Kétféle gazdag ember létezik. Az egyik kiteszi a kirakatba, amije van, hivalkodó luxusautókban pózol, erődítményszerű fallal körülvett kastélyban lakik. Természetesen a másiknak is van mit a tejbe aprítani, élvezi a luxust, ám kerüli a feltűnés minden formáját. Számukra tökéletes választásnak bizonyulhat a presztízskategória szürke eminenciása, a Lexus.
Makulátlan kidolgozás
Manapság a szürke jelző már inkább csak a márka európai ismertségének szól. Formatervezésben ugyanis jelentős előrelépést tettek a japánok: az egyszerre dinamikus és elegáns L-finesse stílusirányzat a vadonatúj GS sportszedánon debütált. A karosszéria- és motorválasztékot leszámítva (a nagy teljesítményű dízel alternatívjaként hibridüzemet kínálnak) a Lexus GS minden tekintetben az A6-os Audi, az 5-ös BMW és az E-osztályos Mercedes méltó ellenfele. Sőt, az általános minőségérzetből, valamint az elsőrangú kidolgozásból bizony még leckét is adhatnának a németeknek. A kicsinyességnek még a látszatát is kerüli,
szinte minden igényt kielégít a kényelmi és biztonsági felszereltség, az extralistán csupán a 350 watt teljesítményű, 14 hangszórós Mark Levinson audiorendszer és a parkolókamera szerepel – nálunk az adaptív sebességtartó automatika és az ütközésre felkészítő Pre-Crash berendezés nem választható. Egyetlen apróságról, nevezetesen a komfortindexről feledkeztek meg a mérnökök. Ennél azonban nagyobb fejfájást okozhat, hogy a 430 literes csomagtartó nagyjából egy százassal szerényebb a vetélytársakénál, rakodónyílása pedig meglehetősen szűkös.
Nyugodt erő
A Lexus nem az a fajta sportoló, aki látványosan fitogtatja erejét. Ahelyett, hogy a képességeivel kérkedne, minden helyzetben laza eleganciával, magabiztosan hajtja végre a rábízott feladatokat. Bármilyen
sebességről energikusan gyorsít, előzéskor szemvillanás alatt „ledarál” egy hosszú kamionkonvojt, egyszerűen nehéz olyan helyzetbe hozni, ahol vért izzadna. A GS430 villámgyors autó, méreteit és 1,7 tonnás tömegét meghazudtoló könnyedséggel mozog a forgalomban – százra 6,1 másodperc alatt sprintel és 250 km/órás csúcssebességre képes. Igaz, ezt egyáltalán nem érezzük, mert alaposan becsapja sebességérzetünket, ugyanis az előző GS-ből és a mai LS luxuslimuzinból származó 4,3 literes V8-as a világ legcsendesebb és legkiegyensúlyozottabb motorja. Azt mondják, hogy ha egy pénzérmét élére állítunk a burkolatán és beindítjuk, akkor az úgy marad. Annyi szent, hogy a Lexus egy elektromos autó nesztelenségével suhan, erőteljes gyorsításnál is nagyon távolinak tűnik a nyolc henger morajlása. Szélzaj még 200 km/órás sebességnél sem szűrődik az utastérbe, a gumizajt szintén remekül izolálták, a futómű pedig csak igazán rossz minőségű utakon hallat tompa puffanásokat. Az adaptív lengéscsillapításnak köszönhetően (a vezető normál és sport üzemmód között választhat) a nagyobb úthibákkal is játszi könnyedséggel bánik el az autó, ugyanakkor sportlimuzinhoz méltó kanyarsebességekre képes. Nagyon sokáig
semlegesen fordul a GS, amikor pedig elveszítenék a tapadást a hátsó kerekek, úgyis beavatkozik a menetstabilizáló rendszer. A kormányozásba is beavatkozni képes szerkezetet sajnos nem lehet teljesen kikapcsolni, mindössze elnézőbbé tehető. A változó áttételű kormányzás normál tempónál megfelelően közvetlen, a hatfokozatú automatikus sebességváltó finoman kapcsolgat és nagyszerűen alkalmazkodik a pillanatnyi vezetési stílushoz, a fékrendszer pedig határozottan lassítja a kocsit.
Plusz egy Avensis