Az alvázas Suzuki Grand Vitara teljesítménye az EuroNCAP törésteszteken legfeljebb tisztes helytállásra volt elég, ehhez képest a legújabb, Esztergomban gyártott önhordó karosszériás modell a maximális, 5 csillagos eredménnyel zárt, sőt a teszt alapján még a Renault Espace-nál is jobb védelmet nyújt az utasainak.
Az ötcsillagos értékelés a következő részeredményekből áll össze: felnőttvédelem 89 százalék, gyermekvédelem 85 százalék, gyalogosvédelem 76 százalék és a biztonsági felszerelések terén 75 százalékos eredményt ért el a Suzuki Vitara. Utóbbiban nagy szerepe volt az automatikus vészfék-rendszernek, amelyet egyébként felszereltségtől függően kap meg a vásárló.
A felnőttvédelemnél úgy találták a törésteszt készítői, hogy különböző testalkatú és eltérő pozícióban ülő embereket is megfelelően védenek a jármű berendezései. Az oldalütközés és az oszlopnak ütközés során is kiváló, maximális védelmet nyújt a karosszéria. A gyermekvédelemnél a 18 hónapos kategóriánál FAIR GO/1-es, a 36 hónapos kategóriánál Römer Duo Plus ülésekkel végezték a töréstesztet.
A gyalogosvédelemnél a lökhárító kellően „puha” ahhoz, hogy ne okozzon túlzott sérüléseket a lábnak, de a felső test és a fej az A oszlopok környékén veszélyben van, egyébként kifejezetten jó az orr energiaelnyelő képessége.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!