A Fiat általában döbbenetesen kedvező árú mini- és kisautóival csalogatja be a szalonba az érdeklődőket, de akad a kínálatban néhány titkos favorit is, melyek nem a 2-3 milliós árszintbe tartoznak.

Ilyen a 165 lóerős, 2,0 literes dízelmotor hajtotta Bravo is, mely kizárólag Sport felszereltséggel érhető el. A 17 colos könnyűfém keréktárcsákkal, diszkrét spoilerkészlettel, alupedálokkal, sportkormánnyal és -ülésekkel büszkélkedő modell 5 820 000 Ft-ért vihető haza, ami igencsak vonzó ajánlat a 2,0 literes dízelmotor ismeretében, ugyanis a konkurensek zöme jóval drágább egy hasonló teljesítményű dízel erőforrással. A Bravót dicséri továbbá, hogy a 90 lóerős, 1,4-es benzines bázismodell 3 550 000 Ft-tól vihető haza – manapság ennyiért mérnek egy-egy kisautót.

Erőből és nyomatékból nincs hiány

A Bravo palettáján a tavalyi enyhe ráncfelvarrással (új hűtőrács és minimális mértékben módosított első lámpák) jelent meg az új csúcsdízel, amely a 150 lóerős, 1,9-es gépezetet küldte nyugdíjba. A 2.0 Mjet egység a járáskultúráját tekintve nem sokkal jobb az elődmotornál (alapjáraton a kormány és a váltókar is meglehetősen remeg), karaktere azonban sokkal kellemesebb. A 360 Nm-es nyomaték 1750-es fordulattól éled, de szinte már alapjárattól használható nyomatékot szolgáltat a motor. A minimális turbólyuk miatt ugyan lélegzetvételnyi idővel később jön meg az erő, mint ahogy gondolnánk, de olyan vehemenciával gyorsul a Bravo, amilyenre az autóstársak nem is számítanak – elvégre a sportcsomag ellenére sem dögös kívülről az autó.

Vörös cérnával varrt kormány és kézifékkar emeli a nívót Vörös cérnával varrt kormány és kézifékkar emeli a nívót

Ha kell, a kompakt Fiat 8,2 szekundum alatt sprintelhet 100 km/órára, végsebessége pedig 215 km/óra. Az említett adatok ismeretében nem különösebben meglepő, hogy még nagy tempóról is meggyőzően, mindenféle erőlködés nélkül gyorsít, illetve hogy a 130 km/órás megengedettnél jóval magasabb lenne a Bravo „természetes” utazósebessége. A hibátlan dinamikához kedvező fogyasztás társul, ami nemcsak a kútnál hagyott forintok miatt jó, hanem azért is, mert az 58 literes üzemanyagtartály jóvoltából közel 1000 kilométeres a hatótáv.

A lábtér hátul csak átlagos... A lábtér hátul csak átlagos…

A pörgős és erős dízelmotorhoz már kevésbé illik a nem túl közvetlen kormány és az igencsak hosszú úton járó sebességváltó. Ha ezen a két területen javítanának, ezzel a motorral akármelyik konkurenssel felvehetné a versenyt, mert egyébként jó vezetni a Bravót: a pedál-szintkülönbség csaknem tökéletes és a futómű is jól tolerálja az úthibákat, anélkül, hogy a karosszéria billegős lenne. Sőt, a City gombot is a pozitívumok közé sorolhatjuk. A kormányt ábrázoló gomb lenyomására olyan mértékben megnő a szervorásegítés, hogy akár egy ujjal is tekerhetjük a volánt, aminek parkoláskor vehetjük hasznát.

Kényelmes, de akadnak negatívumok is

A belső teret illetően igencsak vegyes az összkép, hiszen elöl kifejezetten tágas az autó és a kialakítás is szemrevaló, másrészt vannak kisebb „bakik”, amelyek sajnos zavaróak. A műszerfal erősen tükröződik, a tempomat bajuszkapcsolója pedig olyan alacsonyra került, hogy a kormány magasságát szinte a legfelsőbb állásba kell rögzíteni ahhoz, hogy a térdünk ne érjen hozzá. Ezt leszámítva nemcsak kényelmes, hanem még otthonos is a Bravo. A Sport felszereltséghez járó jól formázott ülések remekül tartanak és hosszú távokon is igen komfortosak. A hátsó sor már kevésbé kényeztető hely az utasoknak, a lábteret illetően ma már sok kompaktautó többet nyújt. A csomagtartó viszont még mindig az egyik fénypontja a Bravónak. A 400 literes alaphelyzeti érték nem csekély egy alsó-középkategóriás modelltől, sőt bővítve (először az ülőlapokat kell felhajtani) 1175 literes rakteret kapunk.

Nagy erő, kis étvágy: a 165 lovas motor tesztfogyasztása 6,4 liter volt Nagy erő, kis étvágy: a 165 lovas motor tesztfogyasztása 6,4 liter volt

Összességében a Bravón már érződik, hogy nem mai darab, de az ár/érték arány miatt a Fiat kompaktja még mindig az egyik olyan típus, amely mellett nem lehet szó nélkül elmenni, ha valaki ebből a szegmensből keres autót. Így pedig kisebb hiányosságai is könnyedén megbocsáthatók.

Dupla kipufogóvég jár a 2,0 literes verzióhoz Dupla kipufogóvég jár a 2,0 literes verzióhoz

TETSZETT
dinamika
nagy hatótáv
ár/érték arány

NEM TETSZETT
tükröződő műszerek
hosszú úton járó váltó
korlátozott kilátás hátra

ÖSSZEGZÉS
A 6 millió Ft alatti vételár roppant vonzó egy erős és kifogástalan felszereltségű dízel kompaktért. De az elgondolkodtató, hogy a 140 lóerős, 1,4-es benzines turbómotorral 900 ezer Ft-tal olcsóbban is elvihető a Sport felszereltségű Bravo – mellesleg ez az egység sem az iszákosságáról híres.

Fiat Bravo 2.0 Mjet Sport
Összlökettérfogat: 1956 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 121 kW (165 LE) 4000/min
Max. forgatónyomaték: 360 Nm 1750/min
Hossz./szél./mag.: 4336/1792/1498 mm
Tengelytáv: 2600 mm
Saját tömeg: 1435 kg
Csomagtér: 400-1175 l
Üzemanyagtank: 58 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,2 s
Maximális sebesség: 215 km/h
Fogyasztás város/országút: 6,9/4,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 139 g/km
Alapár (1.4 16V, 90 LE): 3 550 000 Ft
A tesztelt modell ára: 5 820 000 Ft