Tíz év elég volt a Kiának arra, hogy elfogadtassa és megszerettesse magát, mint elsővonalas autógyártó. Sőt, ma már olyan bátran merik beárazni termékeiket, mint a nagyobb presztízsű vetélytársak. A típus, ami 2006-ban éppen csak kibújt az olcsó alternatíva szerepköréből, mára az egyik legígéretesebb vétellé vált.

A bal oldalon rejtették el a ritkán használt gombokat, jó minőségű a kijelző, de sajnos nem tud magyarul. A DSG mellett ez az egyik legjobb duplakuplungos váltó. Fotó: Hilbert Péter A bal oldalon rejtették el a ritkán használt gombokat, jó minőségű a kijelző, de sajnos nem tud magyarul. A DSG mellett ez az egyik legjobb duplakuplungos váltó. Fotó: Hilbert Péter

A frissítés után nem csak jobban mutat, jobban is teljesít és többet is nyújt, mint valaha. Ebben fontos extrák segítik, amelyek a kombi tesztautóban egytől-egyig benne voltak, az utolsó tételig kimerítve az opciós listát. Az intelligens kulccsal a zsebünkben már elég közeledni az autóhoz, nyílnak a tükrök és LED-ek világítják meg a kilincseket, kár, hogy csak az első kettőt. Gombbal lehet bejutni és indítani, a távirányítót az elemcseréig ki sem kell vennünk a zsebünkből. Nyitás után elektromos, fűthető, memóriás bőrülésbe huppanunk, még az ajtókárpit is bőrözött. Belső formáival és minőségével érezhetően a Volkswagen Golfot veszi célba, stílusa, minősége nem áll messze tőle. Műszerfala németes, puha anyaggal borított, precíz és kifinomult. Nem csoda, az ilyesmi nem idegen a dél-koreaiaknak sem, ezt a fajta letisztultságot azonban a németektől kellett ellesniük. Úgy sikerült igényes gombokat, kapcsolókat, kidolgozott felületeket, egyáltalán eltalált vezetői környezetet kialakítani, hogy fel sem merül a koppintás gyanúja. Egyedül abban van még hova fejlődni a belsőépítész csapatnak, hogy minél kevesebbet takarjon ki a kormány a kezelőszervekből. A bal oldali panelt és az indítógombot csak a nyakunkat nyújtogatva látjuk. Hosszú együtt töltött idő alatt természetesen megszokható a kezelésük, nincs is rájuk szükség a mindennapokban. Kivéve a kormányfűtés gombját, amit szívesen felcserélnék a háromállású kormányszervó gombjával. Erőszükséglete normál állásban ideális, ha sportosra állítjuk, nem lesz közvetlenebb, csak nehezebb, ha komfortosra, túl szintetikussá válik. A műszerek nagyok és könnyen leolvashatók, felárért a középső digitálisan jelenik meg. Grafikusan böngészhetünk a beállítások között, nagyobbra vehetjük a számokat, és akár mérföldben is megjeleníthetjük a sebességünket. Meglepő, hogy mégis jutott egy külön kijelző a műszerfal tetején az órának, az ajtóknak és a külső hőmérsékletnek, de nem annyira, mint az a dedikált gomb, amivel utóbbit Celsiusról Fahrenheitre válthatjuk át. Extrákból bőven került még a Ceedbe: nyitható üvegtető, kétzónás klíma, navigáció (könnyen koszolódó) tolatókamerával, sávtartó és parkolósegéd, kissé túlérzékeny, csipogó holttérfigyelő igyekszik a kedvünkben járni.

Kényelmesen elférnek a hátul ülők, az emelkedő övvonal rontja a kicsik kilátását Kényelmesen elférnek a hátul ülők, az emelkedő övvonal rontja a kicsik kilátását

Ez a duplakuplungos automatikus váltónak megy a legjobban, a hétfokozatú szerkezet is egy újabb lépés a Volkswagenné válás útján, ugyanis van olyan jó, mint a nehezen utolérhető DSG. Gyorsan kapcsol, annyira finoman, hogy csak a fordulatszám változásából vesszük észre, és azt mindig a lehető legalacsonyabbra ejti. Állandó tempónál az 1,6-os dízel szinte csak vegetál, hangját egyébként sem hallani, a DCT-vel pedig olyan szépen összedolgoznak, hogy a vezetés valóban komfortossá, pihentetővé válik. Rugózása rossz úton is kényelmes, futóműve semlegesen stabil, a fékerő jól adagolható. Váltója érezhetően leveszi a gondolkodás terhét a sofőr válláról, szerethető tulajdonsága, hogy extrém lassú tempónál is rángatásmentes. A 136 lóerősre izmosodott dízelnél most nincs jobb választás a Kombihoz, ereje, nyomatéka arányos a karosszéria tömegével, fogyasztása kedvező, dinamizmusa éppen annyival átlag fölötti, mint a Ceed szolgáltatásainak színvonala.

Variálható és többféleképpen szeparálható a csomagtér. 12 voltos csatlakozó is van Variálható és többféleképpen szeparálható a csomagtér. 12 voltos csatlakozó is van

Kombiként kiegyensúlyozott, praktikus is, csomagtartójában sok-sok hely, sokféle rögzítési és szeparálási lehetőség, szellemes megoldás várja a családapákat, akiknek az egyre magasabb ingerküszöbét biztosan megmozgatja ez a vérbeli kompakt, még akkor is, ha a csúcsváltozatot a Golf Varianttal közel azonos, kilencmilliót megközelítő összegért vihetik haza, sokat sejtető 7 év garanciával.

Arányos és lendületes a kombi formaterve. Radarja a keresztirányú forgalom figyelésére is képes Arányos és lendületes a kombi formaterve. Radarja a keresztirányú forgalom figyelésére is képes

Tetszett
• kidolgozás, minőség
• csendes, dinamikus dízelmotor
• duplakuplungos váltó

Nem tetszett
• ergonómiai bakik
• zongoralakk betétek

Összegzés
Szimpatikus és kompromisszummentes autó a modellfrissített Kia Ceed, akár kombiként, akár ötajtósként választjuk. Nem szükséges további milliókat elkölteni az extrákra, önmagában is éppen elég átgondolt, jól használható, modern kompakt. Gyártási minősége kiemeli a kategóriából, a jól csengő 7 év garancia sok gondtalan évet ígér.

Kia Ceed Kombi 1.6 CRDi DCT
Összlökettérfogat: 1582 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 100 kW (136 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 280 Nm 1500-3000/perc

Hossz./szél./mag.: 4505/1780/1485 mm
Tengelytáv: 2650 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1555/1563 mm
Fordulókör: 10,6 m
Saját tömeg/teherbírás: 1550/524 kg
Csomagtér: 528/1642 l
Üzemanyagtank: 53 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,9 s
Max. sebesség: 197 km/h
Város/országút/vegyes: 4,6/3,9/4,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,8 l/100 km
CO2-kibocsátás 109 g/km
A modell alapára: 4 379 000 Ft (1.4 CVVT, 100 LE)
A tesztelt modell ára: 5 579 000 Ft

Sportfokozat

Ezzel az arccal mindenki lehúzódik előle az autópályán Ezzel az arccal mindenki lehúzódik előle az autópályán

Tűzpiros tesztautónk a szürke kombi gonosz ikertestvére. Az új GT Line csomag olyan sportos kiegészítőkkel dobja fel, mint a négy-négy szögletes, LED-es menetfény, a (nem túl) mélyre húzott lökhárítók és küszöbök, valamint a dupla kipufogók. Még az eltúlzott fényszóró is jobban mutat a vagányabb Ceeden. Hatásos a forma, tökéletes az illúzió. Mert turbós benzinmotorja csupán 1,0 literes, háromhengeres, igaz, 120 lóerős, ez furcsa kettősséget eredményez. Friss fejlesztésként már 1500-as fordulattól terhelhető, 2000-től érezhetően meglódítja az alig 1300 kilós autót. Pörgetve magát meghazudtolóan dinamikus és gyors, országúton, autópályán sem vall szégyent, bár utazásra inkább a dízelt ajánljuk.

Fürge motor, lassú váltó Fürge motor, lassú váltó

A T-GDi viszont nem titkolja, hogy nincs ki a négy hengere: alapjáraton enyhe vibráció járja át, a motorhang a léghűtéses Volkswagenek tónusára emlékeztet, sportosabb, karakteresebb, mint a mai benzinesek tompa morgása. Kár, hogy a hatfokozatú váltó akadósan kapcsolható, pedig gyakran van rá szükség, extra úttartást ígérő sportfutóműve sima úton stabil, rossz utakon inkább idegesen rugózik, amin a rövidebb ötajtós kisebb tömege sem segít. A hatmillió Ft alá beárazott GT Line mégis szerethető „warm hatch”, 7,2 literes tesztfogyasztása hengerszámát nem, dinamizmusát tekintve elfogadható.

Dupla kipufogó és 17 colos felni a sportos megjelenésért Dupla kipufogó és 17 colos felni a sportos megjelenésért

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!