Gyorsan változnak az idők az autók utas- és gyalogosvédelme terén is, a Fiat kisautója pedig 2005 óta gyakorlatilag változatlan. Anno a régi vizsgálati módszer szerint ötcsillagos utas, háromcsillagos gyermek és háromcsillagos gyalogosvédelmet szerzett a Grande Punto, mára viszont annyira elszaladt mellette a világ, hogy mindez már csak 0 csillagos eredményre elég.
A részeredményeket tekintve a manapság Punto néven forgalmazott kisautó 51 %-os felnőtt-, 43 %-os gyermek-, 52 %-os gyalogosvédelmet ért el, a vezetőtámogató rendszerek terén pedig 0 %-ra értékelték a teljesítményét. Az oldalsó, oszloppal való ütköztetést például nem hajtották végre, mert nincs alapfelszerelésként a fejet is védő légzsák a fedélzeten. A fizikai védelem tekintetében kétcsillagos eredményre lenne jogosult a Fiat Punto, de mivel van olyan kategória (vezetőtámogató rendszerek), ahol nem értékelhető a teljesítménye, még ezt is megvonták tőle.
A Fiat a hírek szerint belátható időn belül leváltja majd a 12 éves Punto típusát, az utód fejlesztését a 2008-as gazdasági válság miatt állították le. A hírek szerint a brazíliai Argo áttervezett változatával lépnek majd színre az európai piacon is.
Az EuroNCAP szerint egyébként általánosságban örvendetes a vizsgált autók biztonságának a fejlődése, hiszen amíg 2016-ban csak 56 % ért el ötcsillagos védelmet, addig 2017-ben már 72 % volt ez az érték.