Az ENSZ Közlekedésbiztonsági évtizedének közepén a Global NCAP program most az indiai autók biztonságára fókuszált pár törésteszt erejéig, ennek keretében vizsgálták a Maruti által gyártott Suzuki Swiftet rögtön két változatban. Hagyományosan az alapmodelleket vetik alá törésteszteknek, itt most kétféle indiai gyártású Swiftet törtek össze az ADAC német laboratóriumában, a teljesen fapados indiai modellt (se légzsák, se ABS), illetve az onnan Latin-Amerikába exportált légzsákos, blokkolásgátlós változatot.
A Global NCAP program lényege, hogy ugyanazokat a feltételeket kell teljesítenie a különféle helyeken gyártott autóknak, jelen esetben 64 km/órás tempóval és 40 %-os átfedéssel bekövetkező frontális ütközésről volt szó. A légzsákokat nélkülöző Swift 0, azaz nulla csillagos eredménnyel zárt, a légzsákos változat 3 csillagot kapott. Gyengének nevezték a szakemberek a karosszéria struktúráját, ami eltér az Esztergomban gyártott európai modellétől, hiszen az (légzsákkal) 5 csillagos védelmet biztosít utasának.
A Suzuki egyébként nincs egyedül ezzel az ügyfelek testi épségét veszélyeztető spórolással, az alacsony vételár miatt több más konszern is gyengébb biztonsági felszereléssel látja el indiai autóit. Januárban az indiai Maruti Alto 800, Tata Nano, Ford Figo (előző generációs Fiesta), Hyundai i10 és Volkswagen Polo is megbukott az NCAP törésteszten, most pedig a Swift mellett a Datsun Go teljesítményét is vizsgálták – az is 0 csillagos lett. Meg kell jegyezni, hogy noha az ENSZ globális szinten dolgozik a közlekedésbiztonság javításáért, India még nem részese az ázsiai NCAP programnak. Az indiai NDTV teljes, a témával foglalkozó adását ezen az oldalon megtekinthetik, a Swift töréstesztet, a 42 perces videó 22. percétől van szó a Suzuki kisautójáról.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!