Nemrég kapta meg frissítését a Renault népszerű, kiskategóriás szabadidő-autója, a Captur, ahol kibővítették az egyedi megjelenést biztosító választási lehetőségek számát. Ehhez hozzájön még az új Initiale Paris csúcsfelszereltség megjelenése, amivel szintén a vásárlói igényekre válaszolnak, hiszen eddig is gazdagon választottak a kuncsaftok az extralistáról.
A tesztautó maradt a „régi” Intens csúcsszintnél, de azért igyekeztek sajátos külsőt biztosítani neki a 140 000 Ft felár ellenében választható kétszínű megjelenéssel, majd ezen felül további 150 000 Ft-ért kiválasztották a kék zafír karosszériát szürke tetővel, és 25 000 Ft-ért még a 17 colos Emotion keréktárcsákat is megkapta. Ezen felül megfigyelhető rajta a modellfrissítés újdonsága, a ködlámpafészket C ívben keretező LED-es menetfény, ami a Renault szerint egyedi vonás, de a közutakon már évek óta lehet találkozni vele, igaz, elvétve, hiszen az elektromos hajtású Volkswagenek sajátja. Látványosabb lett még a hátsó, LED-es technikájú lámpa is.
Az utastérben nagyjából minden maradt a régiben. Muszáj pontosan megcélozni az R-Link Evolution (80 000 Ft felár) fejegység érintőképernyőjét, mert a környéke fényes fekete, amelyen nagyon meglátszanak az ujjlenyomatok. Ez a feláras rendszer már online kapcsolatot is nyújt, de aki külföldön is szeretné használni a navigációt, annak 20 000 Ft-ért kell megvennie a Teljes Európa térképcsomagot. Nagy ötlet a cipzáros rögzítésű, könnyen levehető és mosható üléskárpit, bőven megéri a 20 ezer Ft-os felárat. Mivel az első ülések támlája kemény műanyag borítást kapott, azok is könnyen tisztán tarthatók. Újabb szokatlan és praktikus megoldás az anyósülés előtti fiók, azonban hiába óriási a térfogata, ha igazából csak úgy lehet hozzáférni, hogy senki nem ül a vezető mellett, hiszen az ottani lábtérbe lehet kihúzni. Az új első ülések jobban tartják a testet, a gyakorlatban ez úgy jelentkezik, hogy még hosszú, több száz kilométeres autózás után is pihenten száll ki az ember a Capturből. Teljesen hátratolt második üléssorral egész jól el lehet férni, magasabbaknak is csak az jelent gondot, hogy az aszimmetrikus támlaburkolat miatt az ajtó felőli oldalon kevesebb hely jut a térdnek.
Annak ellenére, hogy már régóta választható az 1,5 literes dízel erősebbik, 110 lóerős változata ebben a karosszériában, még mindig nem sikerült eltüntetni a hangját. Hidegen krákog, hörög és fütyül az erőforrás, amely városi tempónál a meghatározó zajforrás az utastérben, de országúti tempónál és afelett már beleolvad az általános menetzajba. Noha ez a leginkább alkalmas erőforrás a hosszú távú utazásokra, autópályán már érezhetően tudásának határán dolgozik, emelkedőn vagy gyorsításkor vissza kell kapcsolni. Ilyenkor egyébként a fogyasztás is megugrik, a teszt során mért 6,2 l/100 km-es átlag is ennek köszönhető, városban és autóúton 5,5 l/100 km körüli értéket írt a számítógép. A 3,9 milliós alapárával anyagiak tekintetében állja a versenyt a konkurenciával a Renault kis szabadidő-autója, a listaárakat nézve a vetélytársaknál is ilyen árban adják a hasonló teljesítményű autókat.
Tetszett
• könnyen tisztán tartható belső
• használhatóság
Nem tetszett
• autópályán magas fogyasztás
• zajos motor
Összegzés
Most már kiélhetik vágyaikat a Captur-vásárlók, hiszen látványosabb megjelenést is lehet konfigurálni. Maga az autó alig változott a frissítés során, tehát továbbra is maradt egy általánosságban jól használható, megfizethető szabadidő-autó.
Renault Captur Energy dCi 110
Összlökettérfogat: 1461 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 81 kW/110 LE 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 260 Nm 1750/perc
Hossz./szél./mag.: 4122/1770/1566 mm
Tengelytáv: 2606 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1531/1516 mm
Fordulókör: 10,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1205/557 kg
Csomagtér: 377-455/1235 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,4 s
Max. sebesség: 180 km/h
Város/országút/vegyes: 4,0/3,6/3,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 98 g/km
A modell alapára: 3 899 000 Ft (Energy 0.9 TCe, 90 LE, Life)
A tesztelt verzió ára: 5 799 000 Ft