A legendás Korzika Ralit gyakorlatilag egy baráti társaság indította útjára. A „tízezer kanyar rali” névre keresztelt versenyt1956 decemberében rendezték meg először. Annak idején 43 páros állt rajthoz, de mindössze 24 ért célba, s végül egy belga hölgynek, Gilberte Thirionnak sikerült nyernie Renault Dauphine versenyautójával – egyébként a francia márka összesen 14 alkalommal győzött itt. Nos, a Renault nem véletlenül tartotta a Laguna GT menetpróbáját ezen a festői szépségű szigeten, ahol az utakat vonalzó helyett körzővel rajzolták. Itt aztán a négykerék-kormányzású gép valóban számot adhat arról, mire is képes!
A kerekek ellentétesen is kitérhetnek
Miután sikerül hozzászokni a vezetéséhez, őrült jó szórakozást nyújt a kocsi. Nem elég, hogy a kormány áttételezése roppant közvetlen (ütközéstől ütközésig 2,2 fordulat), a Renault még szemtelenül fordulékony is. 60 km/óra alatt ugyanis a hátsó kerekek – maximum 3,5 fokos szögben – az elsőkkel ellenkező irányba térnek ki. Ennek eredményeként a fordulókör 12,05 méterről 10,8-ra csökkent: a középkategóriás Laguna éppen akkora helyen képes megfordulni, mint a kis Clio! Így aztán remekül manőverezhető, ami nemcsak szűk helyen, vagy parkoláskor előnyös, hanem városi forgalomban és kanyargós úton is könnyebbséget jelent.
Ráadásul az alulkormányzottságot csak hírből ismeri, nagy tempónál is sínautó módjára fordul a Laguna GT! Ilyenkor (60 km/óra felett) az első kerekekkel azonos irányba fordulnak a hátsók – általában kevesebb mint 2 fokkal. Tehát az autó hátulja is ráfordul az ívre, ezzel tovább javítva az úttartást. Elképesztő kanyarsebességekre képes a Renault, s mivel a rugókat és a lengéscsillapítókat feszesebbre cserélték, szerényebb oldaldőléssel, stabilabban is fordul. A hegyi szerpentinen élményszámba megy végigkergetni a kocsit, hajszálpontosan rajzolhatjuk az íveket. Biztonsági szempontból sem elhanyagolható az Active Drive rendszer, mely hirtelen kikerülési manőverek esetén (pl. jávorszarvas-teszt) és eltérő tapadású útfelületen fékezve is segíti a vezető dolgát.
A harciasabb megjelenés nem csak ígéret
A Laguna GT limuzin és kombi változatban készül, s kétféle turbófeltöltésű motorral kapható: míg a Mégane RS-től származó benzinesnek 225-ről 204 lóerőig lecsavarták a teljesítményét, addig a 2.0 dCi dízelt 173 lovasról 178-ra izmosították. A maga nemében mindkettő jó választás, de előbbi jobban illik a sportoláshoz. A döntést nem könnyíti, hogy a Renault mindkét motorral 8,3 millió forintért kínálja a csúcs-Lagunát – persze gazdag felszereltséggel társítva.