A történelem ismétli önmagát, hiszen a spanyol márka legutóbbi csúcsmodellje az Audi A4-es adaptálásával született, épp csak a karosszéria elejét és hátulját rajzolták át, illetve a műszerfalat is lecserélték az Exeo típusnál. Nem lett valami sikeres, mert az eggyel korábbi generáció tudását az aktuális A4-esnél alig olcsóbban próbálták értékesíteni.
Most egy másik zsebéből húzott elő egy autót a konszern, a legújabb divatnak megfelelő, a nagyméretű kompakt szabadidő-autók közé tartozó Tiguan Allspace-t vették alapul a Seat csúcsmodellhez Újfent a karosszéria elejét és hátulját rajzolták át, illetve a műszerfal is eltér a német eredetitől. Változatlan az árpolitika, tehát a hasonló műszaki tartalmú Volkswagennél kicsit olcsóbb a Seat, persze azt is figyelembe kell venni, hogy a spanyolból nincs klasszikus alapfelszereltség, az egyébként közepes Style a belépő és az Xcellence az alternatíva.
Nekem személy szerint tetszik a spanyol formatervezők által megrajzolt új orr, a széles és lapos fényszórók és a lejjebb helyezett hűtőrács miatt sportos a megjelenés. Mindemellett a piros LED-csíkkal összekötött hátsó lámpák is segítenek abban, hogy a szemlélő valós méreténél karcsúbbnak lássa az autót. A kompaktkategóriába sorolás ellenére tekintélyes méretekkel büszkélkedik a Tarraco, de pont belül van azon határon, hogy még szűk helyen, például parkolóházakban jól lehet vele manőverezni.
Nemcsak az első, hanem a második sorban is tágas a helykínálat, még a nyitható üvegtetőnél sincs veszélyben a frizura, extraként pedig harmadik üléssort is lehet választani. A 267 970 Ft-os pótülések megrendelése esetén le kell mondani 60 liternyi raktérről, hiszen megszűnik a fiók és feljebb kerül pár centivel a raktérpadló, cserében komoly árengedményt kap az arra jogosult nagycsaládos vásárló. A leghátsó ülések kialakítása persze csak kisgyermekek számára tesz lehetővé kényelmes utazást.
Rögtön két motorral is próbára tehettük az autót, a hajtáslánc egyforma volt mindkettőben, azaz hétfokozatú DSG-váltó és 4Drive összkerékhajtás továbbította az erőt, amelyet a 2,0 literes turbómotor vagy a gyengébbik 2,0 literes turbódízel szállított. Érzésre nincs különbség a 190 lóerős benzines és a 150 lóerős gázolajos között, hiszen az automatikus váltó jóvoltából mindig optimális fordulaton üzemel az erőforrás. Finom az újraindulás, jól húz mindkettő, még autópályán is csendesen haladhatunk, az autó karakteréhez passzol a kényelmes, nyugodt hangolás. Hallásra már könnyű megkülönböztetni a motorokat, amíg a benzines csendes, a dízel az alapzajnak számító halk kerregése miatt azonosítható.
Hasonlóan minimális, de érezhető a különbség az alapáron járó 19 colos (csillagszerű megjelenés) és a 248 920 Ft-os 20 colos fenik között, utóbbival érezhetően idegesebb az úthibákon áthajtva a Tarraco. Egyértelműen az aszfalt az otthona, az összkerékhajtással is csak jó minőségű földutat kockáztassunk, hiszen a peres abroncsok épségét a legkisebb kövek is veszélyeztetik.
Tízmilliós alapárával, valamint a 12 millió körüli tesztautóárakkal nagyjából a hasonló méretű és tudású riválisok középmezőnyében helyezkedik el a Seat Tarraco, az átlag 7,7 literes gázolaj- és 9,7 literes benzinfogyasztás elfogadható. Vásárlás előtt érdemes alaposan áttanulmányozni az árlistát, mert például hardveres navigációt mindössze 133 350 Ft-ért vehetünk, a nagyméretű, nyitható paneles üvegtető felára 368 300 Ft, az elektronikusan vezérelt lengéscsillapításért pedig 267 970 Ft-ot kérnek. Ezek mind nagyban növelik az élvezeti értéket.
TETSZETT
• kényelmes futóműhangolás
• finoman dolgozó váltó
• tágas utastér
NEM TETSZETT
• hallható dízelhang
• rázós a 20 colos felnivel
• kilátás hátrafelé
Összegzés
Hiányzik a latinos temperamentum, az izgalmas megjelenés, de pont ettől lesz ideális autó a Tarraco, amely tágas, kényelmes szabadidő-autóként remekel. Feltéve, hogy nem hagyjuk el a járt utat járatlanért, hiszen a 19-20 colos felnik miatt fokozott odafigyeléssel kell közlekedni már a földutakon is.