A vásárlók többsége észérvek alapján dönt, gyakran még azok is, akik a szívükre hallgatva választanak négykerekűt. Nekik készült a Mini hatajtós kombija, melyet még a praktikusabb és divatosabb Countryman mellett is megéri a kínálatban tartani.
A kombi ugyanis nem csak klasszikus, 60-as évekből származó karosszériaváltozat, ugyanolyan alacsony építésű, mint a háromajtós, tehát úgy lehet beültetni a családot és bepakolni a csomagokat, hogy az a bizonyos élmény csorbítatlan marad, mert a súlypont továbbra is alacsonyan van. A nagyobb tömeg és a hosszabb tengelytáv miatt ugyan egy árnyalatnyival kevésbé virgonc a Clubman, útfekvése és kanyarsebessége is Minihez méltó. Szűk fordulók sem fognak ki rajta, több lengőkaros hátsó futóműve a kijelölt íven tartja. Kezelhetősége sem kevésbé precíz. Közvetlen kormányzása férfias kezet kíván, főleg egy nagyobb gázadásnál, amikor a kerekek képesek lennének kicibálni a kezünkből a vaskos kis kormányt. Cserében a legtöbb mai autónál több visszajelzést ad, becsempészve a vezetés klasszikus élményét a biztonságos, modern környezetbe. Jól hangszigetelt utasterébe szinte csak gördülési zaj jut be. Nyugodt autózásnál majdnem teljes a csend, a tempó is lassabbnak tűnik, sebességérzet csak 100 km/óra felett érezhető.
A Cooper S változat 2,0 literes, turbós benzinese jelenleg a legkisebb négyhengeres a kínálatban. 192 lóerős teljesítménye nem számít kiemelkedőnek, ezt ma már 1,6 literből is ki lehet hozni. Tudják ezt a bajorok is, a BMW X2 M35i-ben 306-ra húzták fel a teljesítményét. A Clubman esetében ideális a hangolása, hiszen lökettérfogata és nyomatéka is van a magabiztos haladáshoz. A 280 Nm már 1350-es fordulattól elérhető, így nem csoda, hogy az új, hétfokozatú duplakuplungos váltó is igyekszik 1500-2000 közötti tartományban maradni, ami csaknem a sztrádatempót is lefedi. A hatásos üzemmódváltó, a kézi kapcsolást lehetővé tevő váltófülek, vagy egyszerűen a gázpedál használatával akár mi is felülbírálhatjuk, ha a lehetőségekhez képest szeretnénk kihasználni a tudását. 3000 felett karcos, 4000 felett mosolyra fakasztó, sportos motorhang a jutalmunk, de visszadurrogásra csak a John Cooper Works kiviteltől számíthatunk. A Steptronic fantázianevű váltó a korábbi automatikus szerkezetnél agilisabban működik, hirtelen gázadásra azonban egy kis késlekedéssel reagál, az esetek többségében teljesen gördülékenyen működik.
Ez egy ideális konfiguráció, hiszen családi használatra is bevethető, üresen is 1,4 tonnás autót kell mozgatni. Legyen apuka vagy anyuka, még mindig a sofőr szórakoztatásában a legjobb a Clubman. Hiába kínál a megszokottnál több helyet a második sorban, továbbra is szűkös, és hiába nagyobb a csomagtartója, még mindig kicsi, tárolórekeszei aprók. Stílusa hibátlan, egyszerre angolos és németes a hangulata, belső kidolgozása továbbra is magával ragadó. Jellegzetessége, a kétfelé nyíló hátsó ajtó a kilincs érintésére vagy a távirányító gombjának megnyomására felpattan. Látványos, de vigyázni kell, nehogy a kicsik rossz helyen álljanak! Nem hibátlan családi autó, de akit magával ragad szerethető karaktere és értékeli kivételes vezethetőségét, annak nagyszerű kiskapu marad.
Tetszett
• stílus, kidolgozás
• vezetési élmény
• biztonságérzet
Nem tetszett
• kevés rakodóhely
Összegzés
A márkától megszokottnál praktikusabb karosszériába csomagolva nyújtja a bájos karaktert és az intenzív vezetési élményt, ezért magas ára ellenére is vonzó a Cooper S Clubman.
Mini Cooper S Clubman Steptronic
Összlökettérfogat: 1998 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 141 kW (192 LE) 5000-6000/perc
Max. nyomaték: 280 Nm 1350-4600/perc
Hossz./szél./mag.: 4253/1800/1441 mm
Tengelytáv: 2670 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1559/1561 mm
Fordulókör: 11,3 m
Tömeg/teherbírás: 1470/530 kg
Csomagtér: 360-1250 l
Üzemanyagtank: 48 l
0-100 km/h: 7,2 s
Max. sebesség: 228 km/h
Fogyasztás (város/országút/vegyes): 6,7/5,3/5,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 133 g/km
A modell alapára: 7 362 000 Ft (Cooper, 136 LE)
A tesztelt verzió ára: 9 041 300 Ft
Páratlan – Mini Cooper teszt
Három ajtót és három hengert vonultat fel a Mini alapváltozata, amely a frissítés során újabb gegekkel gazdagodott és műszakilag is megújult.
A brit zászló alakú, (opciós) LED-es hátsó lámpán kívül a kibővített külső-belső dekorációs lehetőségekkel tehető még személyesebbé a kisautó. Az 1,5 literes, háromhengeres benzines befecskendezőrendszerének maximális nyomását 200-ról 350 barra emelték, a turbófeltöltő turbinája extrém hőálló anyagból készül. 2000-es fordulat alatt érezhető a lökettérfogat hiánya, a szívómotorokhoz hasonlóan igényli a pörgetést, 4500-as fordulaton leadott 136 lóerős csúcsteljesítménye az elvárt dinamizmussal mozgatja. A három hengerre utaló hang csak kívül hallható, azt is sportos tónusban adja elő a kipufogó. Az üresen 1135 kilós Mini élvezetéhez az alapmotor is elegendő, a tesztprogram során mért 7,4 literes átlagfogyasztás kedvezőnek számít. Bár a frissítéssel elérhetővé vált a hétfokozatú, duplakuplungos váltó, a tesztautóban a rövid utakon járó, viszont kissé akadósan kapcsolható, hatfokozatú kézi váltó dolgozott. Aki a vezetési élmény miatt választja, jól jár az alapáras szerkezettel, ezenkívül az élénk kormányzás és az erős fékek mellett a kanyarban verhetetlen, érdemi rugózási komfortot nyújtó futóművet is értékelni fogja.
Pest megye eladó Mini kínálata a JóAutókon, kattints a linkre!