A német Auto Club Europa (ACE), az osztrák ARBÖ autós klub és a GTÜ nem véletlenül választotta aktuális tesztjének alapjául a 4 évszakos abroncsokat, sokan költségtakarékosság (évi 2 gumicsere, gumihotel) miatt ezeket vásárolják, Németországban aktuálisan 27% a piaci részük; méret tekintetében a kompakt autóknál és a kis méretű szabadidő-autóknál elterjedt 205/55 R17-et választották.
A 4 évszakos abroncsok kompromisszumot jelentenek. A téli- és nyári abroncsok tulajdonságait kell egyesíteniük, és természetes, hogy nem lesznek olyan jók az egyes időjárási körülmények között, mint a specializált abroncsok. Az abroncsok tulajdonságait alapvetően meghatározza a keverék és a mintázat, a nyári abroncsoknál a hosszanti széles árkok a meghatározóak, nagyobb méretűek a blokkok és keményebb a keverék, a téli abroncsok lágyabb gumikeverékébe többek között szilikát kevernek, finom blokkok és azokon számos apró él könnyíti a kapaszkodást csúszós útfelületen. A tapasztalatok szerint ugyan egyre jobbak a 4 évszakos abroncsok, de még mindig elmondható, hogy egyik- vagy másik (nyári vagy téli) irányra helyezik a hangsúlyt a gyártók, amik a teszteredményeken is észrevehetőek.
Finnországban végezték a havas teszteket az előző télen, a Nokian „White Hell” tesztközpontjában -4°C-os talajhőmérséklet mellett. Itt a Michelin, a Nokian és a Continental abroncsai értek el jó eredményeket, 38 km/órás sebességről a fékút 16,5, 16,6 illetve 17 méter, ezenkívül a kanyarokat is jól veszik, könnyen uralhatóak a velük szerelt autók. Ezen a teszten a Bridgestone abroncsa lett a sereghajtó, 19 méterrel ennek a leghosszabb a fékútja 38 km/órás tempóról, és erős alulkormányzottságról számoltak be a körpályán haladó tesztelők.
A nyári körülmények közötti vizsgálatokat a Nokian „Hakka-Ring” tesztpályáján ejtették meg a spanyolországi Tarancón mellett, 22-29 fokos talajhőmérsékleten. Nedves aszfalton a Bridgestone abroncsa 80 km/órás tempóról 27,9 méteres fékutat produkál, ami alig marad el a referencia nyári abroncs 27,4 méteres értékétől, a második helyre a Vredestein (28,2 méter) kerül, majd a Continental (29,5 méter) következik. Amíg havas úton leszerepelt, nedves aszfalton remekel a Bridgestone gumija; ilyen körülmények között a Toyo és a Berlin abroncsok gyengélkednek.
Száraz körülmények között sokkal kisebb a szórás a garnitúrák között, 80 km/órás tempóról a legrövidebb fékutat a Michelin érte el (24,4 méter), és ennek a legjobb a kezelhetősége is, így e Bridgestone előtt megnyeri ezt a fejezetet. Összességében elmondható, hogy száraz aszfalton nagy kanyarsebességet tudnak elérni a 4 évszakos abroncsok és jól uralhatóak, egyedül a Berlin és Cooper márkának kell felzárkóznia ebben a fejezetben.
Tökéletes 4 évszakos abroncs még nincs, de vannak olyanok, amelyekkel az átlagos Közép-Európai téli időjárási- és útviszonyok között jól járunk. A Michelin Crossclimate2 teljesített a legjobban az eltérő útviszonyok között, nincs igazi hiányossága, így ez lett a tesztgyőztes. A Continental AllSeasonContact és a Nokian Seasonproof került még a dobogóra, a Bridgestone Weather Control ugyan a legjobb lett nedves körülmények között, de havon olyan gyengén teljesített, hogy csak „feltételesen ajánlható” minősítést kapott, a Cooper és a Berlin garnitúrái általános gyenge eredményeik miatt végeznek „feltételesen ajánlható”-ként. A teszt vesztesének a Toyo Celsius nevezhető, amely olyan gyenge eredményeket produkált nedves aszfalton, hogy egyedüliként „nem ajánlható” minősítéssel zárt.