Nyugodtan érezhetjük magunkat megtisztelve, hiszen a Honda az Unióban csak nálunk és a lengyeleknél forgalmazza az új Civic lépcsőshátú változatát. De kinek is lehet érdekes az ötajtóshoz képest hagyományosabb megjelenésű kompakt? Például annak, aki kedveli a japán szedánokat.
Hiába az ötajtóshoz képest konzervatív külső, az ajtót feltárva ha nem is ugyanaz, de nagyon hasonló, többszintes analóg-digitális műszerfal tárul elénk. Jól palástolja a lapos szögben álló üveg alatti nagy távolságot a felül elhelyezett sebességmérő, ami mellett itt van a nagy méretű színes kijelző is, amely a komputer és a tolatókamera képét jeleníti meg – navigáció nem jár a csak alapfelszereltséggel kapható 1,6-os motorhoz. Az anyagok textúrája azokat az időket idézi, amikor olcsó és jól felszerelt autókkal rohamozták az európai piacot a japánok. Ahhoz képest most gazdagabb a színválasztás, árban azonban a kompakt lépcsőshátúak szegmensének csúcsára érkezett az autó.
A Honda Civic Sedan viselkedése is egy kicsit olyan, mint a 90-es évek eleji japán autóké. A futómű feszes – a folyadékkal töltött hátsó szilenteket nem kapta meg ez a változat –, a sportos vezethetőséget erősíti még a kis átmérőjű volán, ami kellő visszajelzést ad és kis erővel tekerhető. A motort pörgetni kell, ha szeretnénk kihasználni mind a 125 lóerőt, de erre nincs szükség, hiszen a változó szelepvezérlésű 1,6-os kis lökettérfogata ellenére is finoman működik alacsony fordulaton. 30-as övezetben nyugodtan használhatjuk a negyedik fokozatot, akár enyhe emelkedőn is, városi tempónál mehet az ötödik. Feltéve, hogy nem használjuk az Econ-kapcsolót, amely jelen esetben még a dinamika legapróbb szikráját is kiöli a négyhengeresből. A Sedanhoz nincs se motorleállító, se fékenergia-visszatáplálás, úgyhogy itt nem annyi a spórolási potenciál, mint az ötajtósnál.
Elképesztően csendes az utastér, de csak országúti tempóig. Ezt követően a magas fordulat miatt (100-nál 2900-at, autópályán közel 4000-et forog a főtengely) már hallani a négyhengerest. Ez ellen csak a rádióval tudunk küzdeni, hatodik fokozat nincs. Aki sokat autópályázik, annak érdemesebb beruházni az 1,8-asra.
Az ülések feszes tömésűek és kényelmesek, a második sorban is elég nagy a hely; előbb borzolja a frizurát a plafon, mint hogy elfogyna a lábtér. A csomagtér nyílásának mérete átlagos, a raktér befogadóképessége is az, a bővítéskor felszabaduló átrakodónyílás azonban kifejezetten szűk. A hétköznapi megjelenés, a sportos viselkedés a japán autókhoz szokott vásárlóknak nem jelent újdonságot, a magas vételár azonban igen. Erősebb benzinest vagy dízelt, netán hosszabb garanciát is kapunk ennyi pénzért a konkurenciánál…
TETSZETT
design
finoman működő motor
csendes utastér
sportos vezethetőség
NEM TETSZETT
magas vételár
ÖSSZEGZÉS
Aki japán autót keres, nem csalódik a lépcsőshátú Civicben, melyet méret tekintetében az európai emberekre szabtak. Azonban nem ártana „jóárasítani”, a vetélytársak egytől egyig olcsóbbak nála.
Honda Civic Sedan 1.6 i-VTEC
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 92 kW (125 LE) 6500/min
Max. nyomaték: 152 Nm 4300/min
Hossz./szél./mag.: 4545/1755/1435 mm
Tengelytáv: 2675 mm
Fordulókör: 11,56 m
Saját tömeg/teherbírás: 1210/433 kg
Csomagtér: 440 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,9 s
Maximális sebesség: 200 km/h
Város/országút/vegyes: 9,0/5,5/6,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 156 g/km
A modell alapára: 5 249 990 Ft
A tesztelt modell ára: 5 249 990 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!