Nyugodtan érezhetjük magunkat megtisztelve, hiszen a Honda az Unióban csak nálunk és a lengyeleknél forgalmazza az új Civic lépcsőshátú változatát. De kinek is lehet érdekes az ötajtóshoz képest hagyományosabb megjelenésű kompakt? Például annak, aki kedveli a japán szedánokat.

Hiába az ötajtóshoz képest konzervatív külső, az ajtót feltárva ha nem is ugyanaz, de nagyon hasonló, többszintes analóg-digitális műszerfal tárul elénk. Jól palástolja a lapos szögben álló üveg alatti nagy távolságot a felül elhelyezett sebességmérő, ami mellett itt van a nagy méretű színes kijelző is, amely a komputer és a tolatókamera képét jeleníti meg – navigáció nem jár a csak alapfelszereltséggel kapható 1,6-os motorhoz. Az anyagok textúrája azokat az időket idézi, amikor olcsó és jól felszerelt autókkal rohamozták az európai piacot a japánok. Ahhoz képest most gazdagabb a színválasztás, árban azonban a kompakt lépcsőshátúak szegmensének csúcsára érkezett az autó.

Kicsi a kormány átmérője, sokat kalandozhatunk a menüben Kicsi a kormány átmérője, sokat kalandozhatunk a menüben

A Honda Civic Sedan viselkedése is egy kicsit olyan, mint a 90-es évek eleji japán autóké. A futómű feszes – a folyadékkal töltött hátsó szilenteket nem kapta meg ez a változat –, a sportos vezethetőséget erősíti még a kis átmérőjű volán, ami kellő visszajelzést ad és kis erővel tekerhető. A motort pörgetni kell, ha szeretnénk kihasználni mind a 125 lóerőt, de erre nincs szükség, hiszen a változó szelepvezérlésű 1,6-os kis lökettérfogata ellenére is finoman működik alacsony fordulaton. 30-as övezetben nyugodtan használhatjuk a negyedik fokozatot, akár enyhe emelkedőn is, városi tempónál mehet az ötödik. Feltéve, hogy nem használjuk az Econ-kapcsolót, amely jelen esetben még a dinamika legapróbb szikráját is kiöli a négyhengeresből. A Sedanhoz nincs se motorleállító, se fékenergia-visszatáplálás, úgyhogy itt nem annyi a spórolási potenciál, mint az ötajtósnál.

1,9 méteres magasságommal még pont elférek „magam” mögött 1,9 méteres magasságommal még pont elférek „magam” mögött

Elképesztően csendes az utastér, de csak országúti tempóig. Ezt követően a magas fordulat miatt (100-nál 2900-at, autópályán közel 4000-et forog a főtengely) már hallani a négyhengerest. Ez ellen csak a rádióval tudunk küzdeni, hatodik fokozat nincs. Aki sokat autópályázik, annak érdemesebb beruházni az 1,8-asra.

Szűk az átrakodó nyílás Szűk az átrakodó nyílás

Az ülések feszes tömésűek és kényelmesek, a második sorban is elég nagy a hely; előbb borzolja a frizurát a plafon, mint hogy elfogyna a lábtér. A csomagtér nyílásának mérete átlagos, a raktér befogadóképessége is az, a bővítéskor felszabaduló átrakodónyílás azonban kifejezetten szűk. A hétköznapi megjelenés, a sportos viselkedés a japán autókhoz szokott vásárlóknak nem jelent újdonságot, a magas vételár azonban igen. Erősebb benzinest vagy dízelt, netán hosszabb garanciát is kapunk ennyi pénzért a konkurenciánál…

Fehér színben nem feltűnő a csomagtérfedélre átlógó lámpabetét Fehér színben nem feltűnő a csomagtérfedélre átlógó lámpabetét

TETSZETT
design
finoman működő motor
csendes utastér
sportos vezethetőség

NEM TETSZETT
magas vételár

ÖSSZEGZÉS
Aki japán autót keres, nem csalódik a lépcsőshátú Civicben, melyet méret tekintetében az európai emberekre szabtak. Azonban nem ártana „jóárasítani”, a vetélytársak egytől egyig olcsóbbak nála.

Honda Civic Sedan 1.6 i-VTEC
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 92 kW (125 LE) 6500/min
Max. nyomaték: 152 Nm 4300/min
Hossz./szél./mag.: 4545/1755/1435 mm
Tengelytáv: 2675 mm
Fordulókör: 11,56 m
Saját tömeg/teherbírás: 1210/433 kg
Csomagtér: 440 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,9 s
Maximális sebesség: 200 km/h
Város/országút/vegyes: 9,0/5,5/6,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 156 g/km
A modell alapára: 5 249 990 Ft
A tesztelt modell ára: 5 249 990 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!