Népes család tagjává válhat az, aki egy Clio mellett dönt. Az immár 19 éve forgalmazott kisautó első generációjából (1990–1997) négymillió, a második nemzedékből (1998-tól) 4,5, míg a harmadikból (2005-től) 1,2 millió darab talált gazdára. Több díjat, elismerést is besöpört már a franciák csöppsége, eddig egyedüliként ez a típus büszkélkedhet azzal, hogy kétszer is elnyerte az Év autója díjat, először 1991-ben, majd 2006-ban ismét. De szintén a Clio dicsőséglistáján szerepel, hogy kategóriájában ez volt az első olyan modell, mely megszerezte az EuroNCAP töréstesztjén a négy (2000-ben), majd később – szintén elsőként – az ötcsillagos (2005-ben) minősítést. A biztonsági nívóból a Renault egy fikarcnyit sem engedett, már a hazai alapmodell is tartalmazza az első, az oldal- és a függönylégzsákokat, az ESP felára pedig mindössze 80 000 forint. No de itt az ideje, hogy leltárba vegyük, mi az, ami maradt a régi, és mi az, ami ha csak enyhe mértékben is, de átalakult.
Ismerős elemek kontra változások
Az autó tengelytávja (2575 mm) és az ülések kialakítása nem változott, így az utastér méretdimenziói már ismerősek. Elöl két termetesebb felnőtt is elfér, köszönhetően a széles válltérnek (1343-1362 mm) és a kellően mélyre süllyeszthető üléseknek. A második sorban már nem ennyire rózsás a helyzet, a magasabb termetűek fejének és térdének kissé szűkös lehet a hely, de ez csak 175 cm-es magasság felett válik zavaróvá.
A futómű hangolása inkább kényelemorientált, mint sportos, de nem beszélhetünk franciás lágyságról, dülöngélési hajlamról. A kormányzás rásegítésének mértéke ideális, az autót jól lehet érezni kanyarokban és nagyobb sebességnél is. A hatfokozatú manuális sebességváltó – 1.5 dCi (105 LE) motor esetén – megfelelően pontos, az erős dízellel pedig autópályán sem vall szégyent a Clio. A külső visszapillantók minimális mértékben ugyan nőttek, de lehetne nagyobb is a tükrök felülete, a kocsi megleheősen széles. A hátsó lökhárítót nem óvja koptatóbetét, így aki kicsit is bizonytalan a parkolási tudásában, az inkább rendelje meg a tolatóradart (90 000 Ft). Apropó, hátsó! Nemcsak a faron, hanem a frontrészen található lámpák alakja is megújult, s a módosított hűtőmaszkkal és motorháztetővel a nagyobb Mégane-ra hajaz a kis Clio. Az immár kéttónusú tükörborítások áramvonalasabb formája és az új dísztárcsák és felnik szemet szúrhatnak a típust jól ismerőknek. Belül egy-két apró kapcsoló elhelyezését leszámítva nem sok „akcióra” lehet számítani, új árnyalatok és színek jelentik a legnagyobb durranást. A Clióhoz világos, elegáns, nyugtató és sötét belső is választható.
Okos navigátor, hosszabb szervizciklus
A Renault széles körű felmérést végzett a vásárlók körében, arra a kérdésre keresték a választ, hogy a fogyasztók milyen extra felszerelésre tartanának leginkább igényt. A megkérdezettek 70%-a a műholdas navigációt jelölte meg, de csak azzal a feltétellel döntenének a megvásárlása mellett, ha annak ára nem haladná meg az 500 eurót (kb. 142 500 Ft).
A Renault végül is a TomTommal közösen fejlesztett ki egy olcsó navigátort, mely nálunk 145 000 forintért érhető el. A műszerfalba integrált rendszer 5,8 colos képernyője könnyen leolvasható, választható 2D-s, 3D-s és „madártávlati” nézet is, a hangutasítások pedig a rádió hangszóróin keresztül érkeznek, ezzel biztosítva a tiszta, jól érthető utasításokat. A navigáció GPS vevőegységét a tetőre szerelték, a nagy precizitású giroszkóp pedig minden helyzetben garantálja a megbízható jelvételt. Még akkor sem szűnik meg a navigálás, ha időszakosan eltűnik a GPS-jel, például amikor alagútban halad az autó. Ahol erre már ki van építve a megfelelő rendszer, ott a TomTom képes figyelni a közlekedési háttérinformációkat (TMC), ezzel kerülve el a dugókat, útlezárásokat. Kár, hogy a méretes, színes kijelző nem érintésérzékeny, hiszen a célbevitel és az egyéb beállítások csak egy külön távirányító segítségével végezhetők el. A hazánkban forgalomba helyezett navis Cliók adatbázisában a magyar mellett horvát, szlovén, szlovák, cseh, lengyel és a balti térképek szerepelnek.
Meghosszabbodtak a szervizperiódusok, a benzines típusok (1.2, 65 és 75 LE) és a legerősebb dízel (1.5 dCi 105 LE) olajcseréjére csak 30 000 kilométerenként vagy kétévente van szükség. Az 1.2 TCe (100 LE) és a két kisebb dízel olajcseréje 20 000 kilométerenként vagy kétévente válik esedékessé. A gyújtógyertyák és a légszűrő élettartama 60 000 km/4 év, a benzines változatokban a vezérműszíj cseréje 120 000 km/6 év, a dízeleknél pedig 160 000 km/6 év után lesz aktuális. Az alacsony üzemeltetési költségek elérése érdekében a gázolajszűrő élettartamát is kitolták 60 000 km/4 évre. A felfrissült, divatos Clio tehát nemcsak partiképesebb lett, hanem a pénztárcánkra is figyel, aminek első lépése, hogy akár 2 090 000 forintért – Renault Crédit finanszírozással – elvihető a háromajtós változata.