Bár az Ateca 6 centivel kurtább a Formentornál, a dobozszerű karosszéria még tágasabb utasteret rejt, a második sorban 190 centivel is viszonylag kényelmesen el lehet férni. A vezetői környezet a fizikai gombok miatt ugyan kissé old schoolnak hat a hipermodern testvérmodell után, de a kezelhetőség pont ezért sokkal jobb! Vezetési élmény tekintetében természetesen nagyon hasonló a két autó: a rugózási komfort ugyanúgy hagy kívánnivalót maga után, mint a Formentor esetében, cserében magas építésű autó létére hihetetlenül stabilan tartja az ívet.
Az Ateca kizárólag a 2,0 literes benzinmotor 300 lóerős változatával, összkerékhajtással és DSG-vel gördül le a gyártósorról, vagyis a menetteljesítmények terén tulajdonképpen ugyanazt hozza, mint a 310 lovas Formentor, a 4,9 másodperces 0-100 km/órás sprintidő itt is maradandó élmény! Meglepő, de amellett, hogy a turbómotornak ércesebb a hangja az Atecában, fogyasztása körülbelül 1,0 literrel kedvezőbb. Az abszolút barátinak tekinthető 9,9 literes tesztátlag oka viszonylag egyszerű: a Formentorban tapasztalthoz képest korábban kapcsol fel a hétfokozatú DSG. Természetesen az Ateca is drága játékszer, 18 668 580 Ft-os ára miatt nem fogunk vele minden sarkon összefutni.