A második generációs IS több mint három éve piacon van, azóta elkészült a márka történetének első dízelmodellje is (IS 220d), no és piacra dobták a brutális IS F sportverziót, amely 423 lóerős V8-as motorjával és nyolcfokozatú automata váltójával szerzett híveket magának. A racionális és szupererős középkategóriás után most a kabriók közötti versengésbe is beszállt a gyár. A négy teljes értékű ülőhelyet kínáló típust úgy emlegeti a Lexus, mint a világ leggyorsabb tetőzárási mechanizmusával rendelkező, háromrészes keménytetős modelljét. 15 aprócska, hangtalanul működő villanymotor mozgatja az alumíniumtetőt (akár akkumulátorról is), a zárás-nyitás folyamata csupán 20 másodpercet vesz igénybe. A Lexus azért is nagy dicséretet érdemel, mert a keménytetős kabrió arányai igen esztétikusak, ez nem mindegyik hasonszőrű modellről mondható el. Az övvonal diszkréten emelkedik, a hátsó rész pedig csukott és nyitott állapotban is elegáns.
Mindent a kellemes közérzetért
A légkondicionáló berendezés „intelligens” az IS C-ben, a rendszer nyitott állapotban a levegő hőmérsékletéhez, az autó sebességéhez és a napfény erősségéhez igazítja a hűtés-fűtés intenzitását. Az alapáron kínált 8 hangszórós hifi (és az opcionális 12 hangszórós Mark Levinson egység is) figyelembe veszi, hogy kupéként vagy kabrióként használjuk a Lexust, a hangrendszer a basszust és a hangerőt is változtatja.
Az utastér atmoszférája megnyugtató, a szedán IS-hez képest csupán a 30 mm-rel alacsonyabb ülőhelyzet változott. 4,6 méteres hosszának köszönhetően nagyvonalú a tér a hátsó sorban – végre egy kabrió, ami négy teljes értékű helyet kínál! Az első ülésen csak egy kapcsolót kell megnyomni és máris előrecsúszik a fotel, majd egy kicsit akrobatikus mozdulattal elfoglalhatjuk az igen kényelmes hátsó sort. A fej- és lábtér 180 cm-es magasságig több mint elegendő. A csomagtartó méretétől nem lehet csodákat várni, nyitott helyzetben inkább csak golftáskának elegendő (165 l), zárt állapotban viszont egészen terebélyes, 420 liternyi helyre pakolhatunk.
A kabrió szélvédelmére nem véletlenül büszke a gyártó:130 km/óránál a mellettünk ülő suttogását is meghalljuk, s csak150 km/óra körül kezdődnek a zavaró örvénylések az utastérben. Ilyen csendben sokkal könnyebb észrevenni a nyöszörgő karosszériát, de a megerősített elemeknek (A-oszlop, kereszttartók, küszöbök) köszönhetően a torziós merevség is kiváló, csavarodásnak nyomát sem érezni, az egész test szilárd benyomást kelt.
Egy motor, egy sebességváltó
Az IS C-hez kissé meglepő módon csupán egyetlen motort kínál a Lexus, egy bársonyos finomsággal, átmenetek nélkül kapcsolgató, hatfokozatú automata sebességváltóval. A 2,5 literes V6-os rezzenéstelenül és csendesen végzi a dolgát. Nyomatékmaximuma viszonylag későn, közel 5000-es fordulatnál ébred, de az alacsony régióban is jól mozgatja az autót a 208 lóerő. 2500 fölé csak forszírozott tempónál, vagy előzésnél ugrik fel a fordulatszámmérő mutatója. Mivel a V6-os motorfékje igen szerény, lejtmenetben érdemes a kormány mögötti váltófülekkel visszakapcsolgatni, sík úton azonban inkább csak játékszernek jó az egész, az automata pontosan tudja, mikor kell váltani. Ha viszont kieresztjük a gyeplőt, bizony sietősen is közlekedhetünk az IS C-vel: magas fordulaton hangja ércessé válik, s kereken 9 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órát. Mégis jobb, ha a nyugodt, komfortos haladást részesíti előnyben a vezető, a kellemes rugózás és a kormányberendezés átlagos közvetlensége is ezt erősíti.
A forgalmazás augusztusban kezdődik Európa-szerte, ami nem igazán szerencsés időzítés, még akkor sem, ha idén csak 2000 darabot szeretnének értékesíteni belőle. Az IS C gyakorlatilag már lecsúszott az idei kabriószezonról, jövő tavaszra pedig minden bizonnyal az újdonság varázsa is elhalványul valamelyest. A riválisokhoz viszonyítva az egy motor-egy váltó párosítás nem a legszerencsésebb, de a márka hűséges és elégedett vásárlóit aligha zavarhatja ez, hiszen a többi Lexushoz hasonlóan az IS C is kiszámíthatóságot, már-már zavarba ejtő tökéletességet sugall – ha úgy akarjuk, tető nélkül.