Bár a 110 lóerős csúcsteljesítmény és az 1,2 literes lökettérfogat nem mutat túl jól a katalógusban, a valóságban nagyon fürge a C4 Cactus ezzel a motorral, olyannyira, hogy 9,3 másodperc alatt megfutja a 0-100-as sprintet. Mivel a 205 Nm-es nyomaték már 1500-as fordulaton ébred, szó sincs arról, hogy pörgetni kellene a motort a tempós haladáshoz. Mindezt persze csak érzésből lehet megállapítani, ugyanis a C4 Cactus futurisztikus, „kistévé” formátumú műszerfalán nincs fordulatszámmérő. A PureTech 110-es motor kapcsán csak azt kell megszokni, hogy elnyújtott a váltóáttételezés az utolsó, ötödik fokozatot sík úton sem kapcsolhatjuk 80 km/óra alatt, ellenkező esetben beremeg a zavaró vibráció nélkül dolgozó, jellegzetes hangú és egyébként igen takarékos (6,3 literes tesztátlag) egység. Az már más kérdés, hogy a kézi váltó hosszú úton és lötyögősen mozgatható a kulisszában…
A C4 Cactus kapcsán azonban különösen fontos, hogy visszakanyarodott a Citroën ahhoz, ami egykoron naggyá tette: az újdonság olyan különc külsejű, hogy kapkodják utána a fejüket az emberek, illetve egyedi megoldásokból sincs hiány – például a parkolási sérülésektől védő Airbump ajtóbetétek. A gyakorlatban nyilván sokkal nagyobb jelentősége van annak, hogy kényelmesek az ülések és hogy négy felnőtt gond nélkül elfér a mindössze 4,16 méteres autóban, de azért vannak negatívumok is. Például a hátsó ablakok csak billenthetők, illetve a csomagtér kárpitozásán és több belső anyagon is érződik a spórolás. Ugyanakkor az árakra egy rossz szót sem szólhatunk: a 82 lóerős alapmodell 3 998 999 forintot kóstál, míg a 110 lóerős verzió (alapáras a klíma) 4 240 000 forinttól vihető haza.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!