mozgatható csomagtérfedél-nyitást vagy szintén elektromos rolómozgatást is kaphatunk.
Az újdonság tényleg rendkívüli méretű beltérrel büszkélkedhet, a lábtér hátul olyan nagyvonalú, hogy egy átlagos magasságú felnőtt akár keresztbe is teheti a lábait. Bármennyire is óriási azonban az utastér, a hátsó sor csak két személynek kényelmes, aminek oka az ülések formázása, illetve a magas és széles kardánalagút. Apróság, de hosszú úton már zavaró lehet: a széles középkonzol hosszú úton nyomja az vezető térdét. Ezt leszámítva valóban elsőrangú a kényelem, az illesztések, a minőségi benyomás és az egész ergonómia hibátlan.
Egy közel ötméteres kombinál az óriási csomagtér szinte magától értetődő, de azért külön dicséret illeti a cseheket, hogy a farrész kialakítása határozottan harmonikusabb, mint a limuziné. Az arányok esztétikusak, a kombi jelleg pedig talán még jobban kiemeli a Superb határozott orr-részét.
Egy kivétellel csak turbós erőforrásokkal
Míg az előző Superbnél a benzinmotorok inkább csak statisztaszerepet játszottak a motorpalettán, az 1,4 és 1,8 literes turbós erőforrások most már a dízelekhez viszonyítva is ütőképesnek tűnnek. A kisebbik egység 125 lóereje ugyan nem teszi különösebben fürgévé a nagy testű autót, de a kiváló áttételezésű, hatfokozatú sebességváltóval mindig olyan fordulatszám-tartományban lehet tartani, ahol a turbó töltése miatt elegendő erő van. Az 1,8 literes, 160 lóerős benzines leginkább abban különbözik az 1,4-estől, hogy 2000-es fordulat alatt is vehemensen húz, 160 lóerős csúcsteljesítménye jóvoltából pedig mindössze 8,7 szekundum alatt éri el a 100 km/órát. Magyarországon valószínűleg nem lesz gyakori látvány az utakon a csak összkerékhajtással és DSG sebességváltóval kapható 3,6 literes, V6-os verzió, mely kifinomultságával egyértelműen a felső-középkategóriás prémiummodellek szintjén áll.
A dízeleknél kellemes csalódást okozott a 2,0 literes PD TDI, hiszen az egyébként morgós, meglehetősen zajos motort a Superb Combiban úgy elszigetelték az utastértől, hogy moraja távolinak tűnt, miközben a 320 Nm-es nyomaték jelenléte miatt nagy sebességről is kiválóan gyorsít. Aki erősebb gázolajosra vágyik, az választhatja a 170 lóerős, közös nyomócsöves dízelt is, az 1,8-as turbómotorhoz hasonlóan ehhez összkerékhajtás és duplakuplungos váltó is rendelhető, de a két opció nem kérhető együtt. Technikai oldalon fontos változás, hogy a Combi alatt módosított futómű dolgozik, a puttonyos modell felfüggesztéseit megerősítették, s új rezgéscsillapító elemeket is bevetettek.
Az újdonság értékesítése még idén megkezdődik, az importőr becslése szerint a jövőre eladott Superbek egyharmada már Combi lesz. Az árakat csak decemberben hozzák nyilvánosságra, ám annyit megtudtunk, hogy nagyjából 300 ezer forinttal kerül majd többe, mint egy azonos felszereltségű és motorizáltságú Superb limuzin, vagyis a benzines alapverzió igen versenyképes áron, 6,7 millió Ft körül lesz kapható.