Az ADAC is érzi, hogy sok vásárlónak egyre fontosabb az autójának összekapcsolása az okostelefonjával, azon keresztül esetleg okosotthonával, ezért most 11 kompakt autónál vizsgálták a fedélzeti rendszerek funkcióit, menüstruktúráját és a kezelhetőséget. Ehhez pedig segítséget hívtak, a connect című számítástechnikai magazin mellett az umlaut nevű IT-konzultációs cég szakemberei segítettek az ADAC mérnökeinek.
A BMW 1-es sorozat Business Paket Professional (3650 Euro felár) fejegysége bizonyult a legjobbnak, majd a Mercedes-Benz A-osztály szériában adott MBUX rendszere következett, harmadik helyre az Audi Q3 került. Kiemelték, hogy a tesztelt 11 jármű közül csak ezek kínálnak virtuális valóság-navigációt (Mercedes-Benz), illetve műholdképet is képesek megjeleníteni egyszerű térkép helyett. Olyan dolgokat kritizáltak a tesztelők, hogy CD-lejátszó még felár ellenében se érhető el az új fejegységekhez – Németországban tavaly 40 millió zenei CD-t értékesítettek –, illetve hogy a digitális rádióvétel funkcióért legtöbbször felárat kérnek, illetve hogy az esetleges szolgáltatások költségvonzatáról (előfizetési díj, térképfrissítési díj) nehezen lehet információt találni.