A négyajtós változatnak visszafogottabb hátsót rajzoltak, pont olyat, amire a vásárlóközönségnek szüksége van. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lenne friss a forma, a hosszan lejtő hátsó üveg és a kis csomagtérfedél miatt nem is beszélhetünk klasszikus lépcsőshátú arányokról. Az ötajtóssal megegyező tengelytávolság ellenére 13 centivel hosszabb (4648 mm) a szedán karosszériája, így nem meglepő, hogy lábtérből itt sincs hiány – e tekintetben közelíti a Škoda Octavia szintjét. A fejtér már nem ennyire nagyvonalú, de komfortos üléseivel kiváló utazóautó a négyajtós Civic, 519 literes raktere pedig hatalmas. Persze az is igaz, hogy hiába van kisebb, 478 literes raktere az ötajtósnak, egy ferdehátúba sokkal könnyebb pakolni, szóval ez esetben nem lehet igazságot tenni. Egyszerűen helyzetfüggő, hogy melyik verzió van előnyben.
Digitális műszerfalával, nagy központi érintőképernyőjével és úgy általánosságban véve az egész belső kialakításával nem éppen konzervatív a Civic. Ízlés kérdése, hogy ezt miként értékeljük, de bizonyos funkciók esetében sajátos logikát alkalmaz a Honda – maradjunk annyiban, hogy kell egy kis idő, mire az ember kiigazodik a részleteken. Az összeszerelési minőségre nem lehet panasz, és bizony az is tény, hogy egészen sportos is lehet az üléspozíció! Mivel már nem a vezető alatt van a tank, annyira le lehet engedni az ülést, hogy olyan érzésünk lehet, mintha egy sportszedánban ülnénk.
A Honda saját magát hozza azzal nehéz helyzetbe, hogy egyetlen motorral rendelhető a Civic szedán. Ha az ötajtóshoz elérhető 1,0 literes is választható volna, nyilván jobb lenne a helyzet, de kár lenne tagadni, hogy egy 182 lovas, benzines turbómotorral nehéz labdába rúgni a piacon. Mondom ezt annak ellenére, hogy az 1,5-ös egy igazi precíziós szerkezet, amely pontosan azt hozza, amit egy japán benzinestől elvárunk. Elképesztően halk, alapjáraton csak a fordulatszámmérő árulkodik arról, hogy jár a motor. Jól veszi a gázt, szívesen pörög, és teljesítményéhez mérten a fogyasztása is baráti (7,3 literes tesztátlag). A CVT-váltó azonban sokat elvesz a kraftból, a kézi váltós ötajtós ugyanezzel a motorral érzésre egy másik világ. Mivel a Honda fantasztikus manuális váltót kínál a jelenlegi Civichez, szerintem nagyon kényelempártinak kell lenni ahhoz, hogy a vevő a fokozatmentes automata mellett tegye le a garast. Városban tényleg jó, mert nincsenek hagyományos értelemben vett kapcsolások, de amint kicsit sietnénk, felbőgeti a motort. A futómű és a kormányzás úgy tökéletes, ahogy van, enyhén feszes felfüggesztés és direkt volán jellemzi a szedánt, ami mutatja, hogy a Honda legendás sportosságát nem lehetetlen átültetni egy kompakt lépcsőshátúba sem.
Nyilván nem a négyajtós lesz a népszerűbb változat a Civicből, főleg, hogy meglehetősen öntudatos az ára. A 7 789 000 Ft-ot árnyalja a combos motor és a teljes körű alapfelszereltség (sávtartó, adaptív tempomat, táblafelismerő stb.), az egytagú motorkínálat miatt azonban igazi rétegmodell válhat a típusból.
Tetszett
• finom technika
• alacsony fogyasztás
• tágas hátsó sor
• futóműhangolás
Nem tetszett
• a CVT sokat elvesz az erőből
• egytagú motorkínálat
• kicsi üzemanyagtank
Összegzés
Az, hogy egyféle, ráadásul meglehetősen erős motort kínál a Civic szedánhoz a Honda, eléggé leszűkíti a vásárlókört. Formája, helykínálata és japános precizitása miatt több potenciál van ebben a modellben.
Honda Civic 1.5 CVT szedán
Összlökettérfogat: 1498 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 134 kW (182 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 220 Nm 1700-5500/perc
Hossz./szél./mag.: 4648/1799/1416 mm
Tengelytáv: 2698 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1543/1557 mm
Fordulókör: 11,3 m
Saját tömeg: 1307/422 kg
Csomagtér: 519 l
Üzemanyagtank: 46 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,2 s
Max. sebesség: 200 km/h
Város/országút/vegyes: 7,8/4,7/5,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 132 g/km
A modell alapára: 7 299 000 Ft (Civic 1.5 VTEC Turbo szedán, 182 LE)
A tesztelt verzió ára: 7 789 000 Ft