Továbbra is háromféle kabinváltozattal kapható a BT-50-es, a szimpla fülkés kétszemélyes, a Freestyle 2+2, a dupla kabinos pedig ötszemélyes. A műszaki tartalom nem változott, a motortérben a jól bevált 2,5-ös gázolajos (143 LE/330 Nm) található. Maradtak a masszív létraalváznál, az első felfüggesztés kettős keresztlengőkaros, míg hátul továbbra is laprugók vannak. A lemezek alatt tehát érintetlen a BT-50-es, de a külcsín sok helyen finomodott.
Mondjam vagy mutassam?
Kívül-belül apróságok változtak a japán furgonon, csak a rutinos “Mazda-bubusoknak” tűnik fel elsőre a ráncfelvarrás. Merészebb alakú hűtőrács, ezüsthatású fényszórókeretek, új hátsó lámpák és színre fújt hátfalkilincsek fémjelzik a friss BT-50-est. Bővült a választható színek palettája, öt új egyszínű és három kéttónusú fényezés rendelhető. Eddig számos flottavásárló, például erdészek, vadásztársaságok, mezőgazdasági szektorban dolgozók hiányolták a sötétzöld fényezést, ami most felkerült a hazai extralistára (119 000 Ft). A városi vagányok a sötétített oldalüvegeknek, az ezüstmetál oldalsó fellépő-végzárelemeknek és a formásabb, 16 colos könnyűfém felniknek örülhetnek.
Belül kifejezetten személyautós enteriőr fogadja az utasokat. A kárpitoknak nemcsak a színük, hanem a mintázatuk is vadiúj. Aműszerfal eddigi zöld háttérvilágítását borostyánsárgára, a középkonzoli sötét betéteket pedig ezüstszínűre cserélték. Az összes 4×4-es változatban széria a fűthető külső tükör, ahogy az MP3-lejátszó csatlakozására alkalmas AUX-bemenet is. A nagy teljesítményű erősítővel ellátott, hat hangszórós BT-k hifije nagyon szépen szól, ráadásul automatikusan a jármű sebességéhez állítja be az ideális hangerőt.
Cipekedéshez és terepkalandokhoz
Hiába minden piperkőc designtrükk, a BT-50-esnek igavonó szerepben is bizonyítania kell! A plató nem dísznek jár az autóhoz, hossza kabinváltozattól függően 1530, 1753 és 2280 mm. A platófalon több helyen is masszív horgokat helyeztek el, a kabin hátulján lévő rácshoz pedig biztonságosan hozzákötözhetjük a hosszabb tárgyakat. Az oldalfalban speciális hornyokat is találunk, melyekbe elválasztó lapot csúsztatva kettéoszthatjuk a rakteret. Egy pick-upnak persze terepen is állnia kell a sarat, amit magunk is próbára tettünk egy rövidke off-road pályán.
Szinte meg sem éreztük a murvás gidres-gödrös utat, magabiztos tempót diktálhattunk az aszfaltos részt elhagyva is. Aztán jött egy „krátersor”, kerék nagyságú árkokat ástak a földbe, a masszív létraalváz jól viselte a kínzást. Itt vettük igazán nagy hasznát a négykerékhajtásnak és az önzáró differenciálműnek. A vizesárok meg sem kottyant neki, a kerékjárati ívekig érő dagonyán való átgázolás smafu a BT-50-esnek! Az egészben az a legkellemesebb, hogy nemcsak terepen, hanem országúton és városban is kifejezetten kezesen viselkedik az autó. Méretéhez képest könnyű vele parkolni, a kormány kellően közvetlen, a váltó pontos, a számtalan kényelmi extra pedig végképp elhiteti velünk, hogy nem egy munkás, hanem egy „főnöki” autóval van dolgunk.